„Biovela Group“ pardavimai augo 36%, pelną apkarpė nurašytos skolos
Audrius Kantauskas, „Biovela Group“ generalinis direktorius, VŽ pranešė, kad grupės konsoliduotos pardavimo pajamos nuosekliai didėja: 2021 m. apyvarta augo 15,8%, kai siekė 171,9 mln. Eur, o pernai augimas buvo dar didesnis.
„Praėjusieji metai daug kam buvo sudėtingi, ne išimtis ir mūsų sektorius. Mėsos perdirbimo rinka Lietuvoje traukėsi apie 4%, gerokai išaugo žaliavų ir energetiniai kaštai. Visgi, nepaisant visų iššūkių, mūsų grupei pavyko padidinti Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir auginti pardavimo pajamas“, – vertina A. Kantauskas.
Pernai „Biovela Group“ pagamino beveik 70.000 t produktų – beveik 3% daugiau nei ankstesniais metais. Mėsos gaminių pagaminta 14.500 t – 13% daugiau, jautienos maltinių pagaminta daugiau nei 9.000 t, arba beveik 9% daugiau nei 2021 m.
Į užsienio rinkas buvo patiekta 3,3% daugiau produkcijos – arba 36.600 t. Pardavimo pajamos iš eksporto pasiekė beveik 128,5 mln. Eur – 38,6% daugiau nei ankstesniais metais.
.jpg/Andrius%20Kantauskas_Biovela%20Group%20generalinis%20direktorius%20(002)__672x450.jpg)
Pasak A. Kantausko, toks rezultatas yra džiuginantis, vertinant tai, kaip reikšmingai ir labai greitai brango produktų savikaina, o mėsos vartojimo rinka traukėsi.
Didžiausiu iššūkiu grupės vadovas įvardija reikšmingai išaugusias žaliavų kainas.
„Praėjusių metų vasarį Ukrainoje prasidėjęs karas sukėlė sniego gniūžtės efektą – sparčiai augo naftos ir energetinių išteklių kainos, o kartu ir visų kitų žaliavų, tarp jų ir mėsos.
Pavyzdžiui, šviežia kiauliena ir iš jos ruošiama žaliava mėsos gaminiams brango apie 60%. Blogiausia, kad kiauliena ir toliau sparčiai brangsta. Palyginti jau šiuos metus su praėjusių metų pradžia, pagrindinė kiaulienos žaliava dabar yra brangesnė 118%“, – pasakoja A. Kantauskas.
Energetiniai kaštai – elektra ir dujos – praėjusiais metais grupei kainavo 3,1 mln. Eur, o degalai – 1,2 mln. Eur daugiau nei 2021 m.
Investicijoms – 27 mln. Eur
2022-2023 m. „Biovela Group“ yra numačiusi investicijoms skirti 27 mln. Eur.
Šiemet ketinama tęsti pernai pradėtus investicinius projektus, kurie leis reikšmingai didinti įmonės gamybinius pajėgumus bei auginti pardavimo pajamas tiek vietinėje, tiek eksporto rinkose. Du didžiausi projektai – antra skerdimo linija ir antra jautienos maltinių linija. Įgyvendinus projektą ir linijoms startavus skerdimo ir maltinių gamybos pajėgumai padvigubės.
Taip pat investuojama į naujų produktų gamybines ir pakavimo linijas, tvaresnius ir aplinką tausojančius sprendimus.
Tarp „Biovelos“ klientų yra „McDonald‘s“, kurios restoranams tiekiami produktai visame pasaulyje.