VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2018-11-28 07:00

Gyvenimas su užsidegimu – kaip pradėjus verslą prieš 20 metų

UAB „Mantinga“ gaminami prancūziški sviestiniai rageliai šiandien eksportuojami į... kruasanų šalį –Prancūziją.
UAB „Mantinga“ gaminami prancūziški sviestiniai rageliai šiandien eksportuojami į... kruasanų šalį –Prancūziją.
Šios bendrovės veikla prieš 20 m. prasidėjo šaldytų duonos gaminių importu iš Prancūzijos, o šiandien jau ji eksportuoja savo pagamintus sviestinius raguolius į šią kruasanų šalį: „Atidavėme skolą prancūzams. Skola atiduota sviestinių kruasanų valiuta.“ Tai tradicinės duonininkystės stereotipus mūsų šalyje sugriovusios UAB „Mantinga“ istorija.

Klemencas Agentas, įmonės įkūrėjas, siela ir vadovas, prisimena, kad prieš du dešimtmečius jo idėją, kuri turėjo pakeisti duonininkystės istoriją šalyje – gaminti šaldytą duoną, – daug kas pašaipiai vadino „duonos akmenimis“ ir tik vienetai tikėjo tokio verslo ateitimi. Tačiau, nepaisydama kritikų ir pesimistų, tradicinės duonininkystės stereotipus „Mantinga“ griovė sparčiai ir sklandžiai. Šiandien 3 gamyklas valdanti „Mantinga“ gamina daugiau kaip 1.000 įvairių gaminių – 34.000 t per metus, kurių daugiau kaip 65% eksportuoja į 35 šalis. Kasmet smaližiams iškeliauja apie 160 naujų gaminių, tačiau technologai laboratorijose jų sukuria apie 500–600 – tiek gaminių išragauja „Mantingos“ komanda, sprendžianti apie tolesnį produkto gyvavimą.

Klemencas Agentas, „Mantingos“ įkūrėjas ir vadovas, verslo kelią grindžia kertine mintimi: „Nemąstyk iki lubų, mąstyk iki dangaus. Reikia būti svajotoju, nes tik per svajonę randi kelius į savo tikslą.“

Krizė išprovokavo gamybą

Idėja į Lietuvą atvežti šaldytus duonos gaminius ir pyragėlius K. Agentui gimė lankantis užsienyje. Jį sužavėjo tai, kad degalinėse galima įsigyti šviežių, šiltų bandelių, tad nusprendė tokius gaminius atsivežti į Lietuvą. Tada teko priimti nelengvą sprendimą – atsisakyti kitų jo vystomų verslų ir imtis naujo šeimos verslo. Prieš 20 m. šaldytų produktų technologija Lietuvoje buvo naujovė. Vyravo nuomonė, kad šviežias gaminys yra tik tas, kurio tešla sumaišoma ir iš karto iškepama. Buvo sunku įsivaizduoti, kad šaldytas produktas gali būti šviežias, tačiau K. Agentas tikėjo šio verslo idėja ir ėmėsi ją įgyvendinti.

Pirmieji „Mantingos“ žingsniai buvo 1998 m., kai technologiškai kepimui paruoštus užšaldytus duonos ir pyrago gaminius K. Agentas pradėjo importuoti iš Prancūzijos. Tačiau prasidėjus Rusijos krizei, kurios pasekmės užgulė ir Lietuvą, importuojami gaminiai pirkėjams tapo per brangūs. Ėmė suktis mintis pirmą šaldytų gaminių gamyklą statytis Lietuvoje – 1999 m. Marijampolėje prasidėjo pirmosios 550 m2 „Mantingos“ gamyklos statyba, o 2000 m. čia pagaminta pirmoji produkcija, kurią pradėta eksportuoti.

Šiandien jau trijose „Mantingos“ gamyklose, kurių plotas apie 60.000 m2, kepamos bandelės, pyragėliai, pyragai, keksiukai, batonai, duonos gaminiai, smaližių simpatijas užkariavusios spurgos „Donuts“, taip pat gaminami pikantiški užkandžiai, sumuštiniai, šaldyta tešla, picos. Visus įmonės gaminamus produktus vienija trys stichijos ir šūkis: „Karštis. Šaltis. Meilė“. O daugeliui šeimininkių mielas ir pasiteisinęs teiginys: „Su „Mantinga“ kiekvienas gali būti kepėjas!“.

...tapk – kuo gali

Naujo Lietuvoje verslo kūrėjo viena iš mėgstamiausių frazių: „Būk – kuo esi, tapk – kuo gali“. Klemencas nuo mažų dienų verslavo: vaikas pinigų užsidirbdavo augindamas triušius, balandžius, vasaromis dirbdamas krovėju ūkinių prekių parduotuvėje. Studijuodamas Veterinarijos akademijoje veisė kailinius žvėrelius, po to augino daržoves. Mokykloje atsiskleidė ir jo meniniai gebėjimai: su tėčiu, kuris buvo įkūręs Kapsuko (taip anuomet vadinosi Marijampolė) miesto cirką ir atlikdavo ten akrobatinius triukus, rengė pasirodymus, jis daugkartinis „Dainų dainelės“ finalo dalyvis, su klasės draugais mokykloje sukūrė vokalinį instrumentinį ansamblį.

Matyt, naujam verslui Lietuvoje atsirasti padėjo ir tai, kad verslo kelią Klemencas grindžia kertine mintimi: „Nemąstyk iki lubų, mąstyk iki dangaus. Reikia būti svajotoju, nes tik per svajonę randi kelius į savo tikslą.“ Tačiau jis atkreipia dėmesį, kad daugelis padebesiais skrajoja, pilis ant smėlio stato, tačiau niekada taip ir nesiryžta įgyvendinti savo svajonių. Todėl pabrėžia: „Būtina visuomet save kontroliuoti. Ne tik svajoti iki dangaus, bet ir žengti pirmąjį žingsnį.“

Mąstymas iki dangaus – viena iš jo ir jo sukurtos „Mantingos“ stiprybių. Tačiau tikrąja verslo sėkme Klemencas įvardija strategišką žmonių parinkimą: „Pats vienas negali pasiekti tikslo, tam reikia vienodai mąstančios komandos. Sėkmingas verslas – nuoseklus ir ilgalaikis tikslo siekimas. Versle – kaip daugiavaikėje šeimoje: tėvai vieni neužaugina savo atžalų. Vaikai augina vaikus, t. y. broliai seserys prižiūri vieni kitus.“ Todėl kalbant apie verslą pabrėžiama, kad tai ne vien tik gamykla ar kepykla, tai yra daugiau kaip 1.500 darbuotojų „Mantingos“ šeima, kurioje svarbus kiekvienas šeimos narys, nes jis – savo srities profesionalas.

Prisimindamas pirmuosius žingsnius Klemencas kartoja: „Norint pasiekti rezultato reikia tikėti, būti idėjos fanatiku ir tuo tikėjimu degti. Nors praėjo jau dvidešimt metų, aš gyvenu su tokiu pačiu užsidegimu kaip ir tuomet, kai pradėjau verslą. Mano energija ir meilė šiam produktui tik auga.“

3-ose gamyklose „Mantinga“ gamina daugiau kaip1.000 įvairių gaminių – 34.000 t per metus, kurių daugiau kaip 65% eksportuoja į 35 šalis.

Aromatą skleidžia 35 šalyse

Per du veiklos dešimtmečius „Mantingos“ gaminiai tapo populiarūs ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse. Šiandien įmonės produkcija eksportuojama į 35 pasaulio valstybes, tolimiausios iš jų JAV, Kinija, Singapūras, Japonija, Azerbaidžanas, Afrikos šalys. „Mantingoje“ juokaujama, kad Marijampolėje sukurti produktai aromatą skleidžia visame pasaulyje. Kompanijos gaminių galima rasti prekybos centruose, viešbučiuose, restoranuose, kavinėse, degalinėse, mokyklose.

Įsitvirtinti užsienio rinkose padeda aktyvus dalyvavimas parodose, čia gauti įvertinimai. Pvz., 2015 m. buvo atidaryta trečioji gamykla ir jau po poros metų joje sukurti gaminiai – „Duo kruasanai su įdarais“ – tarptautinėje parodoje „PLMA 2017“ gavo geriausio naujo eksportuojamo produkto įvertinimą. Šiandien net 10 „Mantingos“ sukurtų gaminių įvertinti medaliai – 6 aukso ir 4 sidabro.

„Mantingos“ apdovanojimų sąraše gausu ir nacionalinių, ir tarptautinių įvertinimų. Įmonė turi „Lietuvos metų gaminio“, „Lietuvos eksporto prizo“, „Inovatyvios įmonės“, „Sėkmingai dirbančios įmonės“ ir daugelį kitų įvertinimų.

Siekdama atitikti aukščiausius kokybės reikalavimus bei siekdama tarptautinės plėtros, įmonė yra nuolat audituojama ir sertifikuojama pagal tarptautinius kokybės standartus – iš viso turi 7 sertifikatus. Pirmasis kokybės valdymo sistemos standartas ISO 9001 ir aplinkosaugos vadybos sistemos standartas ISO 14001 įdiegtas dar 2004 m, o 2005 m. – maisto saugos sistema pagal tarptautinius BRC (British Retail Consortium, Britų mažmenininkų konsorciumas) standartus, kuris kasmet atnaujinamas. 2007 m. „Mantinga“ buvo vienintelė duonos gamintoja Lietuvoje, gavusi aukščiausio (A lygio) BRC standartą.

Miestas, valstybė, pasaulis

Rašant „Mantingos“ dviejų dešimčių istoriją akcentuojama, kad kompaniją į sėkmę ant nugaros neša penki drambliai, kurių vardai: Šeima, Mantingiečiai, Miestas, Lietuva ir Pasaulis. Šie penki drambliai – graži metafora, atskleidžianti, kuo gyvena ir kvėpuoja „Mantinga“.

Gimusiai kompanijai vardą davė du brangūs Klemencui žmonės – sūnaus Manto ir dukros Ingridos vardų derinys.

Apie mantingiečius jau kalbėjome. O štai būdama socialiai atsakinga, judėdama pirmyn „Mantinga“ siekia ne tik tobulėti, bet suteikti galimybę tobulėti kitiems, dalintis ne tik patirtimi, bet ir gražiomis akimirkomis. Todėl 2004 m. įmonė įkūrė krepšinio klubą „Sūduva–Mantinga“, o norint kuo stipriau įsitraukti į bendruomenės gyvenimą bei prisidėti sprendžiant socialines problemas 2007 m. įsteigtas ir aktyviai veikia labdaros ir paramos fondas. Pagrindinis ir svarbiausias fondo tikslas ? padėti Marijampolės apskrities socialiai remtiniems asmenims, teikti paramą švietimo, socialinėms įstaigoms, ištiesti pagalbos ranką vargstantiems, remti kultūros bei sporto renginius.

O pasaulyje Lietuvos vardą „Mantinga“ garsina aromatą skleidžiančiais šviežutėliais gaminiais.

52795
130817
52791