VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2021-12-01 06:00

„AL-KO Technology Lithuania“: kuria saugumo kelyje sistemas

„AL-KO“ gaminių gama gana plati, didžioji dalis – „plieninės“ detalės bei komponentai.
„AL-KO“ gaminių gama gana plati, didžioji dalis – „plieninės“ detalės bei komponentai.
Nors 90 metų jubiliejų mininčią pasaulinę kompaniją „AL-KO Vehicle Technology Group“ Lietuvoje žino retas, bet jos gaminiais naudojamės daugelis. Ši per 40 šalių, tarp jų ir Lietuvoje, veikianti grupė kuria ir gamina aukštos kokybės važiuokles ir pakabos dalis priekaboms, laisvalaikio ir komerciniams automobiliams bei statybų ir žemės ūkio transporto priemonėms. Įmonių grupės inovatyvūs gaminiai padeda kurti funkcionalumą ir maksimalų komfortą, užtikrina didesnį vairavimo saugumą. Kalbiname šiai grupei priklausančios Lietuvoje veikiančios UAB „AL-KO Technology Lithuania“ direktorių Justiną Balodį.
Kodėl prieš beveik 4 metus buvo įkurta „AL-KO Technology Lithuania“, UAB?

„AL-KO“ įvertino esamus produktus ir poreikius artimoje ateityje, taip pat buvo peržiūrėta produktų strategija ateinantiems metams. Nuspręsta, kad ateityje vartotojas ir rinka keistis, bus vis didesnis „smart“ produktų poreikis. Tad buvo nuspręsta įkurti R&D (tyrimų ir plėtros) centrą, kuris fokusuotųsi į elektroniką bei mechatroniką ir su ja siejamais produktais.

„AL-KO Technology Lithuania“ buvo įkurta įvertinus bendrą verslo atmosferą Lietuvoje, vietinius inžinerinius resursus – kvalifikuotus elektronikos srities inžinierius, testavimo centrus, techninės pakraipos universitetus ir kolegijas. Taip pat didelis pliusas pasirinkimui buvo tai, kad Lietuva yra ES narė, laikosi bendrosios politikos bei teisės aktų. Ne mažiau svarbu buvo ir yra, kad Lietuva lengvai pasiekiama iš Vokietijos ir kitų Vakarų Europos šalių oro ar žemės transportu. Pritraukiant investuotoją į Lietuvą labai didelį darbą padarė ir „Investuok Lietuvoje“ komanda.

Kokia veikla užsiima „AL-KO Technology Lithuania“?

„AL-KO Technology Lithuania“ yra dalis „AL-KO“ R&D padalinio Vokietijoje ir fokusuojasi į naujų produktų kūrimą, testavimą, gamybos paruošimą bei gamybos partnerių paiešką. Taip pat dauguma pagamintų pavyzdžių yra preliminariai testuojami vietos universitetų laboratorijose, pvz., Kauno technologijos universitete. Naudojamės ir Lietuvos sertifikuotų testavimo centrų paslaugomis, o kurdami naujų produktų dizainą glaudžiai bendradarbiaujame su šalies industrinio dizaino specialistais.

„AL-KO“ gaminių gama gana plati, didžioji dalis – „plieninės“ detalės bei komponentai, pvz., ašys, stabdžių būgnai ir kiti stabdžių elementai, išilginiai važiuoklių rėmai, įvairūs sukabinimo įtaisai ir prietaisai, įvairūs pakabos elementai, amortizatoriai ir pan. Bet galime rasti ir „smulkmenų“ – įvairius tvirtinimo elementus, užraktus, pagalbinius ratukus ir t. t.

Be to, yra ir komfortą didinančių mechatronikos produktų, prie kurių dirba vietos komanda, pvz., „AL-KO Mammut“, kurio pagalba be didelių fizinių pastangų galime perstumti didesnio svorio ar gabaritų priekabas.

„AL-KO Technology Lithuania“ yra dalis „AL-KO“ R&D padalinio Vokietijoje ir fokusuojasi į naujų produktų kūrimą, testavimą, gamybos paruošimą bei gamybos partnerių paiešką.

Kokias dar „AL-KO“ technologijas išskirtumėte?

Jų daugybė ir visos jos svarbios bei garantuoja saugumą kelyje įvairiose situacijose. „AL-KO Trailer Control“ (ATC) sistema atsakinga už lengvojo automobilio priekabos (prikabinamo namelio, krovininės, gyvūnų ar statybinės technikos) stabilumą kelyje. Produktas pristatytas jau seniai, „AL-KO Technology Lithuania“ komanda dalyvavo produkto naujos versijos projektavime ir elektronikos testavime.

„AL-KO Type Presure Monitoring System“ (TPMS) surenka padangų slėgio parametrus ir perduoda juos į vairuotojo mobilųjį telefoną. Kai padangų slėgis nepakankamas, sistema perspėja vartotoją, kad tęsti kelionę nesaugu, reikia imtis veiksmų rizikai pašalinti.

Šie ir kiti produktai bei jų atnaujinimai buvo pristatyti tarptautinėse parodose, pvz., IAA, „Transportation, Caravan Salon Dusseldorf“ ar „CMT Stuttgart“.

„AL-KO“ taip pat kuria ateities transportą pakeisiančius projektus, pvz., elektrifikuotos pavaros diegimas priekaboms ar nameliams ant ratų (kemperiams). „AL-KO“ Kauno komanda taip pat dalyvauja šiuose projektuose, čia buvo sukurti ir pradiniam testavimui pateikti pagrindiniai komponentai.

„AL-KO“ yra absoliutus lyderis savo segmente, turi apie 90% rinkos. Savo portfelyje grupė turi įvairių gamybos kompanijų, pvz., siūlančią hidraulikos sprendimus ir sistemas sunkiajam transportui „Safim“, elektronikos produktus nameliams ant ratų – CBE ir „Nordelettronica“, sukabinimo įrangą – „Brinkgroup“.

Kas yra „AL-KO Technology Lithuania“ klientai?

Mūsų klientai yra pasaulinės inžinerinės grupės „DexKo Global“ įmonės („AL-KO Vehicle Technology“ yra šios grupės dalis) bei jų R&D padaliniai, kurių produktams reikalinga profesionali pagalba kuriant ir projektuojant naujus mechatronikos gaminius. Mes dirbame ne tik su Vokietijos, Italijos ir Austrijos, bet ir Australijos kolegomis. Kuriame jiems produktus ar juos atnaujiname pagal poreikius.

Kokių kompetencijų specialistai reikalingi Kaune veikiančiai bendrovei?

Įmonės branduolį sudaro įvairių sričių inžinieriai ir specialistai, kuriais labai didžiuojamės, nes per ganėtinai trumpą laiką pavyko suformuoti labai greitai prisitaikančią ir lanksčią bei iššūkius mėgstančią komandą. Pagrindinės kompetencijos susijusios su elektronika ir jos produktų kūrimu autotransportui, pvz., reikia elektronikos aparatūros ir programinės įrangos kūrėjų. Bet reikalingi ir kitų sričių specialistai, mechanikos inžinieriai ir pan.

Be anksčiau minėtų užduočių, ką dar veikia šie specialistai, su kokiais iššūkiais susiduria?

Pagrindiniai iššūkiai susiję su naujų ir perspektyvių technologijų paieška bei diegimu naujuose produktuose ir gaminiuose. Dažniausiai tai susiję su elektronika.

„AL-KO“ Lietuvoje taip pat dalyvauja naujų transporto priemonių kūrime, turime planų daugiau dėmesio skirti autonominio transporto sprendimams. „AL-KO“ turi pagrindinę „geležį“, o mums reikia rasti tinkamas valdymo sistemas bei technologijas.

„AL-KO“ taip pat fokusuojasi į emisijų mažinimą ir ieško sprendimų, kaip mažinti CO2 pėdsaką savo gamyboje bei produktuose.

Beje, savo komandoje turime iš užsienio atvykusių inžinierių, kurie savo ateitį planuoja Lietuvoje. Tad mūsų kolektyvas yra tarptautinis savo kompetencijomis ne tik todėl, kad esame pasaulinės kompanijos dalis, bet ir vietoje turime užsienio patirties sukaupusių specialistų.

Pandemija gerokai pakoregavo mūsų darbo pobūdį – išmokome dirbti hibridiniu būdu. Esame lankstūs ir suprantame, kad ateityje lankstumo reikės dar daugiau.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

52795
130817
52791