Lietuvoje pripažinta atsiskaitymų kortelėmis sistema įvertinta ir užsienyje

20-metį švenčianti UAB ASHBURN International šiandien žinoma kaip įmonė, viena pirmųjų pristačiusi unikalių naujovių Lietuvoje. Sukūrusi ir daugiau kaip prieš 15 m. šalyje įdiegusi GSM išankstinio sąskaitų papildymo kodų platinimo sistemą mobiliojo ryšio teikėjams, lojalumo programas prekybininkams, savo plėtojamą programinę įrangą įdiegusi į tūkstančius elektroninių kortelių skaitytuvų, bendrovė pastaraisiais metais aktyviai plėtė veiklą į kitus pasaulio regionus.
Baltijos šalys, Sakartvelas (Gruzija), Azerbaidžanas, Kazachstanas, Turkmėnistanas tai tik kelios šalys, kuriose Penkių kontinentų grupei priklausanti bendrovė vykdo savo projektus. Artimiausiuose 35 m. planuose yra ir Moldova, kelios didžiosios Azijos šalys, Vokietija bei Didžioji Britanija, žengiama ir į JAV bei Afrikos šalių rinkas. Pagrindinė bendrovės kryptis užsienyje elektroninių kortelių skaitytuvų valdymo programinės įrangos pardavimas, nuoma ir priežiūra.
nuotrauka::1 left
Šiandien pagrindinės mūsų elektroninių kortelių skaitytuvų tiekėjos Vakarų šalys, o klientai Rytų. Į Rytus programinę įrangą ir paslaugas eksportuojame todėl, kad ten yra didelis jų poreikis, dideli mastai, kuriuos mes galime patenkinti, aiškina Žoržas Šarafanovičius, bendrovės vykdomasis direktorius
ASHBURN International pradeda įgyvendinti ir vieną didžiausių projektų įmonės istorijoje. Uzbekistane per ASHBURN International plėtojamą programinę platformą TransLink.iQ bus aptarnaujami 29 šalies bankai ir prijungta net 250 000 elektroninių kortelių skaitytuvų, generuojančių iki 4 000 finansinių operacijų per minutę srautą. Kad šie skaičiai neįtikėtinai dideli, galima suprasti palyginus su Lietuva: Uzbekistane per mėnesį elektroniniais kortelių skaitytuvais atliekama tiek operacijų, kiek Lietuvoje per visus metus.
Nuolat investuojame ir geriname programinės įrangos funkcionalumą, tobuliname produktą. Nors TransLink.iQ gali būti pritaikoma bet kurioje pasaulio šalyje, šioje industrijoje svarbūs kiekiai ir mastas, todėl natūralu, kad besiplėsdami didžiausią dėmesį skiriame šalims, kuriose yra daug gyventojų, bankų ir didelis atliekamų operacijų skaičius, pasakoja Ž. Šarafanovičius.
Pradžia su žymiais klientais
ASHBURN International sėkmės istoriją Lietuvoje pradėjo įdiegusi išankstinio sąskaitų papildymo (GSM) kodų įsigijimo elektroniniais kanalais sistemą. Pirmasis ja susidomėjo Bitės tinklas. Šiuos kodus 2002 m. vasarį ėmėsi platinti UAB Palink parduotuvių tinklas Iki, o po kelių mėnesių ir UAB Statoil Lietuva degalinės, šiandien žinomos Circle K vardu.
Dabar elektroninis GSM sąskaitų papildymas nebe naujiena ir ne strateginė mūsų kryptis, bet tai padėjo mums įsitvirtinti rinkoje. Kokybiškomis paslaugomis suviliojome stambius klientus, jų parodytas pasitikėjimas mumis įrodė, jog savo darbą atliekame gerai, kad mumis galima pasitikėti, pasakoja Ž. Šarafanovičius.
2003 m. įmonė pradėjo programinės įrangos kūrimo ir priežiūros veiklą, įdiegė pirmąją lojalumo programą Iki Premija, savo duomenų centre apdorodama visas Palink tinkle atliekamas lojalumo kortelių operacijas. Vėliau ir daugiau prekybos tinklų susidomėjo lojalumo programų sistema. Šiuo metu bendrovės programinė įranga kas mėnesį apdoroja 5 mln. lojalumo operacijų.
nuotrauka::2 left
2012 m. buvo pristatytas ambicingas projektas lojalumo programa Mylimiausia, sujungusi šešis savo sričių lyderius: UAB Palink, Senukų prekybos centrą, Čili Holdings, Gintarinę vaistinę, Statoil Lietuva (dabar Circle K) ir AB SEB banką.
Mūsų paslaugomis nors kartą gyvenime yra pasinaudoję 9 iš 10 Lietuvos gyventojų elektroniniais kortelių skaitytuvais, kuriais atsiskaitoma mokėjimo kortelėmis prekybos vietose, arba lojalumo programomis, leidžiančiomis gauti papildomos naudos apsiperkant. Mes užtikriname, kad šios sistemos nuolatos veiktų, o mūsų klientai nepatirtų nepatogumų, sako Ž. Šarafanovičius.
Šiandien ASHBURN International pasikliauja didžiausi Lietuvos ir tarptautiniai bankai. Įmonė turi sertifikuotus bankinių kortelių operacijų perdavimo kanalus į didžiausius Lietuvos komercinius bankus ar jų autorizacijos centrus AB SEB banką, Swedbank, Luminor bank ir Citadele bankus per UAB Worldline Lietuva. Tarp įmonės klientų yra ir tarptautiniai bankai: VTB, PASHA Bank, LHV, Liberty Bank bei kt.
ASHBURN International gali pasigirti ne vienu sėkmingai įgyvendintu projektu ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse. Įmonė yra realizavusi stambų projektą Sakartvele (Gruzija), kurio metu vieno stambiausių šios šalies komercinių bankų beveik 13.000 elektroninių kortelių skaitytuvų tinklas buvo prijungtas prie programinės platformos TransLink.iQ. Netrukus analogiškas projektas bus pradėtas įgyvendinti ir Azerbaidžane čia bus prižiūrimas vienos iš stambiausių Azerbaidžano finansinių grupių valdomas elektroninių kortelių skaitytuvų tinklas.
Saugus ir unikalus produktas
ASHBURN International sukurta programinė įranga TransLink.iQ vidurinė grandis tarp bankų ir prekybos vietų, kuriose atsiskaitoma bankų kortelėmis. Ši programinė įranga priima tarptautinių mokėjimo sistemų (VISA, MasterCard, American Express, UnionPay, Diners Club ir kt.) bei vietinių mokėjimo kortelių atsiskaitymus, taip pat atpažįsta lojalumo korteles. Sprendimas yra universalus ir veikia su daugumos pasaulio gamintojų (Ingenico, Verifone, PAX) kortelių skaitytuvais.
Tai išskirtinis produktas, pritaikomas įvairiems bankiniams skaitytuvams, įvairioms mokėjimo sistemoms. Didžiuodamiesi galime teigti, kad tai vienas iš nedaugelio universalių sprendimų, kurie šiuo metu siūlomi pasaulinėje rinkoje. Nedaug gamintojų gali pasiūlyti tokį lankstų produktą, kurio funkcionalumą nuolatos galima plėsti. O verslui svarbiausia tai, kad jis padeda optimizuoti išlaidas, sako Ž. Šarafanovičius.
Dar vienas iš TransLink.iQ privalumų galimybė valdyti platų skaitytuvų tinklą nuotoliniu būdu. Tai padeda greitai ir be papildomų išlaidų atlikti atnaujinimus ir pašalinti didžiąją dalį gedimų, susijusių su programinėmis ir nustatymų klaidomis.
Pavyzdžiui, vienas iš MasterCard ir VISA reikalavimų kasmet atnaujinti kriptavimo raktus. Apvažiuoti visus įrenginius ir atnaujinti raktus kainuoja didžiulius pinigus. Naudojantis mūsų sistema atnaujinti kriptavimo raktus galima per atstumą ir taip išvengti papildomų išlaidų. Nuotoliniu būdu galima atnaujinti ne tik raktus, bet ir programas, pakeisti parametrus, įdiegti naujas funkcijas ir kt. aiškina Ž. Šarafanovičius.
TransLink.iQ sistema ne tik funkcionali, bet ir visapusiškai saugi. Tai įrodo 2014 m. įgytas PA-DSS (angl. Payment Application Data Security Standard) sertifikatas, kuris patvirtina, kad įmonės kuriama programinė įranga atitinka aukštus tarptautinius saugumo standartus.
ASHBURN International visuomet buvo svarbus saugumas. 2007 m. įmonė pirmą kartą sertifikuota pagal tarptautinį standartą PCI DSS Level 1, užtikrinantį aukščiausiojo lygio mokėjimo kortelių duomenų saugumą. Pagal šį standartą bendrovė sertifikuojama kasmet. Taip pat yra atlikusi VISA PIN atestacijos auditą ir gavo sertifikatą apdoroti PIN kodus.
Visi šie sertifikatai patvirtina, kad tiek pati įmonė, tiek jos kuriama skaitytuvo programinė įranga atitinka visus keliamus saugumo standartus, t. y. užtikrina banko kortelės ir atsiskaitymo duomenų saugumą pagal organizacijų VISA ir MasterCard reikalavimus.
2017 m. pabaigoje bendrovė baigė savo valdomo elektroninių kortelių skaitytuvų tinklo atnaujinimą, į kurį buvo investuota daugiau kaip 1 mln. EUR. Klientams įrengti naujausius saugumo reikalavimus atitinkantys elektroniniai kortelių skaitytuvai.
Nenutrūkstama veikla
ASHBURN International atlieka du konceptualius vaidmenis: kuria programinę įrangą ir užsiima jos pardavimu, nuoma bei nuolatine priežiūra. Anot Ž. Šarafanovičiaus, kaip PSP (angl. Payment Service Provider) įmonė, ASHBURN International neparduoda į dėžę supakuotos prekės, kurią atėjus į saloną galima išsirinkti, sumokėti ir parsinešus namo iškart naudoti. Įmonė nuomoja ir parduoda nuolat veikiančią sistemą paslaugų paketą.
Jis pasakoja, kad TransLink.iQ ir elektroninių kortelių skaitytuvų nepakanka įdiegti ir prijungti prie sistemos. Pagrindinė įmonės užduotis užtikrinti nepertraukiamą sistemos veikimą, stebėti tinklo veiklą, operatyviai šalinti gedimus, padėti ir konsultuoti klientus atsiskaitymo klausimais. Tai ilgalaikis procesas ir nuolatinis darbas su klientu, reikalaujantis profesionalios, visą parą dirbančios komandos.
Ši infrastruktūra niekada negali nustoti veikti: nei pats skaitytuvas, nei juo atliekami atsiskaitymai. Mes turime užtikrinti, kad duomenų pristatymas iki duomenų apdorojimo centro, esančio banke arba išoriniame duomenų apdorojimo centre, būtų itin sklandus, be jokių trikdžių. Net ir kelių minučių sutrikimas yra didžiulis nuostolis klientui to negalime leisti, sako ASHBURN International vadovas.
Vykdys eksportą, didins funkcionalumą
Ateičiai bendrovė yra numačiusi ne vieną naujovę. Ž. Šarafanovičius pasakoja, jog įmonė planuoja didinti TransLink.iQ kompleksiškumą ir funkcionalumą, kad užsakovai galėtų didesnę dalį veiklos, susijusios su mokėjimais ir finansinėmis operacijomis, vykdyti naudodamiesi šia programine įranga.
Mes ne tik plečiamės užsienyje ir eksportuojame paslaugą, bet ir didiname produkto funkcionalumą. Norėdami išlikti svarbūs ne tik Lietuvos, bet ir pasaulinėje rinkoje, turime nuolat tobulinti produktą ir netgi bandyti nuspėti tam tikras ateities tendencijas, kad savo klientams bei jų vartotojams jau dabar galėtume pasiūlyti tinkamą sprendimą ir juo garsinti Lietuvą, teigia Ž. Šarafanovičius.
nuotrauka::3
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Finansai
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti