Logistikos inovacijos – nauda visiems tiekimo grandinės dalyviams

Logistikos procesų tobulinimas nebe pirmi metai yra ta sritis, kuriai pagrindinis Norfos įmonių grupės akcininkas Dainius Dundulis dėmesio skiria labai daug. Pagrindinis tikslas, anot jo, yra efektyvumo didinimas, tačiau gerai sustyguota prekybos tinklo logistika atneša ir daugiau naudos.
Šiuo metu, anot p. Dundulio, grupės viduje kaip tik plėtojama nauja logistikos organizavimo idėja, kuri, jo įsitikinimu, turėtų reikšti didelį postūmį verslui. Tiesa, apie ją viešai kalbėti pašnekovas dar kol kas nelinkęs, tačiau mielai dalijasi reikšmingais patobulinimais, kurie prigijo ir pasiteisino su kaupu.
Prekės skirstomos automatizuotai
Vienas jų prieš porą metų sandėliuose įdiegta konvejerinė prekių rūšiavimo sistema, vadinamasis sorteris. Sistema automatiškai identifikuoja skirtingas prekes, jas išrūšiuoja ir nukreipia į paskirties tašką. Nors potencialios skirstymo sistemos galimybės dar nėra pilnai išnaudojamos, privalumai, anot p. Dundulio, akivaizdūs.
Jau porą metų dirbame su sorteriu ir pirminė euforija dėl naujos sistemos pasibaigusi, tačiau iki šiol labai ja didžiuojamės. Esame pirmieji mažmenininkai Baltijos regione, įsidiegę tokį dalyką, tikina Norfos įmonių grupės savininkas.
Specialiai automatiniam prekių rūšiavimui bendrovė pastatė atskirą 5000 kv. m. sandėlį. Jame rūšiuojami ir kiekvienam prekybos centrui Norfa pagal poreikius nukreipiami greit gendantys maisto produktai, alkoholiniai gėrimai, vaisvandeniai, ilgo galiojimo bakalėjos prekės, kai kurie vaisiai ir daržovės. Su sorteriu dirbama tik 8 darbo valandas per dieną, per šį laiką spėjama išrūšiuoti net 65 proc. prekių. Šis kiekis po truputį didinamas, tačiau šimtu procentų automatizuoti prekių skirstymą nerealu: dalis Norfos prekybos tinklui skirtų prekių sandėliuojamos kitose patalpose, o dalis dėl savo fizinių savybių tiesiog netinka automatinei sistemai.
Didžiausia sorterio suteikta nauda efektyvumas: prekės išrūšiuojamos žymiai greičiau, nei rankomis. Atitinkamai trumpėja ir logistikos grandinė: prekes į sandėlius galima atvežti vėliau, praeina mažiau laiko nuo prekės pagaminimo iki jos patekimo į parduotuvę. Sorterio dėka atvežtas prekes tą pačią dieną galima ir išvežti, tad mažėja sandėliavimo ploto poreikis. Ne mažiau svarbu tai, kad sandėlio darbuotojams kur kas palengvėja darbas.
Už šią rūšiavimo liniją, bendrovei kainavusią apie 5,5 mln. Eur., 2017 m. Norfos įmonių grupei priklausanti UAB Rivona gavo Lietuvos logistikos asociacijos apdovanojimą, skiriamą už inovatyvumu ir unikalumu pasižyminčius logistikos projektus.
Palanku ir tiekėjams
Sorteris keičia ir santykius su tiekėjais šiuo metu diegiama nauja prekių priėmimo sistema. Jos esmė tiekėjai, pristatantys prekes į Rivonos sandėlius, visą padėklo sudėtį užkoduoja barkode. Šis priėmimo metu nuskaitomas ir automatiškai patenka į apskaitos sistemą. Kai prekės iš paletės fiziškai patenka į sorterį, jos taip pat automatiškai sulyginamos su turimais duomenimis sistemoje. Jei aptinkama nesutapimų, apie tai iškart informuojamas tiekėjas.
Ponas Dundulis teigia, kad jau pusė Norfos tiekėjų prisitaikė prie naujovių ir tikina, kad sistema jiems taipogi atneša naudos. Svarbiausias jų prekių pristatymas užima mažiau laiko, nes krovinio nebereikia vietoje tikrinti.
Praktiškai mūsų tiekėjams, vežantiems prekes, tai reiškia, jog atvykę jie tik išsikrauna paletes ir gali išvažiuoti. Sutaupomas maždaug pusvalandis gal neatrodo labai daug, tačiau padauginkite jį iš metų ir gausite tikrai daug valandų, per kurias sunkvežimis gali dirbti kitur, aiškina pašnekovas.
Tiesa, naudojant sorterį labai svarbus ir itin tikslus terminų laikymasis pasak p. Dundulio, darbo kultūra ir tiekėjų disciplina privalo pereiti į kitą lygį. Tačiau Norfos tiekėjai yra gana disciplinuoti. Kartais išgirstame, kad reikalaujame nerealių dalykų, tačiau praėjus kuriam laikui tie patys partneriai pasidžiaugia, kad sugebėjome išsireikalauti iš jų nes kai daugiau tvarkos, lengviau dirbti ne tik mums, bet ir jiems patiems.
Tausoja gamtą
UAB Rivona valdo beveik 75 000 kv. m. sandėlius, įsikūrusius Kėdainių pašonėje. Apie pusę visų krovinių čia suvežama pačios bendrovės autotransportu Rivona turi 100 vilkikų parką, aprūpinantį Norfos parduotuves. Pašnekovas pabrėžia, kad tušti sunkvežimiai niekada nevažinėja grįždami į sandėlius, jie surenka prekes iš tiekėjų. Nebent važiuoja iš Kėdainių čia jau nebeieškome, ką pasikrauti, šypsosi jis.
Taip, anot p. Dundulio, taupomas ne tik laikas, pinigai, bet ir mažiau važinėjant tausojama gamta. Visi Rivonos sunkvežimiai produktus gabena plastmasinėse daugkartinėse pakuotėse, o popierinės panaudotos pakuotės bei celofanas surenkamas ir parvežamas atgal į sandėlį, kur supresuojamas ir atiduodamas perdirbti.
Ryškų gamtosaugos aspektą turi ir šįmet kompanijos įgyvendinta logistikos inovacija, susijusi ne su sandėliais, o su specialiu autotransportu. Iš bendrovės mėsos perdirbimo padalinio, kurio produkcija skirta tik Norfos parduotuvėms, šviežia mėsa pakraunama į specialias mašinas su nuimamomis priekabomis. Skerdykloje pilnai pakrautas sunkvežimis atveža mėsą iki Vilniaus, čia viena priekabų patogiai perkabinama prie kito automobilio ir po parduotuves prekes išvežioja jau dvi mašinos. Tokių sunkvežimių komplektų bendrovė turi keturis.
Nebereikia atvežtos mėsos Vilniuje perkrauti į mažesnes mašinas, tad sutaupome laiko ir kuro, automobiliai mažiau teršia aplinką, nes tiesiog mažiau važinėja. Esu įsitikinęs, kad Lietuvoje be mūsų niekas nedaro panašių dalykų, sako p. Dundulis.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti