Europos gamintojams iš Rusijos pasitraukus, Kinija negelbsti

Užsienio puspriekabių gamintojai pasitraukė, nors Rusija buvo jų didžiausia eksporto kryptis. Vietos gamintojos nepajėgia patenkinti poreikio. O atnaujinti naudojamas puspriekabes dažnai tenka paties naudotojo jėgomis, padėtį apibūdina rzd-partner.ru.
„Padėtis gali tik blogėti, nes parkas sensta, dėl dėvėjimosi, gedimų ir avarijų keliuose įranga palaipsniui nurašoma“, – sako Sanjaras Ašuralijevas, Rusijos transporto bendrovės „Delko“ generalinis direktorius.
Itin juntamas šaldymo puspriekabių stygius. Ištuštėjusią vietą bando užpildyti Kinijos bendrovės, tik ne itin sėkmingai.
„Šiuo metu Kinijos gamintojo „SuperSnow“ šaldytuvų pasiūla negali visiškai patenkinti paklausos, nes šių šaldytuvų parametrai neatitinka daugeliui krovinių reikalingos technologijos. O šaldytuvinių puspriekabių-šaldytuvų gamintojų šalyje apskritai nėra“, – aiškina „Delko“ vadovas.
Puspriekabėmis-šaldytuvais gabenami ledai, jūros gėrybės ir žuvis bei pieno produktai. Pavyzdžiui, norint pervežti vežti ledus, būtina palaikyti minus 25 laipsnių temperatūrą. Kiniškų šaldytuvų temperatūrinis režimas yra iki minus 20 C. Tuo metu „Schmitz Cargobull“ šaldymo puspriekabėse, kaip pažymima, temperatūrą galima reguliuoti nuo minus 25 C iki plius 25 C.
Kol kas „didžiojo septyneto“ Europos gamintojų pasitraukimo visiškai kompensuoti nepavyksta, teigia kommersant ru.
Krovinių srautus šalies viduje didina paralelinis importas ir pervežimai brangsta. Šiemet užklausų dėl krovinių pristatymo iš ES šalių sumažėjo iki 80%, kai iš vadinamųjų draugiškų šalių, užklausų skaičius augo. Iš Baltarusijos užsakytų siuntų skaičius didėjo 106%, iš Kinijos – 85%, iš Mongolijos – 139%, palyginti su ankstesnių metų tuo pačiu laikotarpiu.
„Tarptautinių krovinių gabenimo tarifai beveik nepakito. Vežimo iš Turkijos kainos net susitraukė 15-20%. Iš Kinijos dar daugiau – 30-40%. Kainos pirmiausia augo pervežant krovinius Rusijos viduje“, – nurodo oborot.ru.
Pasak Kirilo Latinskio ,„Sota Logistic“ komercijos direktoriaus, spaudimą kainoms daro ne tik įrangos, bet ir vairuotojų stygius – daug jų buvo pašaukta į armiją.
Sektoriaus dalyviai prognozuoja, kad per likusius tris metų mėnesius kainos dar kils mažiausiai 30%.
Antrąjį pusmetį prie kainų augimo prisidės ir nuo rugpjūčio 1 d. padidintas sunkvežimių perdirbimo mokestis: vidutiniškai beveik 600.000 RUB (maždaug 6.000 Eur) už transporto priemonę. O taip pat išaugusi paklausa prieš Naujųjų metų šventes.
Atsitiesė ir uždirbo
Reikšmingus ekonominius ryšius su Rusijos įmonėmis turėjusi Vokietijos koncerno „Schmitz Cargobull AG“ antrinė bendrovė Panevėžyje skaudžiai išgyveno karo Ukrainoje padarinius – neteko daugiau nei trečdalio planuotų gamybos apimčių. Per paskutinius finansinius metus, pasibaigusius kovo 31 d., palyginti su ankstesniu laikotarpiu, UAB „Schmitz Cargobull Baltic“ pardavimo pajamos sumažėjo nuo 174,5 iki 159,5 mln. Eur.
Kai jau rašyta, pastangos buvo mestos efektyvumui didinti ir veiklai optimizuoti. Siekiant kompensuoti praradimus Rytuose, buvo sustiprinti ryšiai su Vokietija, Nyderlandais, Skandinavija ir Šveicarija. Plokštes ir komponentus nuspręsta tiekti į Ispanijos, Turkijos „Schmitz Cargobull“ gamyklas.
Per pasibaigusį finansinį laikotarpį bendrovės grynasis pelnas padidėjo daugiau nei 7 kartus: nuo 1,06 iki 7,6 mln. Eur.