Kas tai? Veiklos sukaktis

 Kaip dirba žmonės, galintys supakuoti vėją?

Publikuota: 2019-02-11

„Pagaukit vėją – supakuosim!“ Net neabejoju, kad šį šūkį matėte, girdėjote, o gal radote paminėtą tekste apie sėkmingiausius rinkodaros pavyzdžius. Šmaikštus pasiūlymas priklauso „Pakmarkui.“  Prieš dvidešimt metų kompanijos viduje gimęs moto iki šiol puikiai atitinka jos dvasią: kad ir koks netikėtas būtų noras, sprendimas jam bus surastas.

„Pakmarkas“ įkurtas 1994 m, kai šaliai nusikračius planinės ekonomikos pančius daugelis jaunų žmonių nėrė į prekybos verslus. Nuo to pradėjo ir du inžinerijos mokslų studentai, prieš 25 metus užčiuopę milžinišką poreikį laisvoje rinkoje. „Į mūsų šalį ėmė plūsti įvairios technologijos, įmonėms buvo nelengva atsirinkti, kurios jų vertos dėmesio. Padėdavome savo žiniomis, surasdavome veiklai reikalingų žaliavų. Ilgainiui užsidirbome patikimų prekybininkų vardą“, – pirmuosius žingsnius versle prisimena bendrovės įkūrėjas ir generalinis direktorius Virginijus Gumbaragis.

Atėjus laikui apsispręsti, kuria kryptimi sukti jaunos kompanijos vairą, jo akiratyje atsidūrė pakavimo sritis: čia tuo metu jau veikė bent dvi dešimtys įmonių, bet visos jos buvo įsteigtos neseniai, tik stojosi ant kojų ir mokėsi. „Į besimokančių gretas įsiliejome ir mes. Ir sėkmingai tą darome iki šiol“, – šypsosi „Pakmarko“ vadovas.

Veikla, gimusi iš noro nesėdėti tėvams ant sprando, užaugo iki modernios ir pripažintos įmonės. Pakavimo medžiagos ir spausdinimas ant produktų pakuočių – tik viena „Pakmarko“ veiklos sritis. Kitos dvi stabiliai laikančios įmonę kolonos – prekyba pavaromis ir automatizavimo elementais bei pakavimo, ženklinimo, transportavimo, kontrolės ir kitais įrenginiais, inžineriniai sprendimai. Didžioji dalis kompanijos klientų – maisto bei gėrimų pramonės įmonės iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos ir dar bent keliolikos užsienio šalių.

Žuvis, duona ir kitos inovacijos

Su p. Gumbaragiu kalbamės netoli Vilniaus esančiame „Pakmarko“ komplekse. Prieš dešimt metų čia persikraustę du šimtai įmonės darbuotojų – spaudos specialistai, inžinieriai, gamybininkai, projektų vadovai, administracija ir kiti – įsikūrė po vienu stogu. Balti chalatai, rankų dezinfekavimo skystis – ir mes gamybinėse patalpose. Pratisai gaudžia veikiančios spaudos mašinos, pro konvejerio dažų talpas spėriai sukasi pakavimo juosta. Geltona, mėlyna, raudona, violetinė, rožinė – viena po kitos ant permatomos plėvelės atsiranda vis daugiau spalvų, kol galiausiai išryškėja galutinis produktas – skalbiklio etiketė.

Ar nuo tokių gaminių ir prasidėjo „Pakmarko“ kelias? Pašnekovas purto galvą. „Veiklą pradėjome nuo pakavimo medžiagų ir jų mašinų prekybos. Vyresnės kartos žmonės dar prisimena, kaip anais laikais parduotuvėje pirkdavai žuvį – suvyniodavo į paprastą popierių ir nešdavaisi sau. Pasakėme, kad galime pasiūlyti kai ką geresnio.“

Vienas pirmųjų įmonės produktų, sukėlęs vėją Lietuvos rinkoje, buvo maistinė plėvelė duonai pakuoti. Entuziastingi (ir taupūs) studentai suskaičiavo, kad patikimai supakuoti kepaliuką galima su 9-10 mikronų storio plėvele – dvigubai plonesne, nei buvo naudojama pasaulyje. „Kai su ja startavome, kurį laiką tekdavo spręsti tik vieną klientų problemą: kada atvešite dar?“ – inovaciją prisimena V. Gumbaragis.

O etiketės atsirado kur kas vėliau – pirmiausia jomis įmonė prekiavo, vėliau supratusi, kad klientų poreikius geriau patenkins gamindama vietoje, ėmė spausdinti pati. Vaikštant po modernia automatizuotos įranga apstatytą erdvę sunku įsivaizduoti, kad pirmoji „Pakmarko“ spausdinimo mašina būtų galėjusi lengvai tilpti ant rašomojo stalo. Fleksografija tuomet buvo visiškai nauja sritis Lietuvoje, tad kompanijos specialistams vėl teko gilintis į naujas žinias. Šiandien „Pakmarkas“ – ilgiausią patirtį turinti spausdinimo ant pakuočių bendrovė visame regione.

Kas padėjo išlikti konkurencingoje rinkoje? Vadovas sako, kad sėkmės ingredientų – ne vienas. „Nuolatinis mokymasis, ėjimas kartu su naujovėmis, pažangiais sprendimais. Nuoseklumas, sugebėjimas kantriai vystyti pradėtą veiklą, išlaukti rezultato. Ir – siekis išgirsti klientą, suprasti jo poreikius, realiai prisidėti prie jo verslo sėkmės“, – bendrovės stiprybes vardina p. Virginijus.

Per ketvirtį amžiaus „Pakmarkas“ kartu su savo užsakovais į Lietuvą atnešė ne vieną pokytį. „Kai „Malsena“ nusprendė iš esmės atnaujinti rinkoje atgyvenusią miltų pakuotę, kuri leistų parduotuvėse miltus perkelti į lentynas iš tuo metu naudotų grotuotų konteinerių, suradome jiems itališką pakavimo įrangą. Miltų paklausa išaugo tris kartus – mūsų technikai vos spėdavo įdiegti tuos mechanizmus, nes jie dirbo beveik nepertraukiamai. Vėliau tokie sprendimai išplito ir kitose industrijose – verslas pradėjo suvokti, kiek daug žmonėms reiškia patogumas, ir vis drąsiau investavo į tinkamą pakuotę“, – pasakoja pašnekovas.

Kokybė ir pagarba aplinkai bei žmogui

Tęsdami ekskursiją po „Pakmarką“ prieiname įrenginį, tikrinantį pagamintos produkcijos kokybę. Jis – tik viena iš kokybės užtikrinimo grandies dalių. Ar nėra broko, ar visos partijos etiketės nepriekaištingai atitinka reikalavimus, tikrinama net tris kartus – dukart automatizuotai, o prieš atiduodant užsakovui produkciją dar sykį peržiūri darbuotojas.

Be aukštos produktų ir paslaugų kokybės įmonei ne mažiau svarbus ir aplinkos tausojimas. Stebiuosi, kad patalpose nejusti jokio aitraus kvapo – juk čia nuolat spausdinama, naudojami dažai ir kitos cheminės medžiagos.  „Stengiamės naudoti švarias technologijas, dažus be skiediklių. Toks požiūris mus lydi nuo pradžių, jau su pirmuoju produktu – plėvele duonai pakuoti – ne tik atpiginome pakuotę, bet ir dvigubai sumažinome sunaudojamus jos kiekius“, – aiškina V. Gumbaragis. Įmonėje įdiegta aplinkos apsaugos vadybos sistema pagal tarptautinio standarto ISO 14001 reikalavimus, gamyba organizuojama taip, kad būtų taupomos žaliavos ir resursai, organizuojamas antrinis jų panaudojimas.

Suformuoti pamatines vertybes įmonei padėjo patyręs danų verslininkas Steen Hjermind, kartu su įkūrėjais pirmuosius dešimt metų aktyviai dalyvavęs valdant bendrovę. V. Gumbaragis atviras – su užsieniečiu jiems, jauniems lietuviams, ne visada būdavo lengva dirbti, tačiau vakarietiškos kultūros indėlis į „Pakmarko“ tvarumą – nenuginčijamas. „Jis skatino nesivaikyti greito pelno, nesimėtyti tarp verslo šakų, o pasirinkti vieną ir ją kruopščiai vystyti. Įteigė, kad kokybiški gaminiai kur kas svarbiau nei gera kaina. Šio a.a žmogaus įtaka „Pakmarke“ juntama ir šiandien.“

Įmonės, dirbančios su „Pakmarku“ šneka, kad tai bendrovė, kuri išties investuoja į ilgalaikius santykius su klientais. V. Gumbaragis įsitikinęs, kad neišvengiamai augant eksportui jo užduotis – išlaikyti šį pagarbų požiūrį į kiekvieną klientą, nepaisant jo įmonės dydžio ar projekto apimties.

„Apskritai gyvenime vadovaujuosi principu, kad žmogumi gimus svarbu nepamiršti, kad žmogumi gimei. Iš savo darbuotojų girdžiu, kad pas mus gera dirbti. Laikau tai dideliu laimėjimu, nes suteikti žmogui jausmą, kad jis kompanijoje branginamas, yra vienas sunkiausių dalykų. Aiškios užduotys, sutvarkyti procesai, darbo vertas atlygis, ateities perspektyvos – stengsiuosi, kad tos vertybės, ant kurių bendrovė buvo pastatyta, būtų išlaikytos.“

Susitikimo laikas baigiasi, pro tvarkingą sandėlį sugrįžtame į holą, kuriame išrikiuoti bendrovės produkcijos pavyzdžiai. Negaliu susilaikyti nepaklaususi – ar kas nors prašė supakuoti vėją? „Pakmarko“ vadovas šypsosi. „Visada laukiame klientų, ateinančių su geru vėju – jų svajonės, lūkesčiai, naujos idėjos uždega ir mus, tuomet dirbame su ugnele, kad galėtume savo indėliu prisiliesti prie jų verslo sėkmės.“ Ką gi, jeigu planuojate pardavinėti tai, ką būtina supakuoti – žinosite, kur kreiptis.

FOTOGALERIJA Pakmarkas: žmonės, galintys supakuoti vėją (11 nuotr.)

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Enefit“ į Tauragės gatvių apšvietimą investuos beveik 900.000 Eur 2

Estijos valstybinio energetikos koncerno „Eesti energia“ antrinė bendrovė Lietuvoje „Enefit“ į Tauragės...

Pramonė
2019.07.02
Rusija valo užterštą vamzdyną ir naftos verslo mundurą

Dėl užterštos naftos Rusija keičia kompanijų vadovus, kaltinimai pareikšti jau 13 asmenų.

Pramonė
2019.07.02
„Litgrid“ ir Lenkijos PSE likviduos antrinę įmonę „LitPol Link“

Lietuvos ir Lenkijos elektros perdavimo bendrovės „Litgrid“ ir PSE likviduos kartu valdomą įmonꠄLitPol...

Pramonė
2019.07.02
Tarp „Emerging Europe Awards“ čempionų – Lietuvos įmonės

Londone vykusiuose „Emerging Europe Awards“ apdovanoti ryškiausi metų projektai versle ir viešajame...

Pramonė
2019.07.02
„Aberdeen“ nupirko „Modus Group“ saulės jėgaines Lenkijoje 15

„Modus Group“ pardavė saulės jėgainių parkus Lenkijoje vienos didžiausių Europoje turto valdymo įmonės...

Pramonė
2019.07.02
„Dojus Agro“ turi naują vadovę Lietuvoje

Nuo liepos 1 d. „Dojus Agro“ įmonės veiklai Lietuvoje vadovaus Diana Tatarūnaitė Zubenienė, iki šioj ėjusi...

Pramonė
2019.07.02
„Lietuvos energija“ jau investavo tris ketvirtadalius lėšų iš žaliųjų obligacijų

Valstybės valdoma energetikos grupė „Lietuvos energija“ iš pastaraisiais metais išleistų 600 mln. Eur žaliųjų...

Pramonė
2019.07.02
„E energijos“ saulės parkus Lenkijoje nusipirko britų gigantė Premium

„E energijos“ grupė drauge su partnere „Sun Investment Group“, birželio pabaigoje Lenkijoje užbaigusi 42 MW...

Verslo aplinka
2019.07.02
Taupyti bandžiusi ir nuo inovacijų atsilikusi „Kraft Heinz“ šiandien moka dvigubai Premium 2

„Kraft Heinz“, penktai pagal dydį maisto pramonės kompanijai pasaulyje, 2019 m. kol kas tragiškai nesėkmingi.

Pramonė
2019.07.02
„Klaipėdos naftos“ akcininkams susitarti nepavyko 16

Pirmadienį Energetikos ministerijoje susitikę ministras Žygimantas Vaičiūnas ir Lidija Lubienė, UAB koncerno...

Pramonė
2019.07.01
Alytuje ruošiamasi steigti naują laisvąją ekonominę zoną 8

Alytuje ruošiamasi steigti naują laisvąją ekonominę zoną (LEZ) – apie 100 ha ploto teritorija turėtų iškilti...

Pramonė
2019.07.01
„European Energy“ Lietuvoje planuoja 500 MW vėjo jėgainių parkų 2

Danijos bendrovė „European Energy“ Lietuvoje planuoja plėtoti maždaug 500 megavatų (MW) galios vėjo jėgainių...

Pramonė
2019.07.01
„KG Group“ paukštienos gamybos apimtis augins 50%

Atsižvelgdama į didėjantį paukštienos produkcijos poreikį, įmonių grupė „KG Group“ planuoja didinti mėsos...

2019.07.01
Pardavė „Baltik Vairą“ 3

Baltijos šalių investicijų bendrovė „LitCapital“ ir Danijos investicinė bendrovė „Asgaard A/S“ pardavė 100%...

Rinkos
2019.07.01
Į Klaipėdą atplaukia didelis SGD krovinys

Į Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą pirmadienį atplaukia didelis dujovežis – pirmasis iš...

Pramonė
2019.07.01
Darbą pradeda naujas energetikos sektoriaus reguliuotojas 3

Energetikos sektorių nuo pirmadienio prižiūri nauja institucija – Valstybinė energetikos reguliavimo taryba...

Pramonė
2019.07.01
Traksėdžių durpyne likviduojami pavieniai ugnies židiniai

Traksėdžių durpyne sekmadienį tęsiami gaisro gesinimo darbai. Pasak ugniagesių atstovų, gaisras kol kas dar...

Verslo aplinka
2019.06.30
Naftos gavybos ribojimo sutartį ketinama pratęsti

Rusija ir Saudo Arabija susitarė pratęsti naftą eksportuojančių šalių (OPEC) susitarimą dėl naftos gavybos...

Rinkos
2019.06.30
Šilutės rajone dega 12 hektarų durpyno: gesinti padeda latviai 12

Šilutės rajone penktadienio popietę užsidegus 12 hektarų Traksėdžių durpyno, telkiama ugniagesių technika iš...

Verslo aplinka
2019.06.28
„Lietuvos energijos“ pajamos augo 22,6%, EBITDA – 5,2% 3

Valstybės valdomos energetikos grupės „Lietuvos energija“ pajamos 2019 m. sausio – gegužės mėn. buvo 655 mln.

Pramonė
2019.06.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau