„LP Express“ šuolis – penktadaliu daugiau pristatytų siuntinių nei pernai

Bendrovė nurodo, kad tokį augimo tempą užtikrino toliau didėjusios e.prekybos apimtys, pritraukti nauji klientai ir praplėsta esamų „LP Express“ paštomatų talpa.
„Atsižvelgdami į verslo klientų poreikius, investavome į infrastruktūros plėtrą, trečdalyje esamų paštomatų įrengdami papildomas dėžutes. Be to, šįmet smulkiam ir vidutiniam verslui per „LP Express“ paštomatus siųsti tapo dar patogiau pristačius multiparcel paslauga, kuri leidžia siųsti kelias siuntas sudedant į vieną paštomato dėžutę“, – pranešime cituojamas Lietuvos pašto Operacijų padalinio vadovas Laurynas Kazlauskas.
Iš viso šiuo metu Lietuvoje yra 437 „LP Express“ paštomatai, o bendras dėžučių kiekis siekia 63.000. Tinklo paštomatais klientai gali naudotis 112 vietovių visoje Lietuvoje. Naujausiu miesteliu, kuriame pradėta teikti „LP Express“ paštomatų paslauga, lapkričio pradžioje tapo Žemaičių Naumiestis.
Per pirmuosius devynis 2024 metų mėnesius Lietuvos pašto valdomas paštomatų tinklas išsiplėtė į Baltijos šalis. Šių metų balandį Latvijoje ir Estijoje pradėjo veikti apie 300 tinklo paštomatų, per kuriuos jau pristatyta virš 340.000 siuntų. Ši veikla vykdoma po „Unisend“ prekės ženklu.
Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) skaičiuoja, kad paštomatų paslaugos lyderis, matuojant pagal siuntų kiekį, yra UAB „Omniva LT“, antrą metų ketvirtį pristačiusi beveik pusę (44,4%) visų pašto siuntų, atsiimtų paštomatuose. Kaip skelbė pati bendrovė, per pirmąjį šių metų pusmetį bendrovė Lietuvoje pristatė 6,8 mln. siuntų. Tai 8% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Vis dėlto trečiąjį ketvirtį bendrovės teikiamų siuntų pristatymo paslaugų apimtys Lietuvoje „dėl stiprios konkurencijos ir kainų pokyčių rinkoje“ sumažėjo 9%, lapkričio pradžioje išplatintame pranešime nurodė bendrovė.
Savo paštomatų tinklus Lietuvoje taip pat plėtoja UAB „DPD Lietuva“, UAB „Venipak Lietuva“, bei UAB „Itella Logistics“,
RRT skaičiavimu, matuojant pagal pajamas „Omniva“ nepatenka į II metų ketvirčio pašto bendrovių penketuką. Siuntų rinkos lyderiais II metų ketvirtį buvo AB Lietuvos paštas (24,3%), UAB „DPD Lietuva“ (19,9%), UAB „Venipak Lietuva“ (12,2%), UAB „DHL Lietuva“ (10,3%) ir UAB „FedEx Express Lithuania“ (10,2%).
Vertinant pašto siuntas pagal pristatymo būdą, matoma ta pati tendencija pašto siuntinių srityje kaip ir 2023 m. II ketvirtį didžiausia dalis pašto siuntinių (57,9%) atsiimami paštomatuose.
„Daugiausia pajamų (56,6 mln. Eur) antrąjį metų ketvirtį gauta už pašto siuntinių siuntimą – jos sudarė 81,2% visų bendrųjų pašto sektoriaus pajamų. Tokią reikšmingą rinkos dalį lėmė tai, kad 67,6% visų siuntų sudarė būtent pašto siuntiniai, kurių skaičius 2024 m. II ketvirtį, palyginti su 2023 m. II ketvirčiu, padidėjo 16,5% iki 14,6 mln. vnt. Tuo metu korespondencijos siuntų skaičius toliau mažėjo (20,5%) ir siekė 7,0 mln. vnt.“, – RRT pranešime cituojama Viktorija Goferienė, Strateginio valdymo grupės analitikė.