Neįprastą el. kainų diegimo praktiką pasirinkęs prekybos tinklas „Iki“ ėmėsi technologijos plėtros

„Pastaraisiais metais aktyviai investuojame į technologinius sprendimus, kurie gerina pirkėjų patirtį ir užtikrina didesnį mūsų veiklos efektyvumą. Vienas jų – elektroniniai kainolapiai, iškart sprendžiantys net kelias problemas ir kartu prisidedantys prie prekybos tinklo tvarumo tikslų“, – teigia L. Muižienė.
Nors nemažai prekybininkų elektronines kainų etiketes diegia tik daržovių ir vaisių skyriuose, kur produktų galiojimo laikas yra trumpesnis ir kainos kinta dažniau nei kituose prekių segmentuose, „Iki“ nusprendė technologiją diegti iškart visoje parduotuvėje tam, kad galėtų geriau įvertinti realią projekto naudą.
Vykdomoji direktorė pasakoja, kad geriausiai šios technologijos rezultatai juntami peržvelgus darbo laiko pokyčius. Anot L. Muižienės, sprendimas leidžia taupyti darbo valandas – darbuotojai atlaisvėjusį laiką gali skirti didesnę pridėtinę vertę kuriantiems procesams. Antroji priežastis – tvarumas. Naudojimasis elektroniniais kainolapiais leidžia ženkliai sumažinti popieriaus, rašalo ir spausdinimui reikalingos energijos resursus. Skaičiuojama, kad parduotuvėse, kuriose įdiegta ši technologija, sutaupoma apie 50 proc. popieriaus. Dar vienas ne mažiau svarbus kriterijus – minimizuojama klaidų tikimybė.
„Kiekvieną savaitę parduotuvėje vyksta kelių tūkstančių prekių akcijos. Vadinasi, tų prekių kainolapius reikia nuimti, prisegti naujus, o pasibaigus akcijai juos vėl pakeisti. Taip atsiranda gana didelė žmogiškosios klaidos rizika, ypač jei atsižvelgsime į tai, kad keli tūkstančiai darbuotojų keliuose šimtuose parduotuvių kiekvieną savaitę keičia tokio didelio kiekio prekių kainas. Naudojantis el. etiketėmis, kaina pasikeičia automatiškai ir tikimybė, kad vartotojas bus suklaidintas, tampa visiškai minimali“, – pažymi pašnekovė.
Prekybos tinklas šią technologiją pirmą kartą išbandė dar 2019 m. pilotinėje parduotuvėje, esančioje Vilniuje, Mindaugo g. Įdiegus el. kainas, pirmiausia stebėta, kaip kinta darbo valandų paskirstymas užduotims – t.y. kaip darbuotojai, nebeskiriantys laiko kainolapių keitimui, gali geriau užtikrinti kitų parduotuvės veiklos procesų sklandumą. Taip pat sektas subjektyvesnis rodiklis – parduotuvės darbuotojų fiksuojami pirkėjų nusiskundimai dėl kainų neatitikimo.
„Teigiamų atsiliepimų sulaukėme jau netrukus – po pirmųjų savaičių darbuotojai labai gyrė šį sprendimą, nes jis leido sutaupyti laiko rutininiam kainų etikečių keitimo darbui. O dar kelis mėnesius stebėjome ir kitus rodiklius, kurie patvirtino technologijos naudą. Tiesa, pagrindinis šio sprendimo trūkumas yra vienas – didelės investicijos. Tačiau tiek minimalaus, tiek vidutinio darbo užmokesčio kėlimas brangina darbuotojų laiką, dėl to šio sprendimo atsipirkimo laikas santykinai trumpėja“, – pastebi L. Muižienė.
Ištestavęs pilotinį sprendimą ir išanalizavęs jo rezultatus, šiais metais prekybos tinklas technologiją įdiegė dar dviejose naujos koncepcijos „IKI Express“ parduotuvėse, esančiose Klaipėdoje ir Vilniuje, Gedimino prospekte. Taip pat šiemet planuojama el. kainų etiketes įdiegti ir dviejose didesnėse parduotuvėse Kaune. Anot pašnekovės, šiuo metu koncentruojamasi į didmiesčius, nes labiausiai sprendimo nauda juntama didelėse parduotuvėse, kur gausesni pirkėjų srautai ir kainolapių keitimui skiriamos didesnės darbuotojų laiko sąnaudos.