Lietuvai perėmus „Independence“, dažnės jo patikra
Pasak Vilmos Ketlerienės, Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Vandens transporto departamento direktorės, SkGD laivo patikra bus atliekama kasmet, o ne kas dvejus metus, kaip iki šiol.
Be to, „Independence“ įtraukus į Lietuvos jūrų laivų registrą, jam bus taikomos kitokios nei užsienio laivų patikros procedūros ir apimtys.
„Kai tu tikrini lietuvišką laivą, turi nuolat laikyti pulsą, kad jis plaukiotų saugus, laikytųsi tų saugios laivybos tarptautinių ir nacionalinių reikalavimų, kurie jam yra taikomi“, – teigė V. Ketlerienė.
Agnė Gutauskienė, laikinoji „KN Energies“ terminalų komercijos vadovė, sakė, kad iki šiol bendrovė nebuvo laivybos įmonė ir neturėjo laivų naudojimo patirties.
„KN Energies“ perėmus laivą nuosavybėn ji tampa visapusiškai atsakinga už laivo-saugyklos veiklą. Šie pokyčiai palies ir bendrovės darbuotojų veiklos apimtis, ypač SkGD eksploatacijos, aplinkosaugos, IT, kibernetinės saugos ir kitų skyrių kolegas – atsiras daugiau atsakomybių, teks dar detaliau ir plačiau rūpintis laivo įrangos būkle, darbo režimu ir technine priežiūra. Turėsime daugiau gilintis į efektyvumą, rodiklius“, – nurodė A. Gutauskienė.
Gruodžio pradžioje LTSA inspektoriai jau atlikto pirmą naujai įregistruoto laivo patikrinimą.
Patikra nesiskiria nuo kitų šalies registre esančių laivų
Anot LTSA atstovės, nepaisant „Independence“ strateginės reikšmės bei to, kad jis beveik visada yra prisišvartavęs vienoje vietoje, jo patikra nesiskirs nuo kitų šalies laivų registre esančių didesnio tonažo laivų.
„Jis yra tokios parengties, kad bet kada gali išplaukti, ir jis atitinka tuos reikalavimus, kuriuos atitinka bet kuris tarptautinius reisus atliekantis laivas“, – teigė V. Ketlerienė.
„Skirtumas toks, kad pirminė atsakomybė dabar teks Lietuvai, šiuo atveju – Lietuvos transporto saugos administracijai. Prieš tai pirminė atsakomybė buvo tekusi laivo vėliavos registracijos valstybei (Singapūrui)“, – kalbėjo Linas Kasparavičius, LTSA Vandens transporto departamento vyresnysis patarėjas.
LTSA pabrėžė, kad „Independence“ šalies laivų registre yra naujas dėl tipo bei tonažo, todėl inspektoriams reikės papildomai tobulinti žinias, o institucijai – bendradarbiauti su laivo operatore Norvegijos bendrove „Hoegh Evi“.
Prieš dešimtmetį į Klaipėdą atplaukęs „Independence“ Lietuvos nuosavybe tapo gruodžio 6 dieną – jis įregistruotas Lietuvos jūrų laivų registre, ant jo suplevėsavo Lietuvos vėliava.
Laivą už 138,04 mln. Eur iš Norvegijos bendrovės „Hoegh Evi“ išpirko valstybės valdoma bendrovė „KN Energies“. „Hoegh Evi“ įmonė Lietuvoje dar iki 10 metų liks jo operatorė, o maksimali sutarties su ja suma – 225 mln. Eur.
SkGD laivo nuoma bendrovei „KN Energies“ per dešimt metų kainavo apie 689 mln. USD (šios dienos kursu – apie 651 mln. Eur).