„Delfi“ akcininkės pajamos augo, pelnas krito

Publikuota: 2019-02-28
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Estijos žiniasklaidos įmonių grupės AS „Ekspress Grupp“, Lietuvoje valdančios portalą „Delfi“, pajamos augo ir per paskutinįjį 2018 m. ketvirtį, ir per visus praėjusius metus.

Konsoliduotos „Ekspress Grupp“ pajamos ketvirtą 2018 m. ketvirtį padidėjo 11% ir sudarė 19,5 mln. Eur.

Metinės grupės pajamos augo 8% iki 69,1 mln. Eur. 12-os mėnesių konsoliduotos skaitmeninės pajamos padidėjo 23% (2017 m. – 16%), palyginti su tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu, ir atsiriekė 38% (2017 m. – 33%) visų pajamų.

Konsoliduotas grupės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) ketvirtąjį ketvirtį sudarė 1,2 mln. Eur, metinis – 4,2 mln. Eur. Palyginti su tuo pačiu 2017 m. laikotarpiu, EBITDA per ketvirtąjį ketvirtį sumažėjo 0,3 mln. Eur, per metus – 2,5 mln. Eur arba 37%.

Grynasis „Ekspress Grupp“ pelnas 2018 m. siekė 0,03 mln. Eur ir buvo 99% mažesnis nei 2017 m., kai siekė 2,95 mln. Eur.

Nuostolius „Ekspress Grupp“ skaičiavo pirmąjį, trečiąjį ir ketvirtąjį 2018 m. ketvirčius, o antrąjį ketvirtį – daugiau nei ketvirtadaliu nei prieš metus kuklesnį pelną.

Grupės per biržą išplatintame pranešime teigiama, kad pelningumo sumažėjimą pirmiausia lėmė intensyvesnė spaudos paslaugų segmento konkurencija ir sąnaudų padidėjimas, be to, sumažėjo ir spausdintos žiniasklaidos pajamos, tačiau išaugo jos pristatymo išlaidos bei darbo sąnaudos.

Kartu pažymima, kad spartus skaitmeninių pajamų augimas, ypač Estijoje ir Lietuvoje, atnešė teigiamą impulsą pelningumui. Tuo tarpu bendrovės pajamų augimą vis labiau neigiamai veikia pasaulinės gigantės „Facebook“ ir „Google“, kurios Baltijos šalyse jau atsiriekia apčiuopiamą reklamos rinkos dalį, tačiau nemoka čia mokesčių, skirtingai nei vietos žiniasklaidos žaidėjai.

Nebeišskiria atskirų šalių

Paskutiniojoje ataskaitoje „Ekspress Grupp“ nebeišskiria finansinių veiklos rodiklių pagal atskiras šalis kaip iki šiol. Skelbiama, kad grupės veikla suskirstyta į dvi grupes: žiniasklaidos ir spausdinimo paslaugų segmentą.

Į žiniasklaidos segmentą patenka grupės įmonių veikla Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Ją sudaro interneto portalas „Delfi“, keletas kitų naujienų portalų, teikiančių reklamos tinklo ir programuojamojo reklamos pardavimo paslaugas, skaitmeninė lauko reklama Estijoje ir Latvijoje, Estijos savaitraščiai „Maaleht“, „Eesti Ekspress“ ir LP, dienraštis „Paevaleht“, taip pat „Ohtuleht“ ir t.t., taip pat knygų ir žurnalų leidyba Estijoje bei žurnalų leidyba Lietuvoje iki 2017 m. gruodžio mėn.

Šio segmento įmonių pardavimo pajamos, kaip rodo ataskaita, 2018 m. siekė 46,72 mln. Eur ir buvo 10% didesnės nei 2017 m.

VŽ rašė, kad žurnalų verslo pardavimo sandorį Lietuvoje grupė pasirašė užpernai gruodį, teigiama, kad toks sprendimas priimtas siekiant koncentruotis į internetinės žiniasklaidos plėtrą. Žurnalų verslas buvo parduotas UAB „GM Media Invest“. Šiai bendrovei vadovauja Gitana Markovičienė, kuri įsigijo ir naujienų agentūrą „Elta“.

[infogram id="bcedee6e-17d6-497e-b4f5-ca6f427712f0" prefix="dFL" format="interactive" title="Rinkodara: Spaudos leidiniai ir interneto portalai pagal 2017 m. pajamas"]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
LRT – nauja R. Miliūtės laida 7

Rita Miliūtė į LRT televizijos eterį išleidžia naują laidą „Langas į valdžią“, kurią kurs naudodama viešai...

Rinkodara
2019.12.05
L. Blaževičiūtė: keičiasi ne tik pagrindinis mūsų prekių ženklas Premium

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekių...

Rinkodara
2019.12.02
TV3 – su nauju prekės ženklu 3

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekės...

Rinkodara
2019.12.01
Akiratyje bus ir influencerių reklamos žymėjimas, ir skelbiamas turinys Premium

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba per artimiausias kelias savaites žada pristatyti ir patvirtinti...

Rinkodara
2019.11.26
„15min“ turi naują rinkodaros vadovę

Nuo šiandien naujienų portalo „15min“ rinkodarai pradeda vadovauti ryšių su visuomene ir rinkodaros...

Rinkodara
2019.11.25
Kodėl komunikacijos krizei svarbu ruoštis tada, kai ja net nekvepia

Sukurti ir išvystyti verslą iki tokio lygio, kad jis pradėtų nešti bent menkiausius vaisius, gali užtrukti...

Rinkodara
2019.11.24
Vartotojai – už influencerių reklamos žymėjimą 1

Dauguma vartotojų norėtų, kad nuomonės formuotojai socialiniuose tinkluose savo žinutėse nurodytų, kad jo...

Rinkodara
2019.11.22
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau