Darbuotojai-ambasadoriai: naujas Šventasis Gralis?

Reklama publikuota: 2022-05-12
„Venipak“ prekių ženklo atnaujinimo renginys darbuotojams.
svg svg
„Venipak“ prekių ženklo atnaujinimo renginys darbuotojams.

Savo organizacijoje kasmet matuojame darbuotojų pasitenkinimo darbdaviu rodiklius (ENPS) ir visai neseniai atlikta apklausa parodė, kad kolegų teigiamas grįžtamasis ryšys šoktelėjo net 3,3 punkto. Pernai pradėjome nemažai iniciatyvų, susijusių ne tik su vidine komunikacija. Ėmėmės aktyviau skatinti darbuotojų ambasadorystę, pradėjome vertinti kolegų, kaip asmenybių, psichologinius profilius ir derinti darbuotojų stipriąsias puses bendradarbiaujant ir siekiant verslo tikslų.

Komunikacijos tikslas – palaikyti dialogą

Darbdavio komunikacija nėra viso labo profesionalų kuriamas įvaizdis potencialiems kandidatams. Verslui vis labiau atsigręžiant į darbuotojus kaip į organizacijos ambasadorius, darosi ypatingai svarbu sukurti tokią vidinę kultūrą, kuri atitiktų tai, kaip konstruojama darbdavio komunikacija išorinėms grupėms. Kaip ir bet kuri kita viešųjų ryšių sritis, ši privalo balansuoti tarp to, ką kalba prekių ženklas ir to, ką apie jį sako kiti. O kas geriausiai žino tikrąjį organizacijos veidą ir kasdien jo bruožus nupasakoja daugybei žmonių? Žinoma - esami darbuotojai.

Tad itin reikšmingu tampa organizacijos dialogas su darbuotojais, stengiantis atrasti balansą tarp atskiro individo ir visos organizacijos poreikių ir tikslų. Čia susipina personalo ir komunikacijos atsakomybės, visų lygių vadovų įsitraukimas ir gebėjimas suburti komandą, suformuluoti tikslus ir sukurti prasmę kasdienėje veikloje.

Asta Raudonienė, „Venipak“ marketingo vadovė.
Asta Raudonienė, „Venipak“ marketingo vadovė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Populiariausių pasaulinių prekių ženklų, tokių kaip BMW, patirtis rodo, kad aiškiai komunikuojama darbdavio sukuriama vertė, karjeros galimybės ne tik pritraukia geriausius savo sričių specialistus. Vidinė kultūra daro įtaką darbuotojų efektyvumui ir galiausiai atsispindi finansiniuose rezultatuose.

Svarbu tesėti pažadus

Darbdavio komunikacijos tyrimuose dažniausiai minimos savybės, kurios imponuoja darbuotojams, iš pirmo žvilgsnio atrodo gana paprastos: patikimas, atviras ir nuoširdus, saugus. Tačiau komunikacijos ekspertai tikriausiai sutiks, kad siekiant atrasti prekių ženklų vertybes ir autentiškai jas iškomunikuoti reikia ne tik laiko, bet ir drąsos. O svarbiausia – nuoseklumo įgyvendinant pažadus.

Vienas iš „Venipak“ darbdavio pažadų yra galimybė bet kuriam darbuotojui, nepaisant pozicijos, atvirai teikti grįžtamąjį ryšį nors ir pačiam generaliniam direktoriui. Tai gali būti pasiūlymas, kaip efektyvinti procesus, nuomonė apie paslaugas ar darbo organizavimą. Mūsų tikslas ne tik parodyti, kad kiekvieno nuomonė yra svarbi. Siekiame bendro įsitraukimo į organizacijos reikalus. Tai leidžia jausti, ar išorinė komunikacija atliepia tai, kaip organizacija jaučiasi viduje. Natūralu, kelias nėra rožėmis klotas. Duoti ir gauti grįžtamąjį ryšį reikia mokytis, jaustis saugiai, turėti drąsos ir motyvacijos. Tačiau turime tokį tikslą ir kartu kryptingai jo siekiame.

Dar vienas mūsų pažadas kolegoms – suteikti galimybes augti ne tik kaip profesionalams, bet ir kaip asmenybėms. Kurjeriai turi galimybę nuolat tobulinti įgūdžius ir gauti grįžtamąjį ryšį, o organizacijos paruošti kokybės standartai suteikia atspirties tašką. Kilus iššūkiams, stengiamės palaikyti dialogą su kiekvienu darbuotoju ne generalizuodami problemas, bet prieidami asmeniškai prie kiekvieno žmogaus. Visai neseniai pradėjome projektą, skirtą suderinti komandoje dirbančių žmonių stiprybes, paskirstyti atsakomybes pagal charakterio tipą ir patirtį. Tai dar vienas būdas ne tik sustyguoti verslo procesus, tačiau užtikrinti galimybę darbuotojams pažinti save ir tobulėti.

Autentiškumas traukia dėmesį

Pastebėjome, kad tie, kurie aktyviau įsitraukia į vidinės organizacijos kultūros kūrimą, yra motyvuoti siekti bendrų verslo tikslų, tampa ir aktyvesniais įmonės ambasadoriais viešojoje erdvėje. Šiandien tai yra viena geriausių pardavimo ir prekių ženklo reputacijos kūrimo priemonių. Socialinių medijų ekspertai teigia, kad darbuotojai turi vidutiniškai dešimt kartų daugiau kontaktų asmeninėse LinkedIn paskyrose negu korporatyviniai puslapiai. Taip pat, to paties socialinio tinklo tyrimai rodo, kad autentiški darbuotojų įrašai turi 60-čia proc. didesnę tikimybę patraukti kolegų dėmesį, lyginant su toje pačioje organizacijoje nedirbančiais žmonėmis.

Tačiau ir vėl, autentiška darbuotojų ambasadorystė - lyg komunikacijos žmonių Šventasis Gralis. Darbuotojai nelinkę įsitraukti dėl įvairiausių priežasčių: mano, kad nemoka sklandžiai dėstyti minčių raštu arba neturi ką pasakyti, baiminasi „viešumo“, neturi laiko ar tiesiog motyvacijos, netiki organizacijos vertybėmis. Yra ir dar viena kategorija – tie, kurie nežino, ar ir ką gali komunikuoti nuo organizacijos savo asmeniniuose profiliuose.

Gali pakakti ir nedidelės pagalbos

Kai kurioms kategorijoms atradome vaistų. Žinoma, tik tuo atveju, jeigu darbuotojas motyvuotas pabandyti. Pirmiausia, parodyti tokios komunikacijos vertę vykdant tiesiogines atsakomybes ir siekiant asmeninių KPI. Mūsų darbuotojai žino, kad už pasiektus ar viršytus rezultatus savo kasdienėje veikloje, darbdavys jiems atsidėkoja, tad papildomas komunikacijos kanalas tampa puikia priemone netiesiogiai (o ir tiesiogiai) bendrauti su klientais.

Pastebėjome, kad darbuotojus įkvepia vidiniai renginiai, kuriuose vadovai paprastai papasakoja bendrus tikslus, apžvelgia rezultatus, nubrėžia ateities gaires, tarsi sujungdami visus padalinius ir atsakomybes į vieną bendrą paveikslą. Taip pat gana nesudėtinga išspręsti ir minčių dėstymo raštu iššūkius – svarbias organizacijai žinias paprastai aprašome keletu sakinių, kuriuos, pridėjus savo nuomonę ar emociją, galima komunikuoti viešojoje erdvėje. Tuo pačiu kolegoms tampa aišku, kad viena ar kita įmonės naujiena tikrai galima dalintis.

Kolegoms verta pagelbėti sukuriant profilio viršelio (cover) nuotrauką ar palengvinant profilio aprašymą. Taip pat verta pasitelkti grotažymes, žyminčias ne tik įmonės pavadinimą, tačiau turėti tokias, kurios siejamos su komandos pasiekimais.

Apibendrinant, reikia turėti drąsos kurti organizacijos viziją ir kasdien nors ir nedideliais žingsniais keliauti jos link. Svarbu nepamiršti pasitikrinti, ar darbuotojai irgi jaučiasi esantys tame pačiame kelyje. Jeigu taip – jie bus organizacijos ambasadoriais. Kita vertus, net jeigu kai kurie nuspręs kitaip – daugiau negu pakanka ir to, kad visi gerai atliekame savo tiesioginį darbą. 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Darbuotojai-ambasadoriai: naujas Šventasis Gralis? Verslo tribūna

Savo organizacijoje kasmet matuojame darbuotojų pasitenkinimo darbdaviu rodiklius (ENPS) ir visai neseniai...

PowerUP
2022.05.12
Į ERGO kvietimą pasodinti per 35 tūkst. medelių atsiliepė 5 tūkst. iniciatyvos dalyvių Verslo tribūna

Jau ne vienerius metus gamta bei žmonių sveikata aktyviai besirūpinanti draudimo bendrovė ERGO žengė dar...

PowerUP
2022.05.03
Apskaitos procesų architektūra: efektyvumas slypi detalėse Verslo tribūna

Pandemijos turbulencija, sustiprinta nuolatine įtampa dėl karo Ukrainoje, ir verslo pastangos pasivyti...

PowerUP
2022.05.02
Privalome nuolat galvoti, kaip sukurti papildomą vertę klientui Verslo tribūna

Šuoliais augusi e-komercijos ir logistikos rinka per keletą metų ženkliai patobulėjo. Iš pirmo žvilgsnio...

PowerUP
2022.04.27
Darbo užmokesčio apskaita: ramybę užtikrins kompetencija Verslo tribūna

Kartu su nuolat kintančiais darbo užmokesčio apskaitos reikalavimais ir didesniu dėmesiu darbuotojams,...

PowerUP
2022.04.27
Kaip draudimo sektoriui apsidrausti nepriekaištinga klientų patirtimi? Verslo tribūna

Sutikime, skaitmeninė transformacija yra nepaprastai svarbi daugeliui verslo šakų, tačiau draudimo sektoriui...

PowerUP
2022.04.06
Tadas Dovbyšas: stipri organizacijos kultūra – geriausia instrukcija visiems gyvenimo atvejams Verslo tribūna

Nepaisant rimtus išbandymus atnešusio pandeminio laikotarpio, draudimo bendrovė ERGO stiprino tiek komandos...

PowerUP
2022.03.30
Stringant logistikai Azijoje, bendrovė „Venipak“ vysto naujus oro kelius Verslo tribūna

Pastarojo laikotarpio geopolitinė situacija ardo logistikos kelius Rytuose. Pekino ir Vilniaus nesutarimai...

PowerUP
2022.03.24
Darbdavio civilinė atsakomybė: ką svarbu žinoti kiekvienai įmonei? Verslo tribūna

Įmonės vis daugiau dėmesio skiria savo darbuotojų gerovei, o tuo pačiu ir jų saugumui. Visgi nelaimingų...

PowerUP
2022.03.22
Nenaudojama programinė įranga – užšaldytas kapitalas augimui ir plėtrai Verslo tribūna

Dalis įmonių net neįsivaizduoja, kad savo rezerve turi tūkstančius ar net dešimtis tūkstančių eurų...

PowerUP
2022.03.03
Kaip nūdienos apgavysčių liūne finansų sektoriams užsitikrinti patikimumą? Verslo tribūna

Dauguma naudotojų šiais laikais teikia pirmenybę trims esminiams finansinių paslaugų kriterijams –...

PowerUP
2022.03.03
„Grant Thornton Baltic“: skolinant susijusioms įmonėms, svarbus kiekvienas argumentas Verslo tribūna

Kai vienai grupei priklausančios ar asocijuotos įmonės viena kitą finansuoja paskolomis, visuomet kyla...

PowerUP
2022.02.23
Justas Šablinskas: su visapusiško užsakymo išpildymo paslauga e.komercija atsiriša rankas plėtrai Verslo tribūna 1

Rinkos analitikai prognozuoja, kad sulig karantinu gerokai išaugęs visuomenės poreikis apsipirkinėti...

PowerUP
2022.02.17
„Novian“ grupės vadovas E. Rėkus: kaip užtikrinti organizacijų IT poreikius ir atskleisti tikrąją duomenų vertę Verslo tribūna

Kaip keičiasi verslo ir organizacijų IT poreikiai, kaip juos efektyviai užtikrinti sparčiai vystantis...

PowerUP
2022.02.03
Naudota programinė įranga: legalus būdas ir Lietuvos įmonėms sutaupyti milijonus Verslo tribūna

Įvairių naudotų prekių pirkimas ir pardavimas vis labiau populiarėja. Tačiau dauguma verslo ir IT padalinių...

PowerUP
2022.02.03
Atvirojo kodo sistemų diegimas versle: 3 patarimai, kaip išvengti klaidų Verslo tribūna

Būdamas atvirojo kodo sistemų apologetas, dažniau pasakoju apie jo atvirumą, dinamiškumą ir buvimą de facto...

PowerUP
2022.02.02
Pandeminis chaosas: kaip palaikyti skaitmeninę verslo higieną? Verslo tribūna

Kaip žinia, pašto karvelių ir fizinių parašų laikai jau dulka giliai, giliai stalčiuje. Ant pjedestalo kurį...

PowerUP
2022.01.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku