Eksportuosime į Kiniją: pasirūpinkime prekių ženklų apsauga

Reklama publikuota: 2018-11-22
svg svg

Lietuvos ir Kinijos verslo santykiai pastaraisiais metais tampa vis glaudesni, daugėja į šią šalį eksportuojamos lietuviškos produkcijos ir Kinijos rinkoje registruojamų lietuviškų prekių ženklų. Tačiau į šią rinką kelią prasiskynę Lietuvos verslo atstovai perspėja – plėtra į Kiniją stipriai skiriasi nuo  į Vakarų rinkas.

Valstybinio patentų biuro duomenimis, nuo 2011 iki 2016 m. pabaigos Kinijoje Lietuvos verslininkai užregistravo beveik 100 prekių ženklų, o vien 2016 m. šių registracijų buvo 30. VšĮ „Versli Lietuva“ skelbia, kad 2017 m. prekių apyvarta tarp Kinijos ir Lietuvos augo 20,5% ir viršijo 1 mlrd. Eur, o Lietuvos prekių eksporto į Kiniją vertė išaugo iki 180 mln. Eur.

Nors skaičiai rodo sėkmingą Lietuvos eksportą į Kiniją, tačiau verslininkai atskleidžia, kad ne viskas taip paprasta, kaip gali atrodyti. Kinijos rinka – didžiulė ir skiriasi nuo įprastų Lietuvos verslo eksporto krypčių.

Pirma registracija, tada eksportas

UAB „MV GROUP Asset Management“ su Kinija bendradarbiauja 7 m., o penkis eksportuojamos produkcijos prekių ženklus užregistravo dar 2008 m. Bendrovė į Kiniją eksportuoja lietuvišką putojantį vyną, brendį, trauktines.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Į Kinijos rinką 2014 m. įžengusi UAB „Birštono mineraliniai vandenys ir Ko“ šalyje yra užregistravusi du mineralinio vandens prekių ženklus „Akvilė“ ir „Birutė“. Anot Rolando Sturlio, „Birštono mineraliniai vandenys ir Ko“ verslo plėtros direktoriaus, pirmiausia buvo užregistruoti prekių ženklai ir tik tada pradėta realiai eksportuoti produkciją.

„Prekių ženklų registravimas Kinijoje stipriai pakito per pastaruosius 10 m., anuomet intelektinės nuosavybės Kinijoje beveik nebuvo. Dabar šioje šalyje gerokai pažangesnė intelektinės nuosavybės apsauga, tačiau klasifikavimas ir skirstymas skiriasi nuo vakarietiškos sistemos. Kinijoje intelektinę nuosavybę registruoti reikia atskirai. Terminai, kurie reikalingi norint gauti prekinio ženklo apsaugą, taip pat ilgesni, kartais tai gali užtrukti iki metų ir ilgiau“, – pasakoja R. Sturlis.

Kristina Sakavičienė, „MV GROUP“ Korporatyvinių reikalų skyriaus vadovė, paaiškina, kad Kinijoje prekių ženklai registruojami Pasaulio intelektinės nuosavybės organizacijos (PINO) Tarptautiniame biure, kur tam tikro prekių ženklo apsauga įsigalioja kiekvienoje pateiktoje paraiškoje įregistruoti prekių ženklą pasirinktoje valstybėje (Madrido sutarties dėl tarptautinės ženklų registracijos protokolo narėje). Specialistė priduria, jog registracija yra būtina siekiant saugoti savo prekes ir prekių ženklus rinkose, į kurias įmonė plečiasi.

Pažintis su rinka ir partneriais

Prieš žengiant į Kinijos rinką svarbu ne tik užregistruoti prekių ženklus. Pasak K. Sakavičienės, būtina susipažinti ir su vietinio verslo specifika, sprendimų priėmimo procesais organizacijose, įmonių kultūra.

„Esminis pasiruošimo kriterijus – ištyrinėta rinka, – teigia K. Sakavičienė. – Svarbu ne tik tiksliai žinoti, ko norima ir siekiama, bet ir ko galima iš tos rinkos tikėtis. Kinija – geografiškai ir kultūriškai nuo Lietuvos nutolusi šalis, o visi verslo procesai čia vyksta visai kitaip nei Vakarų šalyse. Didelę reikšmę verslo sėkmei Kinijoje turi vietinės kultūros išmanymas ir kalbos mokėjimas. Norint gero rezultato svarbu su partneriais ir perkeltine, ir tiesiogine prasme kalbėtis kinų kalba, parodyti savo žinias ir dėmesį šaliai bei jos žmonėms.“

K. Sakavičienė pabrėžia ir patikimų partnerių svarbą: „Rinka didelė, kompanijų yra daug ir įvairių, tad, natūralu, kad patirčių taip pat gali būti tiek teigiamų, tiek ir neigiamų. Išsami potencialių partnerių analizė leis bent didžiąja dalimi išvengti „bandytojų“ t. y. įmonių, kurios dar pačios nežino, su kokiais produktais nori ir gali dirbti, todėl bando viską iš eilės. Tokiu atveju rezultatai galimi labai įvairūs ir nebūtinai geri.“

Susiradus potencialius partnerius specialistė pataria gerai išanalizuoti organizacinę įmonės struktūrą ir žinoti, kas yra pagrindinis jos kontaktinis asmuo, mat Kinijos organizacijose sprendimus dažniausiai priima vienas konkretus žmogus.

Išmoktos pamokos

„Birštono mineraliniai vandenys ir Ko“, prieš pradėdami eksportą į Kinijos rinką, dalyvavo keliose parodose – „Canton“ Guangdžou mieste bei SIAL parodoje Šanchajuje.

„Vienoje iš parodų radome partnerius, kurie davė startą veiklai šioje rinkoje – pradėjome eksportuoti savo produkciją. Tačiau norint perprasti Kinijos rinką vien tik nuvažiuoti į parodą neužtenka. Tai sudėtinga rinka, joje įsitvirtinti ir augti sunku, ypač maisto sektoriuje, kur konkurencija milžiniška. Vis dar bandome atrasti sėkmės receptą, kuris padėtų kinams pamilti lietuviškus vandenis“, – atskleidžia R. Sturlis.

Kad tas sėkmės receptas būtų atrastas greičiau, K. Sakavičienė rekomenduoja turėti vietinį atstovą, mokantį kalbą ir suprantantį kinų kultūrą, verslo specifiką: „Tokio žmogaus turėjimas labai praverčia, nes ryšiai, asmeninis dėmesys ir kontaktas yra labai svarbus, o kartais net kertinis kalbant apie sprendimų priėmimą, procesų greitį, galutinį rezultatą. Einant mums įprastu, europietišku keliu, nemokant kalbos ir nesuprantant šalies specifikos, visas procesas gali užtrukti neprognozuojamai ilgai. Verslui tai reiškia dideles sąnaudas ir nuostolius.“

Vis dėlto, K. Sakavičienė priduria, kad įžengus į bet kokią naują rinką svarbu suprasti, jog itin greito rezultato nebus, o ypač tokioje didelėje rinkoje kaip Kinija: „Šioje rinkoje reikia nuosekliai dirbti ne vienerius metus, tinkamai pasirinkti ryšius, partnerius. Svarbu nusiteikti ne tik daug investuoti, bet kartais ir daug prarasti. Žinoma, negalima nustoti ieškoti ir mokytis, kol galiausiai nusišypsos sėkmė.“

Mantas Agentas, UAB „Mantinga“ generalinio direktoriaus pavaduotojas pardavimams ir rinkodarai, kalbėdamas apie išmoktas pamokas akcentuoja, kad prekių ženklų registracija yra būtina sąlyga pradedant eksportą į Kiniją.

„Pradėjus eksportą be prekės ženklų registracijos išlieka didelė rizika vėliau susidurti su nesklandumais. Pasitaiko atvejų, kai norint užregistruoti paaiškėja, jog toks prekių ženklas jau yra registre kaip kažkieno nuosavybė, – aiškina M. Agentas. – Pripažinkime, kad dėl skirtingų įstatymų, teisinės sistemos, kalbos šioje šalyje rasti teisybę būtų sudėtinga. Registravimo mokestis yra sąlyginai nedidelis palyginant su problemomis, kurios gali iškilti neregistravus prekių ženklo. Prieš pradėdami veiklą kitoje šalyje mes visuomet atliekame „namų darbus“. Prieš pradėdami eksportą į Kiniją pirmiausia registravome prekių ženklą ir nedideliais žingsneliais pradėjome bendradarbiavimą, kurį sėkmingai tęsiame iki šiol. Prekių ženklo registravimas truko apie mėnesį –labai džiaugiamės operatyvumu. Tikėtina, kad prie šios sėkmės prisidėjo Lietuvos patentų biuro darbuotojų ir mūsų partnerių Kinijoje pagalba, kuri labai svarbi esant kalbos barjerui.“

„Mantinga“ į Kiniją eksportuoja didelę dalį gaminamų produktų asortimento. Šios šalies parduotuvių lentynose galima rasti fasuotų „Mantinga“ prancūziškų duonelių, prancūziškų batonų (baguette) su česnakinio sviesto įdaru ir indeliuose fasuotų populiariųjų varškinių spurgyčių su įdaru. Šių gaminių pakuotės žymimos lietuviško prekės ženklo „Mantinga“ logotipu. Kinijos rinkai gaminami ir nefasuoti gaminiai – sviestiniai kruasanai, saldūs pyragėliai, duona ir pikantiški gaminiai, kuriuos galima rasti Kinijos prekybos tinklų šviežiai kepamų gaminių skyriuje. „Mantinga“ savo produkciją eksportuoja į 35 šalis. 

Straipsnį inicijuoja Valstybinis patentų biuras įgyvendindamas bendradarbiavimo su Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba sutartį.

FOTOGALERIJA : (16 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 2,1 karto iki 52,6 mln. Eur

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
2022.04.01
Nuo šiol „Telia“ ryšių su visuomene paslaugas teikia „INK agency“

Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių tiekėjo konkursą laimėjo integruotos komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2022.04.01
D. Liulys: daugiau nei 20 mln. Eur investicijų ir naujas etapas „Pigu“ grupės veikloje Premium 1

Per pandemijos metus į viršų kilusi e. platforma „Pigu“ užsibrėžė ambicingus augimo planus. Tam jos...

Prekyba
2022.04.01
„BH Europa“ generaline direktore tapo I. Ardava

Prekybos centrą „Europa“ nuosavybės teise valdančios bendrovės „BH Europa“ generalinės direktorės pareigas...

Vadyba
2022.04.01
Dienos pietų kainos – arti psichologinės ribos: kokių sprendimų rado restoranai Premium 11

Kai produktai, energija, kuras brangsta kone kasdien, vis daugiau maitinimo įstaigų griebiasi skaičiuotuvo ir...

Gazelė
2022.04.01
H&M: neįskaitant Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos rinkų, pardavimai išaugo 11%

Švedijos drabužių milžinė H&M ketvirtadienį pranešė, kad jos pajamos pirmąjį ketvirtį išaugo, tačiau...

Finansai
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
Rusijos vyriausybė legalizavo produkcijos importą be prekių ženklų savininkų sutikimo

Rusijos vyriausybė legalizavo vadinamąjį „pilkąjį“ importą – leido į šalį įvežti produkciją be jų prekių...

Verslo aplinka
2022.03.31
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
„H Drop“ pagaliau galės atidaryti gamyklą Joniškyje, kurios veiklai kelias buvo užkirstas Premium

Kanapių perdirbėjai lengviau atsikvėpė, kai kovo viduryje Vyriausybė patvirtino pluoštinių kanapių perdirbimo...

Gazelė
2022.03.30
„Hesburger“ iš Rusijos ir Baltarusijos žada pasitraukti iki vasaros pabaigos

Suomijos kapitalo greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ planuoja visas savo užkandines Rusijoje ir...

Prekyba
2022.03.30
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų parduotuvė Verslo tribūna

„Lietuvoje to dar nebuvo! Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų...

Prekyba
2022.03.30
Prancūzijos prekybos tinklas „Decathlon“ stabdo veiklą Rusijoje 4

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių prekybos tinklas „Decathlon“ antradienį pranešė, kad nutarė...

Prekyba
2022.03.29
„Moki veži“ finansai: po gerų metų bus išmokėti 0,5 mln. Eur dividendų Premium

Statybos, remonto, apdailos ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdančios prekybos bendrovės...

Prekyba
2022.03.29
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
Suprastėjo Estijos pramonės, statybos ir prekybos verslų nuotaikos

Estijos pramonės, statybos, prekybos įmonių nuotaikos šį mėnesį, Rusijos karo Ukrainoje ir jo poveikio...

Pramonė
2022.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku