Kaip dirba žmonės, galintys supakuoti vėją?

Publikuota: 2019-02-11

„Pagaukit vėją – supakuosim!“ Net neabejoju, kad šį šūkį matėte, girdėjote, o gal radote paminėtą tekste apie sėkmingiausius rinkodaros pavyzdžius. Šmaikštus pasiūlymas priklauso „Pakmarkui.“  Prieš dvidešimt metų kompanijos viduje gimęs moto iki šiol puikiai atitinka jos dvasią: kad ir koks netikėtas būtų noras, sprendimas jam bus surastas.

„Pakmarkas“ įkurtas 1994 m, kai šaliai nusikračius planinės ekonomikos pančius daugelis jaunų žmonių nėrė į prekybos verslus. Nuo to pradėjo ir du inžinerijos mokslų studentai, prieš 25 metus užčiuopę milžinišką poreikį laisvoje rinkoje. „Į mūsų šalį ėmė plūsti įvairios technologijos, įmonėms buvo nelengva atsirinkti, kurios jų vertos dėmesio. Padėdavome savo žiniomis, surasdavome veiklai reikalingų žaliavų. Ilgainiui užsidirbome patikimų prekybininkų vardą“, – pirmuosius žingsnius versle prisimena bendrovės įkūrėjas ir generalinis direktorius Virginijus Gumbaragis.

Atėjus laikui apsispręsti, kuria kryptimi sukti jaunos kompanijos vairą, jo akiratyje atsidūrė pakavimo sritis: čia tuo metu jau veikė bent dvi dešimtys įmonių, bet visos jos buvo įsteigtos neseniai, tik stojosi ant kojų ir mokėsi. „Į besimokančių gretas įsiliejome ir mes. Ir sėkmingai tą darome iki šiol“, – šypsosi „Pakmarko“ vadovas.

Veikla, gimusi iš noro nesėdėti tėvams ant sprando, užaugo iki modernios ir pripažintos įmonės. Pakavimo medžiagos ir spausdinimas ant produktų pakuočių – tik viena „Pakmarko“ veiklos sritis. Kitos dvi stabiliai laikančios įmonę kolonos – prekyba pavaromis ir automatizavimo elementais bei pakavimo, ženklinimo, transportavimo, kontrolės ir kitais įrenginiais, inžineriniai sprendimai. Didžioji dalis kompanijos klientų – maisto bei gėrimų pramonės įmonės iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos ir dar bent keliolikos užsienio šalių.

Žuvis, duona ir kitos inovacijos

Su p. Gumbaragiu kalbamės netoli Vilniaus esančiame „Pakmarko“ komplekse. Prieš dešimt metų čia persikraustę du šimtai įmonės darbuotojų – spaudos specialistai, inžinieriai, gamybininkai, projektų vadovai, administracija ir kiti – įsikūrė po vienu stogu. Balti chalatai, rankų dezinfekavimo skystis – ir mes gamybinėse patalpose. Pratisai gaudžia veikiančios spaudos mašinos, pro konvejerio dažų talpas spėriai sukasi pakavimo juosta. Geltona, mėlyna, raudona, violetinė, rožinė – viena po kitos ant permatomos plėvelės atsiranda vis daugiau spalvų, kol galiausiai išryškėja galutinis produktas – skalbiklio etiketė.

Ar nuo tokių gaminių ir prasidėjo „Pakmarko“ kelias? Pašnekovas purto galvą. „Veiklą pradėjome nuo pakavimo medžiagų ir jų mašinų prekybos. Vyresnės kartos žmonės dar prisimena, kaip anais laikais parduotuvėje pirkdavai žuvį – suvyniodavo į paprastą popierių ir nešdavaisi sau. Pasakėme, kad galime pasiūlyti kai ką geresnio.“

Vienas pirmųjų įmonės produktų, sukėlęs vėją Lietuvos rinkoje, buvo maistinė plėvelė duonai pakuoti. Entuziastingi (ir taupūs) studentai suskaičiavo, kad patikimai supakuoti kepaliuką galima su 9-10 mikronų storio plėvele – dvigubai plonesne, nei buvo naudojama pasaulyje. „Kai su ja startavome, kurį laiką tekdavo spręsti tik vieną klientų problemą: kada atvešite dar?“ – inovaciją prisimena V. Gumbaragis.

O etiketės atsirado kur kas vėliau – pirmiausia jomis įmonė prekiavo, vėliau supratusi, kad klientų poreikius geriau patenkins gamindama vietoje, ėmė spausdinti pati. Vaikštant po modernia automatizuotos įranga apstatytą erdvę sunku įsivaizduoti, kad pirmoji „Pakmarko“ spausdinimo mašina būtų galėjusi lengvai tilpti ant rašomojo stalo. Fleksografija tuomet buvo visiškai nauja sritis Lietuvoje, tad kompanijos specialistams vėl teko gilintis į naujas žinias. Šiandien „Pakmarkas“ – ilgiausią patirtį turinti spausdinimo ant pakuočių bendrovė visame regione.

Kas padėjo išlikti konkurencingoje rinkoje? Vadovas sako, kad sėkmės ingredientų – ne vienas. „Nuolatinis mokymasis, ėjimas kartu su naujovėmis, pažangiais sprendimais. Nuoseklumas, sugebėjimas kantriai vystyti pradėtą veiklą, išlaukti rezultato. Ir – siekis išgirsti klientą, suprasti jo poreikius, realiai prisidėti prie jo verslo sėkmės“, – bendrovės stiprybes vardina p. Virginijus.

Per ketvirtį amžiaus „Pakmarkas“ kartu su savo užsakovais į Lietuvą atnešė ne vieną pokytį. „Kai „Malsena“ nusprendė iš esmės atnaujinti rinkoje atgyvenusią miltų pakuotę, kuri leistų parduotuvėse miltus perkelti į lentynas iš tuo metu naudotų grotuotų konteinerių, suradome jiems itališką pakavimo įrangą. Miltų paklausa išaugo tris kartus – mūsų technikai vos spėdavo įdiegti tuos mechanizmus, nes jie dirbo beveik nepertraukiamai. Vėliau tokie sprendimai išplito ir kitose industrijose – verslas pradėjo suvokti, kiek daug žmonėms reiškia patogumas, ir vis drąsiau investavo į tinkamą pakuotę“, – pasakoja pašnekovas.

Kokybė ir pagarba aplinkai bei žmogui

Tęsdami ekskursiją po „Pakmarką“ prieiname įrenginį, tikrinantį pagamintos produkcijos kokybę. Jis – tik viena iš kokybės užtikrinimo grandies dalių. Ar nėra broko, ar visos partijos etiketės nepriekaištingai atitinka reikalavimus, tikrinama net tris kartus – dukart automatizuotai, o prieš atiduodant užsakovui produkciją dar sykį peržiūri darbuotojas.

Be aukštos produktų ir paslaugų kokybės įmonei ne mažiau svarbus ir aplinkos tausojimas. Stebiuosi, kad patalpose nejusti jokio aitraus kvapo – juk čia nuolat spausdinama, naudojami dažai ir kitos cheminės medžiagos.  „Stengiamės naudoti švarias technologijas, dažus be skiediklių. Toks požiūris mus lydi nuo pradžių, jau su pirmuoju produktu – plėvele duonai pakuoti – ne tik atpiginome pakuotę, bet ir dvigubai sumažinome sunaudojamus jos kiekius“, – aiškina V. Gumbaragis. Įmonėje įdiegta aplinkos apsaugos vadybos sistema pagal tarptautinio standarto ISO 14001 reikalavimus, gamyba organizuojama taip, kad būtų taupomos žaliavos ir resursai, organizuojamas antrinis jų panaudojimas.

Suformuoti pamatines vertybes įmonei padėjo patyręs danų verslininkas Steen Hjermind, kartu su įkūrėjais pirmuosius dešimt metų aktyviai dalyvavęs valdant bendrovę. V. Gumbaragis atviras – su užsieniečiu jiems, jauniems lietuviams, ne visada būdavo lengva dirbti, tačiau vakarietiškos kultūros indėlis į „Pakmarko“ tvarumą – nenuginčijamas. „Jis skatino nesivaikyti greito pelno, nesimėtyti tarp verslo šakų, o pasirinkti vieną ir ją kruopščiai vystyti. Įteigė, kad kokybiški gaminiai kur kas svarbiau nei gera kaina. Šio a.a žmogaus įtaka „Pakmarke“ juntama ir šiandien.“

Įmonės, dirbančios su „Pakmarku“ šneka, kad tai bendrovė, kuri išties investuoja į ilgalaikius santykius su klientais. V. Gumbaragis įsitikinęs, kad neišvengiamai augant eksportui jo užduotis – išlaikyti šį pagarbų požiūrį į kiekvieną klientą, nepaisant jo įmonės dydžio ar projekto apimties.

„Apskritai gyvenime vadovaujuosi principu, kad žmogumi gimus svarbu nepamiršti, kad žmogumi gimei. Iš savo darbuotojų girdžiu, kad pas mus gera dirbti. Laikau tai dideliu laimėjimu, nes suteikti žmogui jausmą, kad jis kompanijoje branginamas, yra vienas sunkiausių dalykų. Aiškios užduotys, sutvarkyti procesai, darbo vertas atlygis, ateities perspektyvos – stengsiuosi, kad tos vertybės, ant kurių bendrovė buvo pastatyta, būtų išlaikytos.“

Susitikimo laikas baigiasi, pro tvarkingą sandėlį sugrįžtame į holą, kuriame išrikiuoti bendrovės produkcijos pavyzdžiai. Negaliu susilaikyti nepaklaususi – ar kas nors prašė supakuoti vėją? „Pakmarko“ vadovas šypsosi. „Visada laukiame klientų, ateinančių su geru vėju – jų svajonės, lūkesčiai, naujos idėjos uždega ir mus, tuomet dirbame su ugnele, kad galėtume savo indėliu prisiliesti prie jų verslo sėkmės.“ Ką gi, jeigu planuojate pardavinėti tai, ką būtina supakuoti – žinosite, kur kreiptis.

FOTOGALERIJA Pakmarkas: žmonės, galintys supakuoti vėją (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prekių žymėjimas po „Brexit“: rekomenduos užklijuoti senas etiketes

Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybė paskelbė atnaujintą maisto ir gėrimų ženklinimo vadovą, kuris yra bendro...

Pramonė
09:38
Tyrimas: „Brexit“ be susitarimo Vokietijai kainuotų 100.000 darbo vietų 4

Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos be susitarimo, vadinamasis „kietas Brexit“ (angl. hard...

Verslo aplinka
2019.02.11
Buvusioje „Dvarčionių keramikos“ vietoje – „Eksmos“ optikos gamykla

Lazerinių sistemų gamybos, laboratorinės įrangos bei cheminių reagentų prekybos įmones vienijanti grupė...

Technologijos
2019.02.11
Automobilių sektoriaus akcijos važiuoja žemyn 9

Investuotojai suranda vis daugiau argumentų, kodėl verta parduoti Europos automobilių gamintojų akcijas,...

Rinkos
2019.02.11
„Hella“ derasi su į Kauno rajoną ateinančiais šveicarais Premium

Šveicarijos „Mikron Group“ į Lietuvą žengia ne tik dėl Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statomos...

Finansai
2019.02.11
 Kaip dirba žmonės, galintys supakuoti vėją? Rėmėjo turinys 4

„Pagaukit vėją – supakuosim!“ Net neabejoju, kad šį šūkį matėte, girdėjote, o gal radote paminėtą tekste apie...

Pramonė
2019.02.11
Kaunietis verslininkas prieš cemento milžinę – įtaria sąmoningu verslo žlugdymu Premium 2

Prieš 12 metų pardavęs 70% cemento didmenininkės UAB „Gerdukas“ akcijų vienai didžiausių pasaulyje cemento ir...

Pramonė
2019.02.11
Suomija importavo 30% daugiau medienos, gaminių eksportas išaugo 5% 1

Per 11 praėjusių metų mėnesių Suomija įsivežė 10,48 mln. kub. m medienos ir per tą patį laikotarpį...

Pramonė
2019.02.10
Naujos kartos tetrapakai: rado, kuo pakeisti įprastą plastiką 5

Skandinavijos pieno perdirbimo bendrovė „Arla“ atsisako įprasto plastiko – savo pakuotes ji nuo šiol gamins...

Pramonė
2019.02.09
„Axioma Metering“: Kauno LEZ atidaryta skaitiklių gamykla, įsigytas sklypas antrai gamyklai 4

Penktadienį UAB „Axioma Metering“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) atidarė vandens ir šilumos...

Pramonė
2019.02.08
Pristatome „Verslo žinių“ leidinį „Pramonės sektoriaus apžvalga 2018“

„Verslo žinių“ pradėtas leisti specializuotas sektorių apžvalgas tęsia „Pramonės sektoriaus apžvalga 2018“ –...

Pramonė
2019.02.08
„Altechna“ turi naują vadovą 1

Lazerinių technologijų ir jų komponentų UAB „Altechna“ vairą vasario pradžioje perėmė ilgametis kompanijos...

Technologijos
2019.02.08
„Verslios Lietuvos“ tyrimas: į JK eksportą planuoja kas dešimtas eksportuotojas

„Verslios Lietuvos“ atliktas klientų pasitenkinimo tyrimas rodo, kad nepaisant artėjančio britų išstojimo iš...

Pramonė
2019.02.08
Mėsos perdirbėjai nusiteikę pozityviai: investuoja į plėtrą Premium

Nors gausu nepalankių aplinkybių – kiaulių maras, sudėtinga eksporto plėtra ar kaimynų konkurencija, šalies...

Pramonė
2019.02.08
Šveicarų „Mikron Group“: gamybą planuojame pradėti šią vasarą 1

Šveicarų automatizavimo sprendimų bendrovės „Mikron Group“ padalinys „Mikron Automation“, paskelbęs...

Pramonė
2019.02.07
Investuojame į miškus: optimalus plotas ir investicijų grąža Premium 7

Prieš porą metų įsteigtas fondas „INVL Baltijos miškų fondas I“ nusitaikė į 8% metinę grąžą. Investicija į...

Finansai
2019.02.07
„Arlanga wood“: naujo produkto laukia konkretus užsakovas Premium

Medinių langų ir durų gamybos UAB „Arlanga wood“ turi ir naują produktą, ir konkretų užsakovą, ir pasiūlymą...

Pramonė
2019.02.07
Vokietija siūlo pramonės strategiją visai Europai, oponentai kritikuoja dėl protekcionizmo Premium

Vokietijos ekonomikos ir energetikos ministras Peteris Altmaieris antradienį pristatė „Nacionalinę pramonės...

Pramonė
2019.02.06
Šveicarai Kaune gamins robotus automobilių pramonei 18

Šveicarų automatizavimo sprendimų bendrovė „Mikron Group“ atidaro įmonę Kauno rajone. „Mikron Automation“...

Pramonė
2019.02.06
„Teltonika“: stengiamės išeiti iš Europos į kitus žemynus Premium

Telekomunikacijos sprendimų UAB „Teltonika“, su transporto valdymo sprendimais ir maršrutizatoriais užimanti...

Pramonė
2019.02.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau