Elgsenos internete tyrimas: laikas prisijungus dvigubėja

Publikuota: 2019-07-25
Akimirka iš Vilniuje vykusio didžiausio Baltijos šalyse žaidimų kultūros šou „GameOn 2016“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Akimirka iš Vilniuje vykusio didžiausio Baltijos šalyse žaidimų kultūros šou „GameOn 2016“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Interneto dienos auditorija su kiekviena karta smarkiai auga, per dvi kartas laikas prie interneto padvigubėjo – tiek pat padaugėjo ir blokuojančių reklamą internete, rodo „Kantar“ tyrimas.  

Šiuo metu vidutinė interneto dienos auditorija siekia beveik 80% ir tyrėjai pastebi, jog su kiekviena karta įsitraukimas į internetą stiprėja.

„Jeigu lyginame kūdikių bumo kartos duomenis ir X kartą – tai dienos auditorija skiriasi daugiau nei pusantro karto. O tarp Z kartos žmonių – dienos interneto auditorija siekia apie 95%, nedaug trūksta iki absoliutaus šimto“, – sako Justina Dundulytė, „Kantar“ medijų tyrimų vadovė.

Pasak jos, vis labiau įsitraukiant į internetą, aktyviau imamos naudoti ir reklamos blokavimo programos. Vidutiniškai tokias programas naudoja kiek mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų.

„Tarp jaunesnių žmonių jų naudojimas paplitęs labiau – iš kūdikių bumo kartos tik daugiau nei dešimtadalis blokuoja reklamos turinį, X kartoje – jau penktadalis, Y kartoje – daugiau nei trečdalis, o Z kartoje – daugiau nei pusė, be to, dar dešimtadalis šios kartos žmonių teigia planuojantys jas imti naudoti“, – tendenciją įvardija J. Dundulytė.

Lietuvoje apie 88% gyventojų namuose turi internetą, tačiau Z kartos namuose – vos apie 1% neturi interneto, nedaug nusileidžia ir Y karta (tik mažiau 2% neturi interneto). Palyginimui, trečdalis kūdikių bumo kartos gyvena namuose be interneto.

„Z kartai internetas tapo neatsiejamu namų atributu, kaip vanduo ar elektra, tik jaunimas dažniau nei kitos kartos jungiasi prie interneto jau ne per kompiuterį, o mobiliuoju telefonu, tad jų internetas yra visada po ranka“, – pastebi „Kantar“ ekspertė.

[infogram id="a6f3a487-a292-4187-86f4-8de265e5d8c4" prefix="L61" format="interactive" title="kantar"]

Dominuoja mobilieji

Vertinant bendrus interneto dienos auditorijos duomenis, Lietuvoje jau įvyko lūžio taškas – prisijungimas per išmaniuosius telefonus pralenkė kompiuterius. Ši tendencija ypač akivaizdi Y ir Z kartoje. Planšetės ir išmanioji TV daugiausia gerbėjų turi Y kartoje – apie 18% šios kartos atstovų jungiasi prie interneto per planšetę, skirdami tam mažiau nei 20 minučių per dieną. Per išmaniąją televiziją jungiasi apie 12% visų Lietuvos gyventojų – panašiai ir jaunoji Z karta, nors ji šiam būdui jau teikia mažesnę pirmenybę nei pirmtakė Y karta (18%).

„Įrenginių pasirinkimas skirtingose kartose kinta – kūdikių bumo karta daugiausia (49%) jungiasi per kompiuterį (vs per mobiliuosius – 33%), X karta šį atotrūkį sumažino iki kelių procentų (69% ir 63%), Y kartoje – prisijungimas mobiliaisiais jau pralenkia kompiuterius 15% punktų, o Z kartoje – 88% jau jungiasi per mobiliuosius“, – sako J. Dundulytė. Ji priduria, kad Z kartoje vis dėlto didelė dalis toliau jungiasi ir per kompiuterius – apie 77%.

Z karta dirba prie interneto 

Darbo dienomis prie interneto Lietuvos gyventojas vidutiniškai praleidžia beveik 4,5 valandos – tuo tarpu Z kartos žmonės internetui skiria pusantro karto daugiau laiko – beveik 7 valandas. Savaitgaliais prie interneto praleidžiama vidutiniškai keliolika minučių mažiau.

nuotrauka::1left

„Laikas praleidžiamas internete, su kiekviena karta apčiuopiamai ilgėja: kūdikių bumo karta praleidžia apie 2,5 val., X karta – 3,8, Y – beveik 5,5, o Z – nedaug trūksta iki 7 val. per dieną. Lyginant keturių kartų pokyčius, kiekvienos kartos laikas, praleidžiamas prie interneto, padvigubėjo“, – sako Justina Dundulytė, „Kantar“ medijų tyrimų vadovė.

Orientacinis dabartinis kartų atstovų amžius: kūdikių bumo karta – dabartiniai 54–75 metų žmonės, X karta – 43–53 metų, Y karta – 25–42 metų, Z karta – gyventojai, kuriems šiuo metu 24 -16 metų.

Kantar Interneto naudotojų tyrimas yra reprezentatyvus tyrimas, atliekamas kasmet ir analizuojantis žmonių elgseną internete, jo metu 2019 m. buvo apklausta 1.799 16-74 m. respondentai. Tyrimas atliktas šių metų vasario-balandžio mėn.

„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti 30.000 tyrimų specialistų daugiau nei 100 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

„Kantar“ yra WPP dalis. Tarptautinės „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų, o klientų skaičius viršija 8 tūkstančius. Bendrovės įmonėje Lietuvoje dirba 119 darbuotojų.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lenkija atidėjo prekybos mokesčio įsigaliojimą iki 2020 m. liepos 1 d.

Svarstydama kitų metų biudžetą Lenkijos vyriausybė nusprendė atidėti nevienareikšmiai vertinamo prekybos...

Prekyba
2019.12.13
„Facebook“ skirs 130 mln. USD nepriklausomai turinio valdymo tarybai sukurti

„Facebook“ skirs 130 mln. USD sukurti nepriklausomą turinio kontrolės tarybą, kurią sudarys asmenys,...

Paslaugos
2019.12.13
Kalėdinės dovanos: kas anksčiau reiškė prastą skonį, šiemet tapo mada Premium

Kasmet kalėdinės dovanos blizga vis mažiau, nes pirkėjai renkasi kuo natūralesnį įpakavimą, o kai kurie...

Gazelė
2019.12.13
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
VVTAT tarp influencerių pliusą deda A. Jagelavičiūtei ir N. Bierancui 1

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba paskelbė rekomendacines gaires, kurios reglamentuos...

Rinkodara
2019.12.13
Reikšmingas gerovės rodiklis: išlaidų maistui dalis mažėja Premium

Lietuvoje išlaidų maisto produktams dalis bendrame vartojimo krepšelyje per dešimtmetį mažėjo labiausiai,...

Prekyba
2019.12.13
„Lidl“ suplanavo parduotuvę Gariūnuose

Mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ sklype Gariūnų g. 48, kuris ribojasi su verslo parku „Gariūnai“, suplanavo...

Prekyba
2019.12.13
Smulkiųjų skatinimo metai: iš didelio debesies mažas lietus Premium

Šie metai buvo gausūs įvairių pasiūlymų, planų ir programų, aktualių smulkiajam ir vidutiniam verslui (SVV),...

Gazelė
2019.12.13
Vilniaus oro uosto Kalėdų eglutė iš konfiskuotų daiktų apskriejo pasaulio žiniasklaidą 1

Artėjant šventėms, Vilniaus oro uostas pasirinko neįprastą būdą priminti keleiviams apie draudžiamus gabenti...

Paslaugos
2019.12.12
„Elektrum Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Baltijos šalių elektros gamintojos „Latvenergo“ antrinė įmonė „Elektrum Lietuva“ išsirinko naujus...

Rinkodara
2019.12.12
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ignitis“, „iPhone“ iki nuolaidų bei žaidimų

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai šiemet labiausiai domėjosi naujuoju...

Rinkodara
2019.12.12
E. prekyboje daugėja naujų sprendimų  Premium

Praėjus metams nuo JAV prekybos milžinės „Walmart“ sprendimo įrengti savo klientams šimtus specialių...

Prekyba
2019.12.12
Lietuvos ekonomika sėkmingai iriasi prieš pasaulinės recesijos srovę, tačiau ar užteks jėgų?

Lietuvos ekonomikos augimas toliau viršija prognozes ir 2019-aisiais, tikėtina, augo panašiu tempu kaip ir...

Rinkodara
2019.12.11
Tardamiesi su partneriu Kinijoje, sužinojo, kad reikia plano B Premium

Eksporto į Kiniją sėkmės istorija gali susiklostyti ir per vienus metus, tik gali prireikti plano B – kas...

Gazelė
2019.12.11
„Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ gamintoja skųs NTAKD skirtą baudą 1

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo...

Rinkodara
2019.12.11
„MG Baltic“ laimėjo bylą prieš V. Baką apeliacinės instancijos teisme

Vilniaus apygardos teismas antradienį nusprendė, kad žemesnės instancijos teismas šių metų pradžioje...

Prekyba
2019.12.11
Tyrimas: sveikesnių produktų vartojimas didėja, o ribotinų mažėja 

Duona, cukrus ir sviestas – šiuos produktus kasdien vartoja daugiausia Lietuvos gyventojų. Beveik pusė žmonių...

Prekyba
2019.12.11
Nefinansinių įmonių pajamos per metus ūgtelėjo 9,1%

Per devynis šių metų mėnesius šalies įmonės gavo 70,8 mlrd. Eur pajamų, o jų ikimokestinis pelnas siekė 4,8...

Prekyba
2019.12.11
„Barbora“ siūlys pasiimti prekes neišlipant iš automobilio 1

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ Vilniuje, Kaune ir...

Prekyba
2019.12.11
Populiariausios „Google“ paieškos Lietuvoje: rinkimai, „Ignitis“ ir „Džokeris“

Metų pabaigoje tradiciškai „Google“ skelbia kasmetinių tendencingiausių 2019 m. užklausų sąrašą, kuriame...

Rinkodara
2019.12.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau