2025-03-05 20:15

19% auganti naujų automobilių paklausa – įžanga į daug žadantį sezoną

„Volkswagen T-Roc“ sėkmę paskatino specialūs kainodaros pasiūlymai. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
„Volkswagen T-Roc“ sėkmę paskatino specialūs kainodaros pasiūlymai. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Įprastai metų pradžioje pasyvi prekyba naujais automobiliais vasarį išlaikė spartų augimą, o dviejų mėnesių rezultatai rodo 23,1% metinį prieaugį. Prekybininkai tvirtina, kad pirkėjų aktyvumas šiemet žadina viltis dėl galimų naujų rekordų.

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, šių metų vasarį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registracijos M1 ir N1 automobilių kategorijose ūgtelėjo 18,6% iki 2.806 vnt. Galima konstatuoti, kad tai – dar vienas šiam verslui sėkmingas mėnuo: nuo 2024-ųjų balandžio registracijų skaičius per mėnesį laikosi 3.000 vienetų ribose ir nuo praėjusio rugsėjo išlaiko dviženklį augimą.

Tačiau greta šio pasiekimo matyti į 2,5 metų prekybos žemumas smukęs elektromobilių segmentas ir vėl stačiai žemyn smukęs lengvųjų komercinių automobilių segmentas.

„AutoTyrimai“ konstatuoja, kad atvejai, kai po trumpalaikės registracijos automobiliai išvežami parduoti į kitas šalis, išlieka nedažni: vasarį 19 naujų automobilių (iš jų – 9 „Toyota“) buvo išregistruota iki mėnesio pabaigos, o dar 4 bus išregistruoti artimiausiu metu.

 

„Toyota“ ir praėjusį mėnesį neužleido lyderio pozicijos. Jos registracijos, lyginant su sausio rezultatais, padidėjo maždaug pusšimčiu. Į antrąją vietą iš trečiosios vėl užkopė pardavimus per mėnesį 40 vnt. padidinęs „Volkswagen“, o maždaug šimtu vienetų registracijos apimtį sumažinusi „Škoda“ krito į trečiąją vietą.

Asmeninės paskirties (M1 segmente) pirmavo vokiškas kompaktinis krosoveris „Volkswagen T-Roc“. Šio, lyderių sąraše ne itin dažnai matomo modelio sėkmę gamintojo atstovai aiškina patraukliais kainodaros pasiūlymais. Paskui jį seka du įmonių pamėgti kompaktiniai modeliai: „Toyota Corolla / Corolla Cross“ ir čekiška „Škoda Octavia“.

„Premium“ segmente niekas neįstengia mesti iššūkio ant užsitęsusių neeilinių nuolaidų bangos čiuožiantiems „Audi“ atstovams. Vasarį įregistravę 158 naujus automobilius, jie kiek smuktelėjo nuo sausio lygio (180 automobilių), tačiau ir toliau tvirtai laikosi virš kitiems gamintojams sunkiai pasiekiamos 100 vienetų per mėnesį ribos.

Elektromobilių antirekordai

Praeitą mėnesį įregistruoti 103 tikrieji elektromobiliai (EV), tai yra 10,4% mažiau nei prieš metus. Tai sudaro vos 3,7% visų naujų automobilių registracijų ir taip pat tai yra blogiausias rezultatas nuo 2022-ųjų birželio.

Populiariausiu elektromobiliu vasarį tapo šiemet Vilniuje atstovybę atidariusios „Teslos“ geriausiai parduodamas, tačiau jau pamainos laukiantis „Model Y“. „AutoTyrimai“ nurodo, kad praėjusį mėnesį buvo 11 šių vidutinio dydžio krosoverių.

Tačiau pirmųjų dviejų mėnesių statistika dėl sausio sėkmės išlieka optimistinė: šiemet įregistruotas 271 naujas elektromobilis, t.y. 10,2% daugiau nei pernai tuo pat laikotarpiu. Tiesa, jų užimama rinkos dalis smuktelėjo nuo 5,1% iki 4,6%.

Lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) sektorius smunka antrą mėnesį.

Nuosmukio metinė reikšmė dabar pasiekė 24,7%. Šios kategorijos lyderiu buvo visureigis pikapas „Toyota Hilux“. Jo gerą rezultatą, pasak gamintojo atstovų, lėmė po buvusių laikinų tiekimo trikdžių pristatyta automobilių partija. Antrojoje vietoje liko gerokai nuo pirmosios vietos atsilikęs įprastas segmento lyderis – didysis furgonas „Renault Master“, kuris dabar turės naują pavojingą varžovą – „Toyota Proace Max“ pavadintą furgoną. Jį, kaip ir kitus furgonus, „Toyota“ gauna iš savo partnerio „Stellantis“, tačiau japonų koncernas konkurentus ketina pranokti, klientams žadėdamas savo suformuotus aptarnavimo standartus ir garantines sąlygas.

Tikisi gerų metų

Iš viso per pirmuosius du šių metų mėnesius Lietuvoje įregistruoti 5.927 nauji lengvieji automobiliai – tai 23,1% viršija atitinkamo praėjusių metų laikotarpio rezultatus. VŽ rašė, kad šiemet dėl įvestų išlaidų atskaitos ribojimų buvo tikėtasi, kad įmonės pakeis savo automobilių pirkimo strategiją, labiau atsižvelgdami į CO2 taršą. Tačiau kol kas registracijos rodo, kad pirkėjai savo pasirinkimo nekeičia. Negana to, nuo praėjusių metų pabaigos gamintojų atstovai stebi neįprastai didelį pirkėjų aktyvumą, kuris neatslūgsta iki šiol.

Arvydas Šinkūnas, „Toyota Baltic“ pardavimų vadovas, VŽ tvirtina, kad dabar Lietuvoje gaunami naujų automobilių užsakymai žada naujus rekordus.

„Prekybininkai sako, kad automobiliai šluojami. Gali būti, kad, vertinant pagal užsakymus, tokio gero pavasario nėra buvę. Net sausį, kuris įprastai būna ramus, gauta labai daug užsakymų“, – vertina jis.

Šiuos „Toyotos“ atstovo žodžius patvirtina ir Algimantas Andrašiūnas, su „Sixt“ prekių ženklu veikiančios nuomos kompanijos UAB „Transporent“ vadovas. 

„Pagal tai, kiek mes teikiame pasiūlymų klientams ir perkame naujų mašinų, galime matyti, kad šiemet yra labai didelis pirkėjų sujudimas. Sunku pasakyti, su kuo tai susiję – gal su registracija naujesniais metais, gal mažesnėmis palūkanomis“, – svarsto jis.

Rasa Sinkevičienė, vienos didžiausių automobilių prekybos įmonių Lietuvoje – UAB „Autojuta“ vadovė, anksčiau VŽ interviu taip pat prognozavo, kad šiemet prekyba toliau augs. 

„Mūsų naujų automobilių rinka vis dar yra nepripildyta ir turime vietos augti. Galvoju, kad esama sudėtinga padėtis Vokietijoje ar netgi Europoje mums gali būti naudinga, nes gauname galimybių geriems pasiūlymams. Ir matome, kas darosi, kai turi tokių gerų pasiūlymų, kaip dabar duoda „Audi“, – tada net reklama nereikalinga“, – sakė ji.

52795
130817
52791