2025-02-25 16:28

„Teslos“ bėdos Europoje: konkurentams augant, pardavimai smuko 45%, išeitis – mušti kainą

Elonas Muskas. „Zumapress“ / „Scanpix“ nuotr.
Elonas Muskas. „Zumapress“ / „Scanpix“ nuotr.
„Teslos“ generalinis direktorius Elonas Muskas – sumišęs: Europoje kompanijos pardavimai smunka, o konkurentai auga. Norint konkuruoti, „Teslai“ reikia pigesnio modelio, sako analitikas.

„Tesla“ Europoje turi bėdų.“

Tai yra Jano Lango, automobilių analitiko Bilbasen.dk, didžiausios Danijos naudotų automobilių pirkimo ir pardavimo platformos, verdiktas.

Nauji duomenys rodo, kad Elono Musko elektromobilių kompanijos pardavimai pirmąjį metų mėnesį Europoje (ES, JK, Norvegija, Šveicarija, Islandija, Lichtenšteinas) smuko 45%, o konkurentų elektromobilių pardavimai gerokai išaugo.

Elektromobilių pardavimai visoje Europoje sausį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, augo 37%, nurodoma Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) pranešime.

„Apskritai susidomėjimas „Tesla“ smarkiai mažėja, tačiau susidomėjimas elektromobiliais didėja“, – sako J. Langas, kuris atkreipia dėmesį, kad „Teslos“ ketvirtojo 2024 m. ketvirčio Europos skaičiai „taip pat buvo baisūs“.

E. Muskas ir „Tesla“ situacijos nekomentavo.

Daugėja pigesnių elektromobilių

Sumažėjusius „Teslos“ pardavimus Europoje daugiausia lemia kaina, mano J. Langas.

„Tesla Model Y“ ir „Model 3“ yra du labai gražūs automobiliai, tačiau kitų gamintojų elektromobiliai tapo prieinami gerokai mažesnėmis kainomis“, – sako jis.

„Tesla“ ypač jaučia padidėjusią populiarių pigesnių elektromobilių, tokių kaip „Škoda Enyaq“ ir „Volkswagen“ ID.3 ir ID.4, konkurenciją.

Pakeliui taip pat yra nauji „Renault R5“, „Cupra Tavascan“ ir „Xpeng G6“ modeliai, sako J. Langas.

„Daugybė žmonių ieško pigesnių automobilių, nei gali pasiūlyti „Tesla“, – sako jis.

Tačiau naujuose ACEA duomenyse yra tam tikrų niuansų, pabrėžia ekspertas.

Deals on Wheels naujų automobilių pardavimas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Tradiciniai Europos automobilių gamintojai šiuo metu daugiausia dėmesio skiria elektromobilių pardavimų skatinimui, siekdami iki 2025 m. pabaigos įvykdyti griežtesnius ES reikalavimus dėl išmetamo CO2 kiekio.

Tačiau kadangi „Tesla“ yra tik elektromobilių kompanija, jai tai neaktualu.

Tuo pačiu metu, sako J. Langas, atnaujintas „Tesla Model Y“, geriausiai parduodamas automobilis pasaulyje 2024 m., netrukus pasieks Europos automobilių salonus. Tai gali reikšti, kad potencialūs „Tesla“ pirkėjai laukia naujo modelio, o tai galėjo neigiamai paveikti „Teslos“ pardavimus sausį.

Nepaisant to, neigiama „Teslos“ populiarumo tendencija yra aiški, sako J. Langas.

Daugiau danų parduoda savo „Teslą“

Ar daugybė „Tesla“ generalinio direktoriaus E. Musko kontroversiškų pareiškimų ir atvira politinė parama Donaldui Trumpui ir Vokietijos dešiniojo sparno partijai AfD vaidina svarbų vaidmenį, sunku įrodyti, sako J. Langas.

Tačiau jis pastebėjo neįprastą tendenciją Bilbasen.dk platformoje.

„Tesla Model 3“ automobilis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Tesla Model 3“ automobilis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Anksčiau praktiškai nebuvo privačių Danijos vartotojų, kurie bandė parduoti savo „Teslą“ mūsų platformoje. Šiuo metu parduodama apie 70 naudotų „Teslų“, – sako J. Langas.

Jis pabrėžia, kad nežino apie jokius vartotojų tyrimus, kurie parodytų, kad E. Musko asmenybė vaidina svarbų vaidmenį. „Bet žinau, kad apie tai kalbama tarp Danijos automobilių prekeivių. Akivaizdu, kad kai kurie vartotojai tapo labiau politiniais vartotojais“.

Nauja pigesnė „Tesla“?

Pasak J. Lango, „Tesla“ turi pristatyti pigesnį modelį, jei nori vėl tapti populiaria Europoje.

Toks paprastas faktas vertas paminėjimo dėl to, kad rinkoje sklando gandai apie vadinamąjį „Tesla Model 2“.

Jie ypač sustiprėjo po to, kai E. Muskas, pristatydamas „Teslos“ metines finansines ataskaitas, nurodė, kad modeliai „prieinamesnėmis kainomis“ dienos šviesą galėtų išvysti pirmoje 2025 m. pusėje. Į detales jis nesileido.

Nors J. Langas neneigia, kad tai gali įvykti, tačiau neapibrėžtumas yra didelis.

„Tesla“ nėra panaši į įprastą automobilių gamintoją, kuris vykdys akivaizdžią ir ilgą kampaniją, ruošdamas pirkėjus naujo modelio pristatymui. Su „Tesla“ tas praktiškai vyksta kiekvieną dieną“, – kalbėjo jis.

E. Muskas ir „Tesla“ situacijos nekomentavo.

52795
130817
52791