Elgsenos internete tyrimas: laikas prisijungus dvigubėja

Publikuota: 2019-07-25
Akimirka iš Vilniuje vykusio didžiausio Baltijos šalyse žaidimų kultūros šou „GameOn 2016“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Akimirka iš Vilniuje vykusio didžiausio Baltijos šalyse žaidimų kultūros šou „GameOn 2016“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Interneto dienos auditorija su kiekviena karta smarkiai auga, per dvi kartas laikas prie interneto padvigubėjo – tiek pat padaugėjo ir blokuojančių reklamą internete, rodo „Kantar“ tyrimas.  

Šiuo metu vidutinė interneto dienos auditorija siekia beveik 80% ir tyrėjai pastebi, jog su kiekviena karta įsitraukimas į internetą stiprėja.

„Jeigu lyginame kūdikių bumo kartos duomenis ir X kartą – tai dienos auditorija skiriasi daugiau nei pusantro karto. O tarp Z kartos žmonių – dienos interneto auditorija siekia apie 95%, nedaug trūksta iki absoliutaus šimto“, – sako Justina Dundulytė, „Kantar“ medijų tyrimų vadovė.

Pasak jos, vis labiau įsitraukiant į internetą, aktyviau imamos naudoti ir reklamos blokavimo programos. Vidutiniškai tokias programas naudoja kiek mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų.

„Tarp jaunesnių žmonių jų naudojimas paplitęs labiau – iš kūdikių bumo kartos tik daugiau nei dešimtadalis blokuoja reklamos turinį, X kartoje – jau penktadalis, Y kartoje – daugiau nei trečdalis, o Z kartoje – daugiau nei pusė, be to, dar dešimtadalis šios kartos žmonių teigia planuojantys jas imti naudoti“, – tendenciją įvardija J. Dundulytė.

Lietuvoje apie 88% gyventojų namuose turi internetą, tačiau Z kartos namuose – vos apie 1% neturi interneto, nedaug nusileidžia ir Y karta (tik mažiau 2% neturi interneto). Palyginimui, trečdalis kūdikių bumo kartos gyvena namuose be interneto.

„Z kartai internetas tapo neatsiejamu namų atributu, kaip vanduo ar elektra, tik jaunimas dažniau nei kitos kartos jungiasi prie interneto jau ne per kompiuterį, o mobiliuoju telefonu, tad jų internetas yra visada po ranka“, – pastebi „Kantar“ ekspertė.

[infogram id="a6f3a487-a292-4187-86f4-8de265e5d8c4" prefix="L61" format="interactive" title="kantar"]

Dominuoja mobilieji

Vertinant bendrus interneto dienos auditorijos duomenis, Lietuvoje jau įvyko lūžio taškas – prisijungimas per išmaniuosius telefonus pralenkė kompiuterius. Ši tendencija ypač akivaizdi Y ir Z kartoje. Planšetės ir išmanioji TV daugiausia gerbėjų turi Y kartoje – apie 18% šios kartos atstovų jungiasi prie interneto per planšetę, skirdami tam mažiau nei 20 minučių per dieną. Per išmaniąją televiziją jungiasi apie 12% visų Lietuvos gyventojų – panašiai ir jaunoji Z karta, nors ji šiam būdui jau teikia mažesnę pirmenybę nei pirmtakė Y karta (18%).

„Įrenginių pasirinkimas skirtingose kartose kinta – kūdikių bumo karta daugiausia (49%) jungiasi per kompiuterį (vs per mobiliuosius – 33%), X karta šį atotrūkį sumažino iki kelių procentų (69% ir 63%), Y kartoje – prisijungimas mobiliaisiais jau pralenkia kompiuterius 15% punktų, o Z kartoje – 88% jau jungiasi per mobiliuosius“, – sako J. Dundulytė. Ji priduria, kad Z kartoje vis dėlto didelė dalis toliau jungiasi ir per kompiuterius – apie 77%.

Z karta dirba prie interneto 

Darbo dienomis prie interneto Lietuvos gyventojas vidutiniškai praleidžia beveik 4,5 valandos – tuo tarpu Z kartos žmonės internetui skiria pusantro karto daugiau laiko – beveik 7 valandas. Savaitgaliais prie interneto praleidžiama vidutiniškai keliolika minučių mažiau.

nuotrauka::1left

„Laikas praleidžiamas internete, su kiekviena karta apčiuopiamai ilgėja: kūdikių bumo karta praleidžia apie 2,5 val., X karta – 3,8, Y – beveik 5,5, o Z – nedaug trūksta iki 7 val. per dieną. Lyginant keturių kartų pokyčius, kiekvienos kartos laikas, praleidžiamas prie interneto, padvigubėjo“, – sako Justina Dundulytė, „Kantar“ medijų tyrimų vadovė.

Orientacinis dabartinis kartų atstovų amžius: kūdikių bumo karta – dabartiniai 54–75 metų žmonės, X karta – 43–53 metų, Y karta – 25–42 metų, Z karta – gyventojai, kuriems šiuo metu 24 -16 metų.

Kantar Interneto naudotojų tyrimas yra reprezentatyvus tyrimas, atliekamas kasmet ir analizuojantis žmonių elgseną internete, jo metu 2019 m. buvo apklausta 1.799 16-74 m. respondentai. Tyrimas atliktas šių metų vasario-balandžio mėn.

„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti 30.000 tyrimų specialistų daugiau nei 100 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

„Kantar“ yra WPP dalis. Tarptautinės „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų, o klientų skaičius viršija 8 tūkstančius. Bendrovės įmonėje Lietuvoje dirba 119 darbuotojų.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Chanel“ mados namai gamins rožinį vyną 2

Gaminti vyną ar bent turėti nuosavą vynuogyną yra madinga: žiniasklaidoje vis sušmėžuoja pranešimų apie...

Laisvalaikis
2019.10.18
„JPMorgan“ žvalgosi, kam parduoti JAV valdomą e. prekybos įmonę „Fresh Direct“

Keli tarpusavyje nesusiję šaltiniai „New York Post“ patvirtino, kad vėl aktyviai ieškoma pirkėjo JAV e.

Prekyba
2019.10.18
„Danone“  apkarpė lūkesčius, nepaisant stipraus 3 ketvirčio 

Prancūzijos maisto produktų gamintojos „Danone“ pardavimai šiemet 3-iąjį ketvirtį paspartėjo. Bendrovė...

Prekyba
2019.10.18
Prie IKEA planuoja 23.400 kv. m biurų projektą Premium 3

Vilniuje, prie IKEA, „Decathlon“ parduotuvių bei „Nordikos“ prekybos centro, braižomas verslo centro statybos...

Statyba ir NT
2019.10.18
„Lidl“ Belgijoje pasiūlė klientams „pick up“ paslaugą 1

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ Destelbergene, Belgijoje, esančioje parduotuvėje pasiūlė...

Prekyba
2019.10.18
Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 4

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
2019.10.18
Mėsinėms augti padeda ir tingintys klientai Premium

Specializuotos mėsos krautuvėlių kuriama vis daugiau, nes pirkėjai linkę mokėti ne tik už kokybę, bet ir už...

Gazelė
2019.10.18
„Jysk“ nusprendė investuoti į erdvesnes parduotuves  3

Pirmąją naujos koncepcijos erdvesnę parduotuvę Baltijos šalyse „Jysk“ atidarė sostinės prekybos ir pramogų...

Prekyba
2019.10.17
„Litexpo“ prasidėjo „Baltic fashion & textile Vilnius“ paroda

Spalio 17–19 d. Vilniuje, parodų centre „Litexpo“ vyksta 28-oji tarptautinė specializuota aprangos, tekstilės...

Laisvalaikis
2019.10.17
Asociacija: prekybos mokestis neteisėtas, nes dubliuoja PVM 17

Apyvartos mokestis yra neteisėtas ES, nes jis dubliuoja PVM mokestį ir todėl negali būti įvestas Lietuvoje,...

Finansai
2019.10.17
Daliai pensininkų ir neįgaliųjų kompensuojami vaistai nekainuos

Nuo kitų metų liepos visi 75 metų ir vyresni asmenys, taip pat labai mažas pajamas gaunantys pensininkai ir...

Prekyba
2019.10.17
„Iki“ pasiūlė užsisakyti prekių internetu 4

Mažmeninės prekybos tinklas „Iki“, bendradarbiaudamas su startuoliu „LastMile“, sostinės gyventojams siūlo...

Prekyba
2019.10.17
K. Meidė: skaičiuojant baudas vertėtų atsižvelgti į mažareikšmiškumo kriterijų Premium 7

Kristina Meidė, prekybos tinklo „Maxima LT“ generalinė direktorė, interviu VŽ akcentuoja, kad įmonė yra viena...

Prekyba
2019.10.17
R. Kalvaitienė: sostinės prekybos centras CUP jau lenkia „Europą“ Premium 22

2005 m. pastatytas Vilniaus prekybos centras „Europa“ per visus 15-a metų, deja, nenuveikė visiškai nieko,...

Prekyba
2019.10.17
Smulkiesiems – papildoma paskata augti Verslo tribūna

Smulkiajam verslui nusprendus plėsti veiklą į užsienį, neretai tik entuziazmo nepakanka. Verslo pradžioje...

Prekyba
2019.10.17
2020 m. biudžetas: 300 mln. Eur pajamos iš mokesčių pavirs socialinėmis išmokomis Premium 35

Kitų metų spalio 11 d. Lietuvos laukia Seimo rinkimai, todėl šiemet priimti valstybės finansus...

Finansai
2019.10.17
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 19

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
Lenkijos prekybininkų atstovė: papildomai apmokestinus prekybininkus kiltų kainos Premium 1

Renata Juszkiewicz, Lenkijos prekybos įmonių asociacijos vadovė, VŽ sako neprarandanti vilties, kad Lenkijoje...

Prekyba
2019.10.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau