Keleivių vežimas geležinkeliais ES pasiekė naują piką, krovinių vežimas šiek tiek sumažėjo

Keleivio kilometrai žymi vadinamąją keleivių apyvartą – tai yra keleivių skaičiaus ir jų nuvažiuoto atstumo sandauga.
Palyginti su 2020 m., kai buvo užfiksuotas mažiausias rodiklis – 221 mlrd. keleivio km, pernai keleivio kilometrų skaičius išaugo beveik dvigubai.
Keleivių vežimo geležinkeliais rodikliai didėjo visais 2023 m. ketvirčiais, palyginti su tais pačiais 2022 m. ketvirčiais. Didžiausias pokytis (29,1%) užfiksuotas pirmąjį 2023 m. ketvirtį – 21 mlrd. keleivio km daugiau nei tą patį 2022 m. ketvirtį.
Iš 8 mlrd. keleivių, kurie 2023 m. keliavo geležinkelių transportu ES, beveik pusė važiavo Vokietijoje (33,9 %) ir Prancūzijoje (15,0%). Daugiau nei ketvirtadaliu keleivių srautas per metus išaugo Kroatijoje (29,0%), Airijoje (28,7%) ir Liuksemburge (25,1%). Graikijoje, priešingai, užfiksuotas didžiausias geležinkelių keleivių skaičiaus sumažėjimas – 17,0%.
Lietuvoje šis rodiklis padidėjo minimaliai – nuo 382 mln. iki 392 mln. keleivio km. Tai – 2,6 % augimas.
Krovinių vežimas geležinkeliais šiek tiek sumažėjo
Vertinant pagrindinių ES įmonių krovinių vežimą geležinkeliais, šis rodiklis siekė 378 mlrd. tonkilometrių (tkm).
Palyginti su 2022 m., rezultatas sumažėjo 4,9%. Vertinant pastarojo dešimtmečio duomenis, 2023 m. lygis yra žemiausias nuo 2015 m., išskyrus 2020 m. COVID pandemijos lygį, kai krovinių vežimo geležinkeliais rodikliai sumažėjo iki 367 tkm.
Krovinių vežimo geležinkeliais veiklos rezultatai mažėjo visais 2023 m. ketvirčiais, palyginti su tais pačiais 2022 m. ketvirčiais, o didžiausias sumažėjimas buvo stebimas antrąjį (-9,2%) ir trečiąjį (-7,5%) ketvirčius.