Neįprastą el. kainų diegimo praktiką pasirinkęs prekybos tinklas „Iki“ ėmėsi technologijos plėtros

Reklama publikuota: 2021-06-18
„Iki“ prekybos tinklo vykdomoji direktorė Lina Muižienė.
svg svg
„Iki“ prekybos tinklo vykdomoji direktorė Lina Muižienė.

Apie 50 proc. taupomos popieriaus sąnaudos, geresnė klientų patirtis ir efektyvesnis darbuotojų laiko paskirstymas – tokiais argumentais vedinas prekybos tinklas „Iki“ ėmėsi elektroninių kainolapių technologijos plėtros. Skirtingai nei dauguma prekybininkų, „Iki“ technologiją diegė ne dalyje, o iškart visoje parduotuvėje – prekybos tinklo vykdomoji direktorė Lina Muižienė tikina, kad tokia politika pasiteisino ir leido geriau sekti svarbiausius naujovės rodiklius.

„Pastaraisiais metais aktyviai investuojame į technologinius sprendimus, kurie gerina pirkėjų patirtį ir užtikrina didesnį mūsų veiklos efektyvumą. Vienas jų – elektroniniai kainolapiai, iškart sprendžiantys net kelias problemas ir kartu prisidedantys prie prekybos tinklo tvarumo tikslų“, – teigia L. Muižienė.

Nors nemažai prekybininkų elektronines kainų etiketes diegia tik daržovių ir vaisių skyriuose, kur produktų galiojimo laikas yra trumpesnis ir kainos kinta dažniau nei kituose prekių segmentuose, „Iki“ nusprendė technologiją diegti iškart visoje parduotuvėje tam, kad galėtų geriau įvertinti realią projekto naudą.

Vykdomoji direktorė pasakoja, kad geriausiai šios technologijos rezultatai juntami peržvelgus darbo laiko pokyčius. Anot L. Muižienės, sprendimas leidžia taupyti darbo valandas – darbuotojai atlaisvėjusį laiką gali skirti didesnę pridėtinę vertę kuriantiems procesams. Antroji priežastis – tvarumas. Naudojimasis elektroniniais kainolapiais leidžia ženkliai sumažinti popieriaus, rašalo ir spausdinimui reikalingos energijos resursus. Skaičiuojama, kad parduotuvėse, kuriose įdiegta ši technologija, sutaupoma apie 50 proc. popieriaus. Dar vienas ne mažiau svarbus kriterijus – minimizuojama klaidų tikimybė.

„Kiekvieną savaitę parduotuvėje vyksta kelių tūkstančių prekių akcijos. Vadinasi, tų prekių kainolapius reikia nuimti, prisegti naujus, o pasibaigus akcijai juos vėl pakeisti. Taip atsiranda gana didelė žmogiškosios klaidos rizika, ypač jei atsižvelgsime į tai, kad keli tūkstančiai darbuotojų keliuose šimtuose parduotuvių kiekvieną savaitę keičia tokio didelio kiekio prekių kainas. Naudojantis el. etiketėmis, kaina pasikeičia automatiškai ir tikimybė, kad vartotojas bus suklaidintas, tampa visiškai minimali“, – pažymi pašnekovė.

Prekybos tinklas šią technologiją pirmą kartą išbandė dar 2019 m. pilotinėje parduotuvėje, esančioje Vilniuje, Mindaugo g. Įdiegus el. kainas, pirmiausia stebėta, kaip kinta darbo valandų paskirstymas užduotims – t.y. kaip darbuotojai, nebeskiriantys laiko kainolapių keitimui, gali geriau užtikrinti kitų parduotuvės veiklos procesų sklandumą. Taip pat sektas subjektyvesnis rodiklis – parduotuvės darbuotojų fiksuojami pirkėjų nusiskundimai dėl kainų neatitikimo.

„Teigiamų atsiliepimų sulaukėme jau netrukus – po pirmųjų savaičių darbuotojai labai gyrė šį sprendimą, nes jis leido sutaupyti laiko rutininiam kainų etikečių keitimo darbui. O dar kelis mėnesius stebėjome ir kitus rodiklius, kurie patvirtino technologijos naudą. Tiesa, pagrindinis šio sprendimo trūkumas yra vienas – didelės investicijos. Tačiau tiek minimalaus, tiek vidutinio darbo užmokesčio kėlimas brangina darbuotojų laiką, dėl to šio sprendimo atsipirkimo laikas santykinai trumpėja“, – pastebi L. Muižienė.

Ištestavęs pilotinį sprendimą ir išanalizavęs jo rezultatus, šiais metais prekybos tinklas technologiją įdiegė dar dviejose naujos koncepcijos „IKI Express“ parduotuvėse, esančiose Klaipėdoje ir Vilniuje, Gedimino prospekte. Taip pat šiemet planuojama el. kainų etiketes įdiegti ir dviejose didesnėse parduotuvėse Kaune. Anot pašnekovės, šiuo metu koncentruojamasi į didmiesčius, nes labiausiai sprendimo nauda juntama didelėse parduotuvėse, kur gausesni pirkėjų srautai ir kainolapių keitimui skiriamos didesnės darbuotojų laiko sąnaudos.

FOTOGALERIJA : (4 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Pirmasis Lietuvoje išmaniųjų higienos tyrimas nustebino: ant telefono daugiau bakterijų nei lifte ar automobilio durelių rankenos Verslo tribūna

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas „Išmaniųjų higienos“ tyrimas – buvo vertinama, kiek ant įvairių kasdien mūsų...

„It‘s simple“
2021.06.30
Neįprastą el. kainų diegimo praktiką pasirinkęs prekybos tinklas „Iki“ ėmėsi technologijos plėtros Verslo tribūna

Apie 50 proc. taupomos popieriaus sąnaudos, geresnė klientų patirtis ir efektyvesnis darbuotojų laiko...

„It‘s simple“
2021.06.18
„Bitė“ darbuotojus vasarai perkraustė prie jūros: karantinas – iššūkis kultūrai Verslo tribūna

Sukurti stiprią organizacijos kultūrą užtrunka ne vienerius metus tam nuosekliai skiriant daug dėmesio ir...

„It‘s simple“
2021.06.17
„Iki“ taikomos priemonės suteikia dar daugiau saugumo ir darbuotojams, ir pirkėjams Verslo tribūna 2

Prekybos tinklas „Iki“ visą pandemijos laikotarpį sutelkė dėmesį į darbuotojų ir pirkėjų saugumą. Karantino...

„It‘s simple“
2021.06.08
„Iki“ patirtis: etiško verslo principai ir dėmesys gyvūnų gerovei Verslo tribūna 1

Dėmesys aplinkosaugai ir tvarumui jau seniai yra tapę neatsiejama prekybos tinklo „Iki“ strategijos dalimi.

„It‘s simple“
2021.05.25
Pirmą kartą    Lietuvoje organizuojami    „Metų CTO“ rinkimai: kviečiame teikti paraiškas  Verslo tribūna 1

Šiandien startuoja pirmą kartą Lietuvoje organizuojami „Metų CTO“ rinkimai. Kviečiami dalyvauti vadovai,...

„It‘s simple“
2021.05.13
Pramoga ir atsipalaidavimo būdas: kaip šiuolaikinė televizija lengvina žmonių gyvenimą? Verslo tribūna

Ilgą laiką televizija buvo bene vienintelis pramogų šaltinis namuose, kuris suvienija visą šeimą. Išplitus...

„It‘s simple“
2021.05.06
„Iki“ kulinarijos asortimentą atnaujina triskart per metus: pirkėjai ieško ir skonių, ir sveikumo Verslo tribūna

Šiemet naują kulinarijos gaminių seriją „Pasaulio skoniai“ pristatęs prekybos tinklas „Iki“ stebi...

„It‘s simple“
2021.04.28
3 kasdienybę lengvinantys įrenginiai, kuriuos ateityje turės kiekvienas Verslo tribūna 2

Dar prieš penkmetį tokie išmanūs daiktai kaip laikrodžiai su eSIM, belaidės ausinės ir kameros atrodė...

„It‘s simple“
2021.04.16
Naujas „Iki“ ekspress parduotuvių formatas primena užkandines Verslo tribūna

Prekybos tinklas „Iki“ iš esmės atnaujino mažųjų „ekspress“ parduotuvių koncepciją ir kovo 31 d. atidarė...

„It‘s simple“
2021.04.07
„Iki“ atliko pirkėjų įpročių tyrimą: parduotuvėse lankosi rečiau, bet ten jaučiasi saugūs Verslo tribūna

Retesni apsilankymai parduotuvėse, išaugęs pirkinių krepšelis, pasikeitęs pirkėjų maršrutas prekybos centre...

„It‘s simple“
2021.03.25
„Iki“ – tvariausių Lietuvos prekės ženklų reitingo penketuke Verslo tribūna 1

Prekybos tinklas „Iki“ didžiausiame nepriklausomame prekės ženklų tvarumo reitinge pateko į garbingą pirmąjį...

„It‘s simple“
2021.03.23
3 sprendimai, lengvinantys virtualų apsipirkimą Verslo tribūna

Pandemijos metu daugybė verslų turėjo persiorientuoti į skaitmeninę erdvę. Tokia didelė pasiūla pakėlė...

„It‘s simple“
2021.03.23
„Iki“ kompetencijų ugdymo centrų nauda atsiskleidė per pandemiją Verslo tribūna 1

Pasaulinė koronaviruso krizė sukėlė daug iššūkių – teko ieškoti naujų darbo ir bendravimo formų, ypač...

„It‘s simple“
2021.02.17
Plėsti savitarnos kasų technologiją „Iki“ motyvuoja galimybė užtikrinti geresnę apsipirkimo patirtį Verslo tribūna 6

2008 m. pirmąsias savitarnos kasas Lietuvoje įdiegęs prekybos tinklas „Iki“ tokį žingsnį darė vedamas...

„It‘s simple“
2021.02.10
Klientai ieško paprastumo: kokiais principais turėtų vadovautis verslas Verslo tribūna

Sudėtingi produktai ar paslaugos ir nesklandus pardavimo procesas bei aptarnavimas vis dažniau pralaimi kovą...

„It‘s simple“
2021.02.08
Sėkmė slypi detalėse – gera klientų patirtis augina verslą   Verslo tribūna

Verslams tarpusavyje vis sunkiau konkuruoti kaina, prekės ar paslaugos išskirtinumu, pasiūlos įvairove, tad...

„It‘s simple“
2021.02.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku