Technologijų sektoriuje – didžiausia darbuotojų kaita: kaip su tuo kovoti?

Publikuota: 2020-09-23
svg svg

Technologijų sektorius pasižymi bene didžiausia darbuotojų kaita, rodo tarptautinių tyrimų duomenys. Net ir tokiuose technologijų gigantuose, kaip „Google“ ir „Amazon“, IT specialistai vidutiniškai išdirba vos vienerius metus, parodė „Payscale“ tyrimas. Ne tik IT profesionalų trūkumas, bet ir dažna jų kaita, kelia didelių iššūkių technologijų organizacijoms – kaip išsaugoti IT profesionalus?

nuotrauka::1 left

„IT specialistų lojalumas – kritiškai svarbus įmonės veiklos rezultatams. Keičiantis darbuotojams, organizacijoms gali iškilti darbų kokybės iššūkių, taip pat atsiranda naujo darbuotojo apmokymo, integravimo į komandą kaštai. Šiandien, esant didelei IT specialistų paklausai, įmonėms būtina nuolat stengtis, kad darbuotojai neišeitų dirbti pas konkurentus. Technologijų milžinių „Google“ ir „Amazon“ pavyzdžiai rodo, kad plačiai žinomas įmonės vardas ir didelis atlyginimas jau nebėra pagrindinė motyvacija likti bendrovėje“, – sako Gintas Butėnas, „Bitė Lietuva“ technologijų vadovas.

Ne tik instaliuoti „Windowsus“ ir įgyvendinti instrukcijas „pdfuose“

Sparti technologijų plėtra skatina nuolat tobulėti, todėl įmonės, galinčios pasiūlyti iššūkių keliančių užduočių, turi daugiau šansų išlaikyti IT profesionalus. Tą patvirtina ir naujausi tyrimai – 36 proc. darbuotojų pasilikti įmonėje skatina darbas su naujausiomis technologijomis.

„Pati darbo medžiaga, įdomus darbas yra ypač svarbus IT profesionalams, jis neleidžia stovėti vietoje ir leidžia mėgautis darbu, tą mums nuolat kartoja IT specialistai. Pastebime, kad „Bitės“ darbuotojai ypač vertina galimybę dirbti su naujausiomis technologijomis, patiems kurti inovatyvius produktus. Pavyzdžiui, jie prisideda prie televizijos paslaugos „Go3“ ir vienos svarbiausių šiuo metu vystomų technologijų – 5G ryšio infrastruktūros kūrimo. Ši technologija leis didelius duomenų srautus perduoti iki šiol žmonijai neregėta sparta“, – pasakoja „Bitė Lietuva“ technologijų vadovas.

nuotrauka::3 left

Anot G. Butėno, IT specialistams svarbu ne tobulėti teoriškai, ne vykdant standartines instrukcijas, bet realiai kuriant ir vystant ateities technologijas. Pavyzdžiui, ir sėkmingą eSIM technologijos startą Lietuvoje. Iki šiol šią technologiją turi tik „Bitė“ ir ji suteikia galimybę tokiems mažiems išmaniesiems įrenginiams kaip išmanusis laikrodis tapti visiškai savarankiškais įrenginiais su mobiliuoju ryšiu.

Vadovas priduria, kad „Bitės“ darbuotojai tapo ir pirmojo vieningo išmaniojo vandentiekio tinklo įdiegimo Lietuvoje dalimi. Tam pirmą kartą komerciniame projekte Baltijos šalyse, Lenkijoje ir kitose regiono šalyse „Bitės“ specialistai panaudojo naują siaurajuosčio daiktų interneto (angl. Narrowband Internet of Things – NB-IoT) technologiją. Ją įdiegus duomenis iš vandentiekio tinklo mobiliuoju ryšiu galima perduoti metų metus. Svarbus ir įmonėje dirbančių didžiųjų duomenų (angl. Big data) specialistų darbas: analizuodami „Bitės“ sukurtus ir apdorotus duomenis jie tobulina tinklą ir prisideda prie jo stabilumo.  

Plačios mokymosi galimybės

Tyrimų dėl IT specialistų kaitos duomenimis – pagrindinė priežastis, kodėl darbuotojai nusprendžia palikti įmonę – galimybių tobulėti trūkumas: tai įvardija net 45 proc. visų apklaustųjų. Tuo metu geroji įmonių valdymo praktika rodo, kad vienas iš galimų sprendimų yra darbuotojų lūkesčių ir profesinių lūkesčių aptarimas.

„Svarbu skirti laiko išsiaiškinti kiekvieno darbuotojo profesinius lūkesčius ir mokymosi poreikius. Mes „Bitėje“ darbuotojus būtent tai ir skatiname daryti. Atviro pokalbio metu jie gali pasakyti, kokių įgūdžių jiems trūksta, kuriose srityse jie patys nori patobulėti. Visai nesvarbu, tai lyderystės, viešojo kalbėjimo ar streso valdymo mokymai – stengiamės neriboti kolegų“, – sako Eglė Staniulionė, „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.

Pokalbis su IT specialistu apie reikalingus mokymus ar kursus leidžia suplanuoti tolimesnį jo karjeros augimo kelią įmonėje, kuris leistų jam visapusiškai tobulėti ir geriausiai panaudoti savo įgūdžius. Tai turi naudą ne tik pačiam darbuotojui, bet ir įmonei. Ji gali tikslingiau ir efektyviau paskirstyti darbuotojų mokymo išlaidas.

nuotrauka::2 right

Įmonės kultūros svarba – esminė

Kvalifikuotų IT profesionalų trūkumas ir laisvų gerai apmokamų darbo vietų augimas lėmė, kad šiandien ne visuomet darbdavys renkasi darbuotojus, o atvirkščiai. Dėl šios priežasties specialistų lūkesčiai vis auga, o atlyginimas šiandien taip pat jau nebėra svarbiausias kriterijus. Vis svarbesnė tampa įmonės kultūra. Pavyzdžiui, net 41 proc. IT specialistų paliktų įmonę su toksiška darbo aplinka nepriklausomai nuo gaunamo atlyginimo dydžio, rodo „Kapor“ atlikto tyrimo duomenys.  

„Įmonės kultūra šiandien tampa vis svarbesnė renkantis darbo vietą. Darbuotojams nepatinka griežta tvarka ir taisyklės, jie nori lankstesnių sąlygų, galimybės dirbti iš namų. Suprantame, kad turime derintis prie darbuotojų poreikių, tad „Bitėje“ skatiname darbuotojų savarankiškumą. Suteikiame galimybę patiems planuoti savo darbo laiką ir užduotis, didelį dėmesį skiriame ir nematerialiniams žmonių poreikiams: nuo pramoginių renginių, į kuriuos yra įtraukti visi darbuotojai iki sveikatos ir nelaimingų atsitikimų draudimo, treniruočių biure, užkandžių ir laisvos dienos gimtadienio proga. Kasmet į darbuotojus investuojame daugiau kaip 1,5 mln. eurų“, – sako E. Staniulionė.

Žmonių ambasados vadovės žodžius patvirtina ir jau beveik ketverius metus „Bitėje“ dirbantis IT profesionalas Žydrūnas Bagdonas. Jis sako, kad motyvaciją dirbti ir likti organizacijoje skatina unikalios vertybės ir geranoriška atmosfera: „Darbe jaučiuosi kaip namuose. Daugelis kolegų yra tapę artimais draugais, todėl čia jaučiuosi svarbus ir gerbiamas. Didelę įtaką turi ir palaikantys bei draugiški vadovai, kurie visuomet atsižvelgia į darbuotojų poreikius, rūpinasi ne tik kokybiškomis darbo priemonėmis, bet ir emocine būkle.“

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Pranas Kuisys: kaip „patobulinti“ darbo pokalbį? Verslo tribūna

Geriausi Lietuvos darbdaviai nuolat konkuruoja dėl talentingiausių kandidatų. Įmokos į pensijų fondus,...

Technologijų sektoriuje – didžiausia darbuotojų kaita: kaip su tuo kovoti? Verslo tribūna

Technologijų sektorius pasižymi bene didžiausia darbuotojų kaita, rodo tarptautinių tyrimų duomenys. Net ir...

Kaip motyvuoti geriausius pardavimų profesionalus?  Verslo tribūna

Motyvuotų ir talentingų pardavimų profesionalų Lietuvoje nuolat trūksta, todėl konkurencija dėl geriausių...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus