2023-02-16 21:15

Prieššventiniu metu – prekybos vėliavomis bumas

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Artėjant Lietuvos valstybės atkūrimo dienai, prekybos centre internete „Pigu.lt“ užfiksuotas pagyvėjimas prekyba vėliavomis. Antrąją vasario savaitę vėliavų pardavimai išaugo 50%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2022 m. Šventinės atributikos pardavimų augimą skaičiuoja ir kiti prekybininkai.

„Šiemet pirkėjai sukruto prieš pat Vasario 16-ąją, tuo metu prieš metus fiksavome tolygius vėliavų pardavimus nuo pat pirmųjų vasario dienų“, – sako Kristina Liškauskaitė, „Pigu.lt“ pardavimų vadovė.

Apie 70% Lietuvos vėliavų pardavimų sudaro trispalvės, apie 30% – istorinės vėliavos su Vyčio herbu.

Anot K. Liškauskaitės, įprastai prieš svarbiausias Lietuvos nacionalines šventes nuperkama 2,5 karto daugiau vėliavų nei tais mėnesiais, kada tokios šventės nėra minimos.

„Populiariausias produktas tarp kitų prekių su lietuviška simbolika – įvairūs marškinėliai, kuriuos pirkėjai įsigyja tiek kasdienai, tiek mėgstamų sporto komandų palaikymui, tiek kitiems renginiams“, – teigia K. Liškauskaitė.

Tarp populiariausių prekių rikiuojasi Lietuvos trispalvės juostelės ir ženkliukai Lietuva–Ukraina. Tuo metu masinės prekybos Ukrainos vėliavomis, kuri e. prekybos centre „Pigu.lt“ buvo pastebima karo pradžioje, šiuo metu nefiksuojama. 

„Karas tęsiasi jau beveik metus, matyt, daugelis tų, kuriems Ukrainos vėliava yra aktuali, ją jau spėjo įsigyti“, – mano K. Liškauskaitė.

Šiuo metu „Pigu.lt“ asortimente galima rasti apie 1.500 skirtingų prekių su lietuviška simbolika: džemperių, šalikų, kepurių, kojinių, kuprinių, apyrankių, pakabukų, magnetų, lipdukų, vien su Vyčiu priskaičiuojama apie 300 skirtingų prekių.

E. prekybos centro asortimente siūloma apie 200 skirtingų produktų su Ukrainos simbolika.

Lietuviškos šventinės atributikos augančius pardavimus skaičiuoja ir kiti prekybininkai.

„Rimi“ teigia, artėjant šventinei dienai lietuviškos atributikos pardavimai išauga apie 50%, lyginant su įpratomis dienomis.

Vaida Budrienė, „Iki“ komunikacijos vadovė, skaičiuoja, kad lietuviškos atributikos pardavimai paprastai išauga apie 3–4 kartus. Daugiausia perkami magnetai, lipdukai, atšvaitai, pirkinių maišeliai, t. y. visa lietuviška suvenyrinė atributika.

Marius Tilmantas, „Maximos“ Pirkimų departamento direktorius, antrina, kad prieš visas valstybines šventes fiksuoja išaugusį susidomėjimą tautine atributika, tačiau būtent Vasario 16-ajai mūsų klientai ruošiasi intensyviausiai.

„Valstybinės atributikos asortimente turime visus metus – apie pusantro šimto prekių, nuo smulkių suvenyrų iki beveik dviejų metrų ilgio vėliavų. Likus kelioms dienoms iki šventės, aktyviai perkamos suvenyrinės vėliavėlės, tušinukai, ženkliukai ir aprangos detalės – tautinių spalvų šalikai, riešinės, pirštinės, kojinės, veido dažai. Vasario 16-osios išvakarėse ir šventės dieną daugiausiai įsigyjama įvairių dydžių vėliavų – tiek trispalvių, tiek istorinių vėliavų su Vyčiu“, – pažymi M. Tilmantas.

52795
130817
52791