„Lords LB“ įmonė plečiasi labai koncetruotame Lenkijos NT segmente: Lietuvoje jis sunkiai įsivažiuoja

Pagrindinė augimo priežastis – papildytas objektų portfelis Lenkijoje: 2023 m. antroje pusėje „Tewox“ įsigijo 5 prekybos parkus Glovno, Svidnicos, Peremislio, Kališo ir Pulavų miestuose, o 2024 m. liepą – dar 2 prekybos parkus Radome ir Lodzėje.
„Tewox“ įmonių EBITDA prieš investicinės bendrovės valdymo mokesčius siekė 4,1 mln. Eur – 116% daugiau nei pernai tuo pačiu metu.
Paulius Nevinskas, investuotojos vadovas, sako, kad pasirinkta strategija investuoti į komercinį nekilnojamąjį turtą, kuris atsparus ekonominei ar pandemijos krizei ir atitinka šiuolaikiškas tendencijas.
„Mūsų tikslas investuoti į patogiose lokacijose esančias didelius žmonių srautus pritraukiančias apsipirkimo vietas. Renkamės turtą, kurio pagrindiniai nuomininkai yra pirmaujantys bakalėjos parduotuvių žaidėjai Lenkijoje, pavyzdžiui „Lidl“ ir „Biedronka“, o kiti nuomininkai – ne maisto sektoriaus dalyviai, tokie tinklai kaip „Pepco“, „Sinsay“, „Mediaexpert“. Tai užtikrina stabilias ir diversifikuotas pajamas“, – teigia jis.
Šiuo metu investuotojos portfelyje esančių objektų užimtumas viršijo 98%, o beveik 33% ploto nuomojasi mažmeninės prekybos tinklų operatoriai.
Bendrovė nurodo toliau aktyviai ieškanti investicijų Lenkijoje, kur šiuo metu iš viso valdo 8 prekybos parkus. Jų nuomojamas plotas siekia 55.700 kv. m, o vertė – 90 mln. Eur.
Pasak P. Nevinsko, prekybos parkų Lenkijoje yra pakankamai daug, tačiau daugelis jų sukoncentruoti kelių tarptautinių ir vietos žaidėjų rankose.
„Surasti tokius objektus, prieinamus įsigyti, nelengva, reikia patirties, kontaktų ir greito sprendimų priėmimo. Lietuvoje prekybos parkų formatas tik atsiranda, dėl didelės mažmeninės prekybos tinklų koncentracijos jam sunkiau įsivažiuoti, o Lenkijoje jis jau sėkmingai konkuruoja su didelio formato prekybos centrais. Tokie parkai Lenkijoje yra vienas pagrindinių prekybininkų plėtros būdų ne tik dėl mažesnių sąnaudų, bet ir dėl galimybės būti arčiau pirkėjo“, – aiškina jis.
Populiarės ir Lietuvoje
VŽ dar kovą rašė, jog šiemet ekspertai prognozuoja prekybinio nekilnojamojo turto vystytojų dėmesį krypsiant į nedidelius objektus, plėtrą mažesniuose miestuose.
Deniso Chetverikovo, nekilnojamojo turto paslaugų bendrovės „Colliers International Advisors“ tyrimų ir analizės departamento vadovo Lietuvoje, požiūriu, 2024 m. mažmeninės prekybos sektoriaus perspektyva leidžia prognozuoti, kad bus pereita prie mažesnių mažmeninės prekybos parkų plėtros ir aktyvesnės veiklos mažesniuose miestuose, daugiausia dėmesio skiriant vietoms netoli gyvenamųjų namų.
Tuo metu Irinos Gromovienės, drabužių prekybos srityje veikiančios „LPP Lithuania“ generalinės direktorės, požiūriu, prekybinio ploto nuomos rinkoje situacija yra sudėtinga, o, naujiems prekių ženklams ar senbuviams planuojant plėtrą, kyla iššūkių, susijusių su sudėtingomis sklypų paieškomis, milžiniškomis investicijomis, būtinomis norint kokybiškai įrengti parduotuves.
Didžiuosiuose prekybos centruose užimtumas siekia apie 100%, o mažesniuose miestuose didesnių mažmeninės prekybos patalpų pasiūla itin ribota. Naujų objektų statyba šioms reikmėms yra brangi ir sunkiai pateisina planuojamas apyvartas, sako pašnekovė. Ją džiugina tai, kad jau atsiranda plėtotojų, kurie mato perspektyvų regionuose ir aktyviai ieško sprendimų. Atsiranda naujų prekybos plotų vystymo užuomazgų, tačiau paprastai procesai nuo idėjos iki rakto užtrunka, todėl verslo plėtra trunka ilgiau, nei norėtųsi.
Plačiau apie tai galite skaityti šiame VŽ straipsnyje.