„Delfi“ akcininkės pajamos augo, pelnas krito

Konsoliduotos „Ekspress Grupp“ pajamos ketvirtą 2018 m. ketvirtį padidėjo 11% ir sudarė 19,5 mln. Eur.
Metinės grupės pajamos augo 8% iki 69,1 mln. Eur. 12-os mėnesių konsoliduotos skaitmeninės pajamos padidėjo 23% (2017 m. – 16%), palyginti su tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu, ir atsiriekė 38% (2017 m. – 33%) visų pajamų.
Konsoliduotas grupės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) ketvirtąjį ketvirtį sudarė 1,2 mln. Eur, metinis – 4,2 mln. Eur. Palyginti su tuo pačiu 2017 m. laikotarpiu, EBITDA per ketvirtąjį ketvirtį sumažėjo 0,3 mln. Eur, per metus – 2,5 mln. Eur arba 37%.
Grynasis „Ekspress Grupp“ pelnas 2018 m. siekė 0,03 mln. Eur ir buvo 99% mažesnis nei 2017 m., kai siekė 2,95 mln. Eur.
Nuostolius „Ekspress Grupp“ skaičiavo pirmąjį, trečiąjį ir ketvirtąjį 2018 m. ketvirčius, o antrąjį ketvirtį – daugiau nei ketvirtadaliu nei prieš metus kuklesnį pelną.
Grupės per biržą išplatintame pranešime teigiama, kad pelningumo sumažėjimą pirmiausia lėmė intensyvesnė spaudos paslaugų segmento konkurencija ir sąnaudų padidėjimas, be to, sumažėjo ir spausdintos žiniasklaidos pajamos, tačiau išaugo jos pristatymo išlaidos bei darbo sąnaudos.
Kartu pažymima, kad spartus skaitmeninių pajamų augimas, ypač Estijoje ir Lietuvoje, atnešė teigiamą impulsą pelningumui. Tuo tarpu bendrovės pajamų augimą vis labiau neigiamai veikia pasaulinės gigantės „Facebook“ ir „Google“, kurios Baltijos šalyse jau atsiriekia apčiuopiamą reklamos rinkos dalį, tačiau nemoka čia mokesčių, skirtingai nei vietos žiniasklaidos žaidėjai.
Nebeišskiria atskirų šalių
Paskutiniojoje ataskaitoje „Ekspress Grupp“ nebeišskiria finansinių veiklos rodiklių pagal atskiras šalis kaip iki šiol. Skelbiama, kad grupės veikla suskirstyta į dvi grupes: žiniasklaidos ir spausdinimo paslaugų segmentą.
Į žiniasklaidos segmentą patenka grupės įmonių veikla Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Ją sudaro interneto portalas „Delfi“, keletas kitų naujienų portalų, teikiančių reklamos tinklo ir programuojamojo reklamos pardavimo paslaugas, skaitmeninė lauko reklama Estijoje ir Latvijoje, Estijos savaitraščiai „Maaleht“, „Eesti Ekspress“ ir LP, dienraštis „Paevaleht“, taip pat „Ohtuleht“ ir t.t., taip pat knygų ir žurnalų leidyba Estijoje bei žurnalų leidyba Lietuvoje iki 2017 m. gruodžio mėn.
Šio segmento įmonių pardavimo pajamos, kaip rodo ataskaita, 2018 m. siekė 46,72 mln. Eur ir buvo 10% didesnės nei 2017 m.
VŽ rašė, kad žurnalų verslo pardavimo sandorį Lietuvoje grupė pasirašė užpernai gruodį, teigiama, kad toks sprendimas priimtas siekiant koncentruotis į internetinės žiniasklaidos plėtrą. Žurnalų verslas buvo parduotas UAB „GM Media Invest“. Šiai bendrovei vadovauja Gitana Markovičienė, kuri įsigijo ir naujienų agentūrą „Elta“.
[infogram id="bcedee6e-17d6-497e-b4f5-ca6f427712f0" prefix="dFL" format="interactive" title="Rinkodara: Spaudos leidiniai ir interneto portalai pagal 2017 m. pajamas"]