Oro uostai uždegė žalią šviesą „Civinity“ dalyvavimui Vilniaus oro uosto terminalo projekte
Dabar Lietuvos oro uostai teigia gavę visus reikalautus ir papildomus dokumentus, susijusius su pagrindinės rangovės bendrovės „Eikos statyba“ pasirinkta subrangove.
„Pagal gautą informaciją, kurią nuodugniai patikrinome, šiuo metu neturime pagrindo manyti, kad pasirinkta subrangos įmonė dėl kokių nors reikalaujamų dokumentų neatitikimo arba reputacijos grėsmių negalėtų būti naujojo terminalo rangos projekto dalimi“, – BNS nurodo oro uostai.
Almantas Čebanauskas, „Eikos statybos“ vadovas, teigia neabejojantis „Civinity Engineering“ reputacija ir galimybėmis atlikti darbus.
„Įmonę pasirinkome kaip stipriausią ir aukščiausias inžinerines kompetencijas rinkoje turinčią rangovę, atlikusią darbus tokiuose sudėtinguose projektuose kaip Ignalinos atominė elektrinė, Kauno Nemuno salos baseinas, Lazdynų olimpinis baseinas. Ji yra pateikusi visus dokumentus, reikalingus pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, todėl neabejojame dėl šio subrangovo patvirtinimo“, – pranešime sako A. Čebanauskas.
Prieš porą savaičių „Civinity“ grupė, kurios akcininkui ir vadovui Deividui Jackai Latvijoje pareikšti įtarimai pinigų plovimu, pranešė, kad su „Eikos statyba“ pasirašė 2,35 mln. Eur vertės sutartį dėl terminalo šildymo, nuotekų, vandentiekio, vėsinimo bei vėdinimo sistemų projektavimo ir montavimo, o darbus ji atliks iki 2024 m. rudens.
Tuomet Lietuvos oro uostai teigė, kad „Eikos statyba“ pateikė užsakovei planuojamų pasitelkti subrangovų sąrašą, kuriame buvo ir „Civinity Engineering“, tačiau jis nėra patvirtintas, esą subrangovė paskubėjo pranešti apie pasirašytą sutartį, tai nebuvo derinta, todėl tokie įmonės veiksmai įvertinti neigiamai.
Titas Kecorius, „Civinity Engineering“ vadovas, tuomet BNS sakė, kad sutartyje su „Eikos statyba“ nėra sąlygos dėl papildomo tikrinimo, pranešimas buvo derintas su generaline rangove, o jo derinti su Lietuvos oro uostais įmonė neprivalėjo.
Jis taip pat pridūrė, kad įmonės reputacija yra be „juodų dėmių“, todėl ji neturėtų kelti problemų.
Terminalą už 50,2 mln. Eur „Eikos statyba“ įsipareigojo pastatyti iki 2025 m. Planuojama pastatyti daugiau nei 14.000 kv. m ploto terminalą bei pertvarkyti 34.000 kv. m ploto oro uosto prieigų.
Po šio projekto Vilniaus oro uosto terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – daugiau nei du kartus iki 2.400 per valandą.