Elektrinio dviračio ratus įsukti padėjo paskola

„Įvertinsime visus už ir prieš, susijusius su dabartine situacija, nes ji kol kas labai neaiški, esama skirtingų prognozių: kad viskas baigsis greitai, ir kad užsitęs ilgai. Todėl sunku apsispręsti, ar reikia įmonei pagalbos iš šalies, kol kas stengiamės verstis savomis lėšomis. Tačiau ateityje vėl ketiname bendradarbiauti su „Invega“, — sakė vienas iš UAB „Elektrociklas“ įkūrėjų Karolis Atkočiūnas.
Ir armijai, ir civiliams
„Elektrociklas“ yra dviejų šeimų — Atkočiūnų ir Zabulionių — jungtinis startuolis, gaminantis aukštos specifikacijos, vienus greičiausių ir toliausiai nuvažiuojančius pasaulyje elektrinius dviračius. Nišinio verslo idėja priklauso kauniečiui Šarūnui Zabulionui. Dviračiai buvo jo hobis, o pamatęs, kad pasaulyje atgimsta elektriniai dviračiai, ėmėsi įgyvendinti savo idėją. Elektrinių dviračių paklausa 2012-2013 m. buvo didžiulė, todėl Šarūnas atsisiuntė reikalingas dalis ir sukūrė pirmąjį elektrinį dviratį. Pamatęs, kad gaminys per mažai galingas, nes važiuoti lėtai ir trukdyti eismui yra rizikinga, sukūrė greitesnį ir nenustojo jo tobulinti iki šiol.
Pirmasis „Elektrociklo“ dviratis buvo unikalus tuo, kad jo variklis galiniame rate aušinamas skysčiu. „Tik vėliau ir kiti įsidrąsino gaminti kažką panašaus, nes, kaip žinome, elektra ir skystis nebendrauja, — šypsojosi Rokas Zabulionis.
Tačiau, kelias nuo idėjos iki įmonės įkūrimo išties netrumpas, jam nueiti prireikė 6 metų. Šiuo metu UAB „Elektrociklas“ turi du „ZBIKE“ prekės ženklo elektrinius dviračius ir du motociklus. Vienas jų skirtas kariškiams ir nebus civiliams prieinama versija, o antrasis -ultra lengvas motociklas – orientuotas būtent į civilius, — pasakojo Romualdas Atkočiūnas.
„ZBIKE“ elektrinis dviratis gali nuvažiuoti 200 ir daugiau kilometrų, o maksimalus greitis siekia 100 km per valandą. „Išskirtinis ir jo rėmas. Nes rėmas dviračiui toks pat svarbus, kaip stuburas žmogui, nuo jo tvirtumo ir svorio priklauso būsimųjų kelionių kokybė, maršrutų įvairovė ir pasirinkimo laisvė. „ZBIKE“ Rėmas gaminamas iš karbono, anglies pluošto ir stiklo kompozito“, — šiek tiek gamybos paslapčių atskleidė bendrovės atstovas.
Pirmieji pirkėjai buvo Š. Zabulionio draugai. „Nuskambės įdomiai, tačiau daugiausia produkcijos parduodame Lietuvoje, o pirkėjas – labai įvairus. „Elektrociklo“ elektriniais dviračiais važinėja ir vaikai, ir solidaus amžiaus žmonės, turime klientų, kuriems 65 metai“, — tvirtino Šarūnas.
Finansiniai įrankiai – gyvybiškai svarbūs
Augant elektrinių dviračių paklausai, kauniečiai susidūrė su dilema – iš kur gauti lėšų verslui plėtoti. „Invegos“ administruojamą paskolą, pasak K. Atkočiūno, bendrovė pasirinko dėl jos matomumo, paprastumo, aiškumo ir greitumo.
„Gal ir būtume gavę ir banko paskolą, bet esmė – ne čia. Per kredito uniją pasiėmėme „Invega“ administruojamą lengvatinę paskolą „Verslumo skatinimas 2014–2020“, finansuojamą Europos socialinio fondo lėšomis. Jai „Invega“ dar suteikė ir 80 proc. garantiją. Kartu su šia paskola, gavome galimybę pasinaudoti priemone „Subsidijos verslo pradžiai“. Paskaičiavome, kad ta paskola yra labai pigi, palūkanos sudaro nedidelę ar net nulinę dalį, kai gauni tą antrąjį įrankį – subsidijas. Įmonė turi apyvartinių lėšų, kurios labai svarbios norint išgyventi pirmaisiais metais pradedant gamybą. Šiuos du įrankius galiu įvardinti kaip gyvybiškai svarbius, o kur dar įmonės reklama, prekės ženklo žinomumo didinimas“, — vardijo jaunas verslininkas.
Šiuo laikotarpiu priemonė itin aktuali
Iki šiol šia paskola pasinaudojo daugiau kaip 850 įmonių arba fizinių asmenų. Turint galvoje, kad tai nauji, savo kelią pradedantys verslai, džiugina tai, kad jie sukūrė beveik 1800 naujų darbo vietų. Iš viso fondui skirta 26,8 mln. eurų, o paskolų gavėjams pervesta daugiau kaip 16,5 mln. eurų.
„Invegos“ Priemonių valdymo skyriaus projektų vadovė Ieva Petkevičiūtė pabrėžė, jog Europos socialinio fondo lėšomis vykdoma priemonė Verslumo skatinimo fondas 2014-2020 yra itin aktuali šiuo sudėtingu laikotarpiu. Pagal šią priemonę lengvatinės paskolos teikiamos iki vienerių metų veikiančiam verslui, o pasinaudoti šia paskola gali ir labai mažos ar mažos įmonės, ir fiziniai asmenys, dirbantys pagal verslo liudijimą arba užsiimantys individualia veikla.
„Jaunam verslui – nesvarbu, ar jis būtų įkurtas prieš krizę, ar persiorientuojantis į kitą veiklą šioje sudėtingoje situacijoje, o gal net naujai, ką tik kilusiai, verslo idėjai– gali prireikti papildyti apyvartines lėšas arba atlikti investicijas. Būtent šiems verslo poreikiams ir skirta lengvatinė paskola iš Verslumo skatinimo fondo 2014-2020. Paskolas teikia ir administruoja kredito unijų konsorciumas, kuriam atstovauja Lietuvos centrinė kredito unija (LCKU). Maksimalus išduodamos paskolos dydis — 25 tūkst. eurų, terminas – iki 10 metų“, — sakė I. Petkevičiūtė.
Ne bėda, jei jaunas verslas neturi pakankamai įkeičiamo turto. Tokiu atveju „Invega“ gali suteikti individualią garantiją už išduodamą paskolą, garantuodama pirmos paskolos dalies grąžinimą kredito įstaigai iki 80 proc. Su verslininku aptarusi šias galimybes, dėl garantijos į „Invegą“ kreipiasi kredito unija.