2024-11-23 17:08

Nuspręsta: „Rail Baltica“ ruožui Panevėžyje bus paimama žemė

„Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vyriausybės sprendimu, uždegta žalia šviesa žemės paėmimo procedūroms, reikalingoms europinei geležinkelio vėžei „Rail Baltica“ tiesti Panevėžio apylinkėse.

Ministrų kabinetas pritarė Panevėžio geležinkelio mazgo susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo specialiajam planui, kuris numato „Rail Baltica“ linijos, stočių ir kitos infrastruktūros įrengimui būtinas teritorijas miesto ir rajono savivaldybėse.

Dabar bus pradėtas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, kuris, planuojama, tęsis iki 2027 metų pabaigos bei kainuos 23 mln. eurų. Planuojama iš viso paimti 267,5 ha žemės, 391 sklypą.

„Įvykdžius planavimo uždavinius, bus įgyvendinti specialiojo plano tikslai – numatyti susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros plėtrai reikalingas teritorijas Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono savivaldybėse ir sudaryti sąlygas šios infrastruktūros darniai plėtrai“, – dokumente teigė planą rengusi Susisiekimo ministerija.

Prieš metus ministerija patvirtino brangiausią alternatyvą su stotimi Panevėžyje bei papildomu miestą kertančiu ruožu, tačiau europinę vėžę jau numatė patraukti arčiau siaurojo geležinkelio, taip leidžiant išsaugoti anksčiau planuotus griauti privačius namus.

Šiemet liepą ministerija pranešė radusi būdų, kaip tiesiant liniją aplink Panevėžį išsaugoti visus 23 sodų bendrijos „Šilas“ statinius, geležinkelio trasą patraukiant arčiau siaurojo geležinkelio.

438 mln. Eur vertės mazge numatyta regioninė keleivinė stotis šalia Gustonių, taip pat krovininė stotis netoliese, infrastruktūros priežiūros depas, krovinių terminalai, krovos ir karinės technikos aikštelės.

Skaičiuojama, kad į vakarinėje Panevėžio dalyje planuojamą statyti stotį per parą atvyks iki 80 keleivinių traukinių, jie veš iki 4.800 keleivių.

„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, Vyriausybė turės patvirtinti dar vieną, paskutinį „Rail Baltica“ specialųjį planą – atkarpai nuo Kauno iki Vilniaus. Anot bendrovės, jis Ministrų kabinetui bus teikiamas artimiausiu metu.

Lietuvoje „Rail Baltica“ tarptautinės keleivinės stotys bus įrengtos ir Vilniuje bei Kaune.

Visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 m., sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028-aisiais. 

„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791