Tarp 2017 m. medijų įvykių – didžiausias sandoris žiniasklaidos istorijoje

Publikuota: 2017-12-27
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

2017 m. Lietuvos žiniasklaidos sektoriuje – išskirtiniai metai, pažymėti reikšmingais pokyčiais. Tai ir įsigijimai, ir savininkų pokyčiai, ir aukščiausių vadovų rokiruotės.

Ši situacija signalizuoja ne ką kitą, o dar vieną bandymą pertvarkyti žiniasklaidos veiklą taip, kad eilę metų kritę verslo rezultatai pagaliau įgautų didesnį augimo pagreitį. Iš kitos pusės, tai ir bandymas geriau prisitaikyti prie besikeičiančių technologijų, vartotojų įpročių, interneto ir socialinių tinklų skvarbos.

1. Svarbiausiu metų įvykiu žiniasklaidos sektoriuje ekspertai šiemet vadina TV3 savininkų pasikeitimą.

Spalį, gavus Latvijos konkurencijos tarnybų leidimą koncentracijai, baigtas JAV fondo „Providence Equity“ ir Švedijos „Modern Times Group“ (MTG) sandoris. Amerikiečiai perėmė TV3 ir kitus MTG verslus Baltijos šalyse. Juos valdžiusi „MTG Baltics“ tapo „All Media Baltics“. Sandorio vertė siekia apie 115 mln. Eur.

„Tai tikrai reikšmingas sandoris – ne tik didžiausias įsigijimas šiemet Baltijos šalyse, bet ir didžiausias visų laikų sandoris Baltijos šalių žiniasklaidos rinkoje. Dar vienas svarbus aspektas yra tas, kad jis puikiai atspindi tarptautines tendencijas. Telekomunikacijų operatoriai domisi ir perka žiniasklaidos bendroves“, – teigia Laimonas Skibarka, advokatų kontoros „Sorainen“ vadovaujantis partneris.

VŽ rašė, „All Media Baltics“ pradeda įgyvendinti daugiau nei 10 mln. Eur investicinę programą – kitąmet bus sukurta nauja skaitmeninė platforma Baltijos šalyse.

2. „Delfi“ savininkė parduoda žurnalus

Gruodžio pradžioje buvo paskelbta, kad Estijos žiniasklaidos bendrovė Estijos kompanija „Ekspress Grupp“, kuriai Lietuvoje priklauso „Delfi“, parduoda savo žurnalų verslą Lietuvoje. Teigiama, kad toks sprendimas priimtas siekiant koncentruotis į internetinės žiniasklaidos plėtrą. Žurnalų verslas parduotas UAB „GM Media Invest“. Šiai bendrovei vadovauja Gitana Markovičienė, kuri šiais metais įsigijo naujienų agentūrą „Elta“.

3. Keitėsi „Delfi“ vyr. redaktorė

Spalį paskelbta, kad portalo „Delfi“ vyriausiąja redaktore tampa Rasa Lukaitytė–Vnarauskienė. Monika Garbačiauskaitė–Budrienė, ilgametė portalo redaktorė, pasitraukė iš pareigų.

4. Pardavė „Alfą“

Naujienų portalą „Alfa.lt“ valdančią bendrovę „Alfa Media“ šį rugsėjį iš „MG Baltic Media“ įsigijo Neriaus Gasparavičiaus vadovaujama „Baltic Media Ltd“.

Ponas Gasparavičius tapo „Alfa Media“ direktoriumi, o portalo „Alfa.lt“ vyriausiuoju redaktoriumi – Ovidijus Lukošius, taip pat vadovaujantis ir žurnalui IQ, UAB „Naujienų centras“ ir VŠĮ „Atviros visuomenės forumas“, po kurių sparnu ir „IQ Life“, „Pasaulis 2018“, „TopGear Lietuva“, „Namas ir aš“, „Statyk!“. Sandorio suma neskelbiama.

5. Tomo Balžeko žingsniai

Verslininko Tomo Balžeko vadovaujama UAB „Media bitės“ rugsėjo pabaigoje įsigijo UAB „Žurnalų leidybos grupė“ – žurnalą „Žmonės“, „Laima“, „Ji“ ir „Edita“ bei portalai zmones.lt, elaima.lt, ji24.lt bei shopspy.lt.

Savininkus pakeitęs žurnalas „Žmonės“ pradėjo bendradarbiavimą su turinio rinkodaros agentūra „Contentum“, ateityje tai gali išaugti ir į vieną juridinį vienetą.

6. Keitėsi „Žmonių“, „Laimos“ vyr. redaktorės

Naująja žurnalo „Žmonės“ vyriausiąja redaktore nuo lapkričio vidurio tapo Gitana Bukauskienė, iki šiol vadovavusi žurnalo „Laima“ redakcijai. O „Laimos“ vyriausiąja redaktore tapo Asta Lipštaitė, pastaruosius metus buvusi „L‘Officiel Lithuania“ redaktore.

7. „Laisvės TV“ veikla

Rugsėjo pradžioje žiūrovų išlaikoma „Laisvės TV“ atšventė pirmąjį gimtadienį. Žurnalisto Andriaus Tapino įkurta televizija skaičiuoja turinti per 4.300 prenumeratorių, kurie kas mėnesį pasirinkta suma prisideda prie kuriamo turinio.

8. Pardavė „Eltą“

Naujienų agentūrą „Eltą“ šią vasarą įsigijo ir pradėjo jai vadovauti Gitana Markovičienė.

9. Nutrūko „Veido“ leidyba

Liepą „Veido“ periodikos leidykla akcininkų susirinkime nusprendė stabdyti savaitraščio leidybą ir plėtoti tik portalą veidas.lt.

10. Pokyčiai „lrytas.lt“...

Pasitraukus Ričardui Baltaduoniui, ilgamečiui „Lietuvos ryto“ grupės darbuotojui, „lrytas.lt“ vadovui, portalo direktoriumi paskirtas Tautvydas Mikalajūnas.

11. ...ir „15min.lt“

Šalių susitarimu „15min“ palikus Tomui Balžekui, ilgamečiui portalo vadovui, naujuoju portalo vadovu šį kovą paskirtas Ramūnas Šaučikovas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Viasat Sport Baltic” keičia pavadinimą 2

Televizijos kanalas „Viasat Sport Baltic“ keičia pavadinimą. Nuo rugpjūčio 10 d. vadinsis „TVPlay Sports“.

Rinkodara
2018.08.09
„Telia“ siūlys HBO turinį 13

Nuo rugpjūčio 21 d. „Telia“ išmaniosios televizijos klientai galės žiūrėti daugiau nei šimtą filmų ir serialų...

„TV3Play“ keičia pavadinimą

Jau nuo šios savaitės nemokamo TV turinio platforma „TV3Play“ keičia pavadinimą į „TVPlay“. Taip pat...

Rinkodara
2018.07.31
Optimizmo šaltinis – didžiųjų klientų konkursų lietus: TOP žiniasklaidos planuotojai Premium 2

Žiniasklaidos planavimo agentūros ruošia ginklus rudeniui ir laukia didžiųjų reklamos užsakovų konkursų.

Rinkodara
2018.07.31
Televizijos konkurencijos ringe meta naujas pajėgas Premium 5

Šie metai TV pasaulyje pažymėti pokyčių ir investicijų ženklu: pakeitę savininkus TV3 kanalai žada pristatyti...

Rinkodara
2018.07.25
„LRT Kultūrai“ turi naują pavadimą, tačiau atsiklaus ir visuomenės 26

Naujoji LRT vadovybė norėtų kanalo „LRT Kultūra“ pavadinimą keisti į „LRT Plius“, tačiau galutinis sprendimas...

Rinkodara
2018.07.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau