2021-07-13 19:09

Prancūzija skyrė „Google“ 500 mln. Eur baudą

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Prancūzijos konkurencijos prievaizdai antradienį skyrė „Google“ 500 mln. Eur baudą už tai, kad JAV interneto milžinė nesugebėjo sąžiningai derėtis su žiniasklaidos bendrovėmis dėl jų turinio naudojimo pagal Europos Sąjungos (ES) autorių teisių taisykles.

Tai didžiausia bauda, kurią konkurencijos tarnyba kada nors yra skyrusi už tai, kad kokia nors bendrovė nesilaikė vieno iš jos sprendimų, pareiškė reporteriams institucijos vadovė Isabelle de Silva.

Konkurencijos institucija savo svetainėje paskelbtame sprendime JAV bendrovei taip pat liepė žiniasklaidos leidėjams pateikti pasiūlymą „dėl atlygio už dabartinį jų autorių teisių saugomo turinio naudojimą“. Antraip „Google“ turės papildomai mokėti iki 900.000 Eur per dieną žalai atlyginti, įspėjo institucija.

„Google“ atstovė spaudai naujienų agentūrai AFP atsiųstame pranešime nurodė, kad Prancūzijos konkurencijos sargų sprendimas labai nuvylė bendrovę.

„Per visą derybų laikotarpį elgėmės sąžiningai. Ši bauda neatspindi nei pastangų, kurių buvo imtasi, nei naujienų turinio naudojimo mūsų platformoje tikrovės“, – teigia bendrovė.

Užsitęsusi teisinė kova kilo dėl pretenzijų, jog „Google“, rodydama paieškos rezultatus, rodo ir žiniasklaidos grupių sukurtus straipsnius, nuotraukas bei vaizdo įrašus, tačiau už juos tinkamai neatsilygina.

„Google“ atsisakius laikytis naujojo ES įstatymo, kuriuo reglamentuojamos skaitmeninės autorių teisės, Prancūzijos konkurencijos institucija JAV bendrovei 2020 metų balandį liepė surengti sąžiningas derybas su žiniasklaidos grupėmis.

Vadinamosiomis gretutinėmis teisėmis siekiama užtikrinti, kad naujienų leidėjams būtų mokama, kai jų turinys rodomas interneto svetainėse, internetinėse paieškos sistemose ir socialinės žiniasklaidos platformose.

Tačiau 2020 metų rugsėjį naujienų leidėjai, įskaitant „Agence France-Presse“ (AFP), reguliuotojams pateikė skundą, kuriame nurodė, jog „Google“ atsisako judėti į priekį sprendžiant klausimą dėl atlygio už turinio rodymą internetinėse paieškos sistemose.

Žiniasklaidos priemonės, susidūrusios su vis mažėjančiu spausdintinių leidinių prenumeratorių skaičiumi, jau seniai skundžiasi, kad „Google“ nemoka atlygio naujienų autoriams, nors iš reklamos, kuri rodoma kartu su paieškos rezultatuose pateikiamu naujienų turiniu, uždirba milijonus eurų.

Interneto milžinė savo ruožtu aiškina, kad ji skatina milijonus žmonių apsilankyti žiniasklaidos priemonių svetainėse, ir primena, jog yra dosniai investavusi į žiniasklaidos grupių palaikymą kitais būdais, įskaitant skubų finansavimą per COVID-19 krizę.

Lapkritį „Google“ paskelbė pasirašiusi „tam tikrus individualius susitarimus“ dėl autorių teisių mokesčio mokėjimo su Prancūzijos laikraščiais ir žurnalais, įskaitant populiariausius dienraščius „Le Monde“ ir „Le Figaro“.

52795
130817
52791