2025-01-07 10:35

„Nvidia“ „geimerių“ visiškai nepamiršo

Dirbtinio intelekto lustų lyderė pristatė naują grafikos procesorių žaidimų kompiuteriams

Jensenas Huangas, „Nvidia“ vadovas, CES parodoje Las Vegase. Steve'o Marcuso („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Jensenas Huangas, „Nvidia“ vadovas, CES parodoje Las Vegase. Steve'o Marcuso („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dar neseniai pagrindiniu „Nvidia“ verslu buvo grafikos procesoriai (GPU) žaidimų kompiuteriams, visgi pastaraisiais metais jį į šešėlį visiškai nustūmė dirbtinis intelektas (DI). Nepaisant to, „Nvidia“ demonstruoja, kad žaidimų entuziastų visiškai nepamiršo ir pristatė naują grafikos procesorių, skirtą žaidimų kompiuteriams.

Jį pirmą kartą vakar prasidėjusioje technologijų parodoje „Consumer Electronics Show“ (CES) Las Vegase pademonstravo Jensenas Huangas, „Nvidia“ vadovas ir įkūrėjas, rašo CNBC.

Naujieji „GeForce RTX 50-series“ procesoriai yra sukurti „Blackwell“ architektūros pagrindu – tai yra naujos kartos „Nvidia“ lustų architektūra, kurios pagrindu dabar yra kuriami DI duomenų centrams skirti procesoriai.

„GeForce RTX 50-series“ procesoriai bus montuojami į žaidimų kompiuterius, kurių kaina svyruos nuo 550 iki 2.000 USD, o pirmieji nešiojami kompiuteriai su šia įranga pirkėjus turėtų pasiekti kovą.

„Nvidia“ dabar yra antra brangiausiai vertinama biržos kompanija pasaulyje, kurios rinkos kapitalizacija pirmadienį siekė 3,59 trln. USD bei atsiliko tik nuo „Apple“. Pernai „Nvidia“ netgi buvo trumpai išstūmusi „Apple“ iš vertingiausių biržos kompanijų olimpo.

Daugybę metų „Nvidia“ buvo žinoma kaip įrangos žaidimų kompiuteriams kūrėja, tačiau viskas apsivertė aukštyn kojomis 2023 m., kuomet įsibėgėjo generatyvinio DI interneto technologijos bumas, o „Nvidia“ tapo itin pelningo DI lustų segmento monopolininke.

2024 m. rugpjūčio-spalio mėn. ketvirtį bendrovės pajamos, palyginti su tuo pat laikotarpiu metais anksčiau, siekė 35,08 mlrd. USD, o pelningumas sudarė 73,5%. Didžiąją dalį šių pajamų sudarė duomenų centrų verslas, kuris per metus augo 112%, iki 30,8 mlrd. USD.

Tuo metu žaidimų verslas auga gerokai kukliau – per tą patį laikotarpį jo pajamos padidėjo 15%. Pasak bendrovės, galima tikėtis, kad DI lustų kūryboje pasiekta technologinė pažanga vėliau bus perduota ir žaidimų verslui.

„Nors mes dabar esame jau nebe tik žaidimų, bet ir DI kompanija, mūsų žaidimų verslas pajus didžiulę naudą iš mūsų DI progreso“, – žiniasklaidai teigė Justinas Walkeris, vyresnysis „Nvidia“ produktų vadovas.

Savo pirmąjį lustą „Nvidia“ išleido 1999-ųjų pabaigoje – jis buvo skirtas piešti trikampius ir daugiakampius 3D vaizdo žaidimams.

52795
130817
52791