ES pradėjo FB ir „Instagram“ tyrimą dėl su EP rinkimais susijusios dezinformacijos

Kaip sakė už ES vidaus rinką atsakingas Europos Komisijos narys Thierry Bretonas, tyrimu siekiama „užtikrinti, kad būtų imtasi efektyvių veiksmų, visų pirma, siekiant užkirsti kelią „Instagram“ ir „Facebook“ pažeidžiamumo išnaudojimui kišantis iš užsienio“.
Tyrimas atliekamas pagal naująjį Bendrijos Skaitmeninių paslaugų aktą (DSA) –įstatymą, kuriuo kovojama su neteisėtu turiniu internete. Pasitelkiant jį didžiausios pasaulio technologijų bendrovės verčiamos labiau saugoti naudotojus internete.
Europos Komisija teigė įtarianti, kad „Meta“ vykdoma reklaminių skelbimų priežiūra yra nepakankama ir kad tokiomis sąlygomis padidėjęs mokamų reklamų skaičius gali pakenkti „rinkimų procesams ir pagrindinėms teisėms, įskaitant vartotojų apsaugos teises“.
ES vadovai ypač nerimauja dėl Rusijos bandymų manipuliuoti viešąja nuomone ir pakenkti Europos demokratijai.
„Įtariame, kad „Meta“ moderacija yra nepakankama, kad jai trūksta reklamos ir turinio moderacijos procedūrų skaidrumo“, – sakoma Komisijos vykdomosios vicepirmininkės Margrethe Vestager pareiškime.
„Facebook“ ir „Instagram“ yra tarp 23, kaip jame nurodoma, labai didelių interneto platformų, kurios privalo laikytis DSA, antraip joms gresia baudos iki 6% pasaulinės platformos apyvartos, o sunkiais atvejais – net uždraudimas.
Tarp kitų platformų – „Amazon“, „Snapchat“, „TikTok“ ir „YouTube“.
„Meta“ nekomentavo, į ką nukreiptas tyrimas, o apskritai teigė, kad bendrovė turi „nusistovėjusį rizikos mūsų platformose nustatymo ir mažinimo procesą“.
„Meta“ atstovas spaudai pridūrė: „Tikimės toliau bendradarbiauti su Europos Komisija ir pateikti jai daugiau informacijos apie šį darbą.“
Didelė auditorija
Prieš birželio 6–9 dienomis įvyksiančius EP rinkimus Briuseliui ypač didelį susirūpinimą kelia tai, kad „Meta“, Bendrijos vadovų nuomone, neturi veiksmingos rinkimų stebėjimo priemonės.
ES atkreipė dėmesį į „Meta“ sprendimą uždaryti „CrowdTangle“ – skaitmeninę priemonę, kuri laikoma labai svarbia sekant pasklidusias melagienas.
„Meta“ teigė, kad pakeis „CrowdTangle“ nauja „Content Library“ – vis dar kuriama technologija.
Komisija nurodė, kad bendrovė per penkias darbo dienas turi paaiškinti, kokių veiksmų ėmėsi, kad sumažintų riziką, kilusią nustojus naudoti „CrowdTangle“.
ES susirūpinimą kelia didelis „Meta“ platformų pasiekiamumas 450 mln. gyventojų turinčioje Bendrijoje. Abi platformos, „Facebook“ ir „Instagram“, turi po daugiau nei 260 mln. aktyvių mėnesio naudotojų.
ES tyrimo objektas yra platus ir apima „Meta“ veiksmus, kuriais siekiama sumažinti politinio turinio įtraukimą į „Facebook“ ir „Instagram“ rekomendavimo sistemas.
Briuselis baiminasi, kad taip gali būti pažeistos DSA skaidrumo taisyklės.
Bendrijos atstovai taip pat įtaria, kad „Meta“ neteisėto turinio žymėjimo mechanizmas nėra pakankamai lengvai prieinamas ar patogus naudoti, teigė Komisija.
Galutinis terminas, iki kurio tyrimas turi būti baigtas, nenustatytas.