Europos „Metų mikroautobuso“ titulas skirtas vokiškam modeliui su lietuviška pavara

Šiemet konkursas buvo rengiamas ketvirtą kartą, jame dalyvavo dar penki mikroautobusai: turkiškas „Otokar eCentro“, rumuniškas „Aveuro E Sprinter Electric“, prancūziškas „Bluebus 6m e-bus“, vengriškas „Intertraction Electrics“, sukurtas „Mercedes-Benz Reform-s City Max“, ir ispaniškas „Car-bus.net eUrban“.
Mikroautobusų konkursą su parodos organizatoriais rengė Ispanijos žurnalas „Autobuses & Autocares“. Galutinį sprendimą priima 24-as valstybėms atstovaujantys 24 žurnalistai.
Konkurse reikalaujama, kad autobusai būtų standartinėse versijose ir ne ilgesni kaip 9 m ilgio, gali būti varomi bet kokio tipo pavaros sistemų. Šiemet 5 nominantai varomi elektrinės pavaros, vienas – dyzelinu.
Dortmundo gamintojas „Tremonia Mobility“ prieš dvejus metus veiklą perėmė iš „Daimler Truck“ padaliniui priklausančio autobusų gamintojo „EvoBus“. Dabar laurus nuskynęs „City 75 Electric“ sukonstruotas panaudojant „Mercedes-Benz Sprinter“ kabiną bei Kaune sukurtą „Elinta Motors“ pavarą su 126 kWh skysčiu aušinamu akumuliatoriumi ir 160 kW motoru. Autobusuose įdiegta naujus kibernetinės saugos reikalavimus atitinkanti „Android OS“ sistema.
Žiuri aiškina, kad vokiškai-lietuviškam modeliui palankų sprendimą lėmė „įtikinančiai tvirta konstrukcija ir gerai subalansuota transmisija“. Įvertintas erdvus salonas, patogios durys ir geros sąlygos neįgaliems keleiviams.
Anksčiau kas antrais metais rengtuose Europos „Metų mikroautobuso“ konkursuose nugalėtojaisbuvo „Car-bus.net Shaula“ (Ispanija, 2022 m.), „Mercedes-Benz Sprinter City 75“ (Vokietija, 2019 m.) ir „Iveco Daily Tourys“ (Italija, 2017 m.).