E. komercijos pradmenys, arba 10 svarbių dalykų į internetą besikraustantiems smulkiesiems

Publikuota: 2021-04-17
Nuotr. iš asmeninio albumo
svg svg
Nuotr. iš asmeninio albumo
Interneto svetainių kūrimo MB „Slyva“ įkūrėjas ir vadovas

Kadangi interneto svetainių kūrimas – mano oras ir vanduo, jau keletą metų kiekvieną dieną vis girdžiu tuos pačius besikartojančius klausimus. Nusprendžiau į juos atsakyti viešai. Tikiuosi, tai padės bendraujant su svetainių kūrėjais.

Štai 10 esminių dalykų, kuriuos reikėtų žinoti, kad kalbėdami su IT žmonėmis, vieni kitus suprastumėte.

1. Kas yra „WordPress“?

Tai – populiariausia pasaulyje turinio valdymo sistema (TVS). Ją naudoja apie trečdalis visų pasaulio tinklalapių. Tai lyg tuščias, tačiau tvirtas sienas ir stogą turintis namas, kurį galite paversti kuo tik norite – pavyzdžiui, parduotuve, informacijos centru ar naujienų leidykla. „WordPress“ iš karto siūlo bazines funkcijas, kaip antai straipsnių rašymo.

Pati sistema ir daug jos papildinių (programėlių) yra nemokami, tačiau norint rimtesnių, konkrečiai veiklai pritaikytų galimybių, reikės mokėti arba įskiepių autoriams, arba jūsų pačių programuotojams.

2. Kas yra domenas?

Tai – internetinis adresas (pvz., vz.lt). Jis reikalingas, kad jūsų naująjį namą norintieji galėtų rasti. Užregistruoti lietuvišką domeną metams galima už maždaug 10 eurų. Galite registruoti tik neužimtą domeną. Pasitikrinimui, ar jis laisvas, galite pasitelkti įvairius nemokamus įrankius, pvz., iv.lt.

3. Kas yra priegloba (hostingas)?

Supaprastintai sakant, tai tiesiog vieta serveryje, kuris veikiausiai yra duomenų centre. Tai vieta, kur laikysite savo svetainę ar parduotuvę su visais jos failais ir TVS – galima sakyti, tai jūsų skaitmeninis sklypas.

Kaip savo nuotraukas laikote kompiuteryje, taip ir svetainę reikia kažkur laikyti, kad ji būtų pasiekiama visą parą. Prieglobos paslaugos būna įvairių tipų – bendras (šis yra pigiausias), nuosavas serveris, debesis ir kt. Paprasčiausio, tačiau mažai svetainei pakankamo bendrojo hostingo kaina prasideda nuo 5 eurų per mėnesį. Paprastai, kuo planas brangesnis, tuo viskas veikia greičiau ir tuo daugiau informacijos (pvz., prekių savo parduotuvėje) galima laikyti.

4. Kas yra SEO?

Turėti svetainę, bet nedirbti su SEO (angl. Search Engine Optimization) yra lygu turėti atrakcionų parką vidury dykumos. Puiku, kad jį turite, bet niekas jo neras. SEO yra paieškos sistemų optimizacija, kuomet imamasi įvairaus plauko taktikų, kad jūsų svetainė „Google“ ir kitose paieškų sistemose būtų rodoma kuo aukščiau.

Pavyzdžiui, jei prekiaujate žvakėmis, norėsite, kad tie, kas paieškoje surenka žodžius „žvakės“, „prekyba žvakėmis“ ar „žvakės Kaune“, pirmiausia išvystų jūsų e. parduotuvę.

Lietuvoje iškelti kelis raktažodžius galima tikėtis per mėnesį optimizacijai skiriant bent 500 eurų, priklausomai nuo to, kiek arši konkurencija jūsų nišoje. Pasiekus rezultatų, finansavimą galima sumažinti arba visai užsukti jo kranelį, tačiau jei konkurentai nemiegos, palengva imsite kristi paieškos rezultatų apačion.

Jei neturite kantrybės, galite rinktis mokamas reklamas – tokiu atveju mokėsite tiesiogiai „Google“ už kiekvieną paspaudimą. Visgi tai gerokai brangesnis būdas atsidurti viršuje.

5. Geriau kurtis nuosavą, ar nuomotis?

Nuosavos sistemos privalumai yra didesnė kontrolė, galimybė ją plėsti. O nuomojamą svetainę paleisite greičiau ir pradžioje ši nepaplonins kišenės taip, kaip paplonintų nuo nulio kurta svetainė. Tačiau saugokitės daugybės paslėptų mokesčių už papildomas funkcijas ir venkite šabloninių, pasenusių variantų. Bet kuriuo atveju, verslui išaugus, tik laiko klausimas, kada būsite priversti persikelti į nuosavą sprendimą.

6. Kiek kainuoja svetainė su parduotuve?

Kaip sakė „Biplan“, „nuo nulio iki mėnulio“. Elementarų informacinį tinklalapį ar e. parduotuvę su šabloniniu prekių katalogo dizainu ir apmokėjimo funkcija galite turėti neišleidę nė 1000 eurų.

Prireikus unikalaus ir apgalvoto dizaino, didesnio, modernesnio ir akiai malonesnio katalogo, integracijų su logistikos ar klientų valdymo sistemomis, automatizuotos rinkodaros, naujienlaiškių siuntimo funkcijos ir pan., gali prireikti ir dešimtis kartų daugiau.

7. Kaip gausiu apmokėjimus?

Pradedantieji dažniausia įsidiegia mokėjimų tarpininko (pvz., „Payser“) sistemą. Jos leidžia priimti mokėjimus iš visų Lietuvos bankų ar net tų, kas nusinešę užsakymo kodą apmokės parduotuvėje, kioske ar pašto skyriuje. Mokesčiai siekia 2-4 %.

8. Kaip apsaugoti turimus duomenis apssisaugoti Ką reikia žinoti apie duomenų saugumą?

Nors nuo įsilaužimų neapsaugoti nei „CityBee“, nei tokie gigantai kaip „Yahoo!“, yra keletas minimalių atsargumo priemonių, atbaidysiančių daugelį įsilaužėlių. Atminkite: jie dažniausiai renkasi žemiausiai kabančius vaisius, tad tiesiog neduokite jiems lengvo grobio ir jie nueis kitur.

Svarbu naudoti SSL sertifikatą, svetainę laikyti gerą reputaciją turinčiame serveryje, automatiškai kuriančiame atsargines kopijas, neturėti pasenusios ir spragų turinčios programinės įrangos bei modulių. Taip pat geriausia naudotis tik patikimų programuotojų paslaugomis ir kurti sudėtingus slaptažodžius. Jei parduotuvę naudojate minimaliai, vis tiek paprašykite programuotojo, kad kartą per pusmetį ją atnaujintų saugumui užtikrinti.

Viena iš jūsų pareigų – įspėti lankytojus apie tai, kokius jų duomenis tvarkote ir palikti jiems teisę bet kada juos sunaikinti. Kiekvienoje svetainėje privalo būti ir slapukų, ir privatumo politika. Augant jūsų valdomiems duomenų klodams, rekomenduočiau užsisakyti saugumo auditą.

9. Kaip susikurti darbinį e. pašto adresą?

Tam reikia domeno su jūsų verslo vardu (pavyzdžiui, „@verslozinios.lt“) ir serverio. Jame, pagal jūsų pasirinkto hostingo paslaugų tiekėjo instrukciją, paprastai per administratoriaus valdymo pultą, galima susikurti e. pašto adresus. Patogumo dėlei galite laiškus peradresuoti į jums patogią platformą, pvz., į asmeninę „Gmail“ paskyrą.

10. Kaip sužinoti, kiek žmonių lankosi mano svetainėje?

Populiariausias įrankis tam yra „Google Analytics“. Jis nemokamas ir leidžia sužinoti pačią įvairiausią statistiką: kiek lankytojų, iš kokių jie miestų, kokiomis kalbomis kalba, kaip jus randa ir t.t.

Arnas Mikulskis yra interneto svetainių kūrimo MB „Slyva“ (prekės ženklas „Upuro.com“) įkūrėjas ir vadovas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
M. Palijanskas. Estija jau neatsilaikė prieš palmių aliejaus invaziją. Ar atsispirs Lietuva?

Estijoje įsigaliojus naujos redakcijos Skystųjų degalų įstatymui, degalų prekybininkai gali lanksčiau vykdyti...

Kur nukeliauja mokesčiai 6

Šiandien Lietuvoje minima Pagarbos mokesčių mokėtojams diena – jų dėka šalis turi biudžetą, kariuomenę,...

A. Aslundas. Rusijos „meškų“ ekonomika

Vos prieš keletą metų investicijų bankininkai optimistiškai vertino besiformuojančias rinkas, spėdami, kad...

Verslo aplinka
2021.05.10
Kai protingumo kriterijus – anapus slenksčio 2

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, nustebinusi rinką biurokratinėmis žabangomis, į kurias įtraukė...

Verslo aplinka
2021.05.10
M. Stankevičius. Sutelktinio finansavimo platformos: tik skelbimų lentos ar investavimo partneriai? 1

Viešojoje erdvėje pastaruoju metu išryškėjo diskusija dėl sutelktinio finansavimo platformų (SFP) operatorių...

Verslo aplinka
2021.05.08
D. Palavenis. Pokyčio technologijos ir gynybos pramonė. Ar Lietuva turi ką pasiūlyti?

Balandžio 20 d. Europos gynybos agentūra (EGA) organizavo aukšto lygio nuotolinę konferenciją, kurioje ES...

Verslo aplinka
2021.05.07
D. Misiūnas. Medžiotojai ir bėgikai 13

Prieš savaitę didžiausi Lietuvos technologijų startuoliai susivienijo į asociaciją „Vienaragiai.lt“,...

Verslo aplinka
2021.05.07
Baimė ar šuolis atgal, į bebrų užtvankas? 20

„Ignitis grupės“ darbuotojų skatinimo opcionais programa, sukėlusi abejonių Seimo Biudžeto ir finansų...

Verslo aplinka
2021.05.07
V. Degutis. Verslo procesų automatizavimas: ateitis jau čia – ar mes pasiruošę?

Dabartiniai rinkos pokyčiai – tiek susiję su pandemija, tiek su apskritai globaliomis verslo valdymo...

Verslo aplinka
2021.05.06
J. Rojaka. Skatindami verslą galėtume spurtuoti kaip „Ferrari“, tačiau judame vėžlio greičiu 2

Analizuojant lėšų panaudojimą ir dabartines tendencijas šalies ekonomikoje, peršasi akivaizdi išvada –...

Verslo aplinka
2021.05.06
Kad bėgdami nuo vilkų, neužlėktume ant meškų  4

Per 2008-2009 m. finansų krizę ne viena kompanija nukentėjo nuo vadinamųjų „feniksų“, kai bankrotą inicijavus...

Verslo aplinka
2021.05.06
Idėjos, ardančios vienybę? 8

Pastaruoju metu vis labiau įsiplieskianti diskusija dėl galimybių paso jau įtraukė ir svarbiausių šalies...

Verslo aplinka
2021.05.05
V. Gružauskas. Dirbtinis intelektas: ar tikrai žinote, ką perkate 4

Šiuo metu dirbtinis intelektas (DI) yra naudojamas praktiškai visur, o domėtis bei skleisti informaciją apie...

Verslo aplinka
2021.05.04
Ant desperacijos ribos 7

Lietuvos turizmo ir viešbučių verslas, suspaustas pandemijos sukeltų karantinų varžtais, priverstas kentėti...

Verslo aplinka
2021.05.04
R. Verkauskaitė-Kazanskienė. Smulkusis verslas siunčia optimizmo signalą

Smulkiajam verslui pandemija sudavė rimtą smūgį – neigiamą įtaką ji padarė daugiau nei pusei šalies smulkiųjų...

Verslo aplinka
2021.05.03
(Ne)tiesioginiai merų rinkimai: trukt už vadžių – vėl iš pradžių 1

Tai kažkur jau matyta ir girdėta – visi politikai dievagojasi esantys už tiesioginius merų rinkimus, bet tuo...

Verslo aplinka
2021.05.03
Sistema be sistemos

Sudėtinga, dažnai stringanti ar iš dalies neveikianti GPAIS sistema, kelianti galvos skausmą įmonių...

Verslo aplinka
2021.04.30
Paryžiaus susitarimas grąžinamas į dienotvarkę

Dėl pandemijos ir smarkiai išaugusios didžiųjų pasaulio galių politinės įtampos nepelnytai kukliai buvo...

Verslo aplinka
2021.04.29
Kiek valstybės turi būti VVĮ? 12

Šiandien ministrų kabinetas planuoja svarstyti Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (EIM) teikiamą atnaujintą...

Verslo aplinka
2021.04.28
D. Vitkauskas. Kodėl verslas „tingi“ įsitraukti į vakcinavimo politiką? 10

Liko vos 2 mėnesiai iki prezidento Gitano Nausėdos paskelbto ambicingo tikslo paskiepyti nuo COVID-19 bent du...

Verslo aplinka
2021.04.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku