Tvarumo kryptimi: kaip poveikį aplinkai mažina „Lidl“?

Reklama publikuota: 2021-08-31
„Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.
svg svg
„Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.

Ekologiniai iššūkiai, su kuriais susiduria žmonija, reikalauja iš esmės permąstyti mūsų santykį su aplinka ir ieškoti tvaresnių bei gamtai draugiškesnių būdų gyventi ir veikti. Šioje srityje ypač svarbios verslo pastangos ir atsakomybė mažinti šiltnamio dujų emisiją ir atliekų kiekį. Tai puikiai suvokia 56 mažmeninės prekybos parduotuvių tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Lidl Lietuva“, kurios nuoseklūs veiksmai siekiant veikti tvariau ir mažinti savo poveikį aplinkai jau duoda vaisių.

Tvarumo svarba – vis didesnė

Tai, kad rasti būdų veikti tvariau yra būtina jau dabar, tampa labai akivaizdu – mokslininkų perspėjimai dėl žmogaus sukeltos klimato kaitos padarinių skamba vis grėsmingiau, o visame pasaulyje dažnėjantys ekstremalūs klimato reiškiniai neleidžia suabejoti situacijos rimtumu. Tarpvyriausybinės klimato kaitos komisijos parengtos ataskaitos duomenimis, norint išvengti katastrofiškų klimato šilimo padarinių, iki 2050 m. pasauliui būtina CO2 emisiją sumažinti iki nulio.

Norint tai pasiekti svarbu ne tik atsisakyti iškastinio kuro, bet ir pereiti prie žiedinės ekonomikos, grįstos išteklių tausojimu ir atliekų perdirbimu. Žiedinė ekonomika ir antrinio žaliavų panaudojimo ciklo užtikrinimas yra itin svarbūs kovojant ir su dar viena opia ekologine problema – aplinkos tarša plastiko ir kitomis atliekomis. Jungtinių Tautų Aplinkos apsaugos programos (UNEP) duomenimis, kiekvienais metais pasaulyje susidaro apie 300 mln. tonų plastiko atliekų – didelę dalį jų sudaro vienkartiniai maišeliai ir plastikinės pakuotės.

Tokios atliekos dar labai dažnai šalinamos sąvartynuose arba patenka į aplinką. Nuo taršos plastiko atliekomis ypač kenčia vandenynai ir kiti vandens telkiniai. Skaičiuojama, kad kasmet į pasaulio vandenis patenka mažiausiai 8 mln. tonų plastiko atliekų. UNEP duomenimis, bendrai 60 proc. viso kada nors pasaulyje pagaminto plastiko nugulė sąvartynuose arba pateko į aplinką.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Vienas prioritetų – sumažinti plastiko kiekį

Tai yra didžiulė problema, todėl pakuočių gamintojai ir jas naudojančios įmonės ieško būdų, kaip sumažinti plastiko atliekų kiekį ir padidinti galimybes jas perdirbti. Prie šių pastangų prisideda ir „Lidl Lietuva“ – vadovaudamasi tarptautinės „Schwartz“ grupės plastiko mažinimo strategija „REset plastic“ bendrovė buvo pirmoji iš didžiųjų prekybos tinklų Lietuvoje, kuri pernai metų pradžioje atsisakė vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių. Vien šis žingsnis bendrovei leidžia kasmet į aplinką patenkančio plastiko kiekį sumažinti 90 tonų.

Tai tik pradžia. „Lidl“ plastiko mažinimo strategijoje yra numatyti tikslai iki 2025 m. visų savo privačių prekių ženklų produktams naudoti tik perdirbamas plastikines pakuotes. Prekybos tinklas taip pat yra užsibrėžęs tikslą iki 2025 m. sunaudojamo plastiko kiekį sumažinti bent 20 proc. Pavyzdžiui, PET kiekis „Lidl“ prekių ženklo vandens buteliukuose jau sumažintas du kartus. Vien antrasis sumažinimas leidžia per metus išvengti 47 tonų plastiko.

Be to, iki šių metų pabaigos prekybos tinklo privačių prekių ženklų produktų pakuotėms nebebus naudojamas retai perdirbamas juodasis plastikas. Lietuvos tiekėjų juodojo plastiko pakuotės jau yra pakeistos permatomu plastiku.

„Didžioji dalis mūsų nuolatiniame asortimente esančių prekių yra su mūsų privačiais prekių ženklais. Juos kurdami ir tobulindami nuolat įvertiname tvarumo kriterijus, siekdami, kad produktai atitiktų tiek aukštus mūsų kokybės standartus, tiek tvarumo įsipareigojimus, kuriuos viešai deklaruojame. Tai galioja ne tik patiems produktams, bet ir pakuotėms – nuo plastiko kiekio mažinimo iki jo pakeitimo tvaresnėmis alternatyvomis“, – sako bendrovės „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.

Draugiškumo aplinkai siekia visose srityse

„REset plastic“ strategija, kuria vadovaujasi „Lidl Lietuva“ ir visa prekybos tinklą valdanti grupė, apima ne tik plastiko kiekio mažinimą ir tvaresnių alternatyvų naudojimą, bet ir atliekų rūšiavimą bei pasirūpinimą jų perdirbimu, iniciatyvų, šalinančių plastiką iš aplinkos, palaikymą, investicijas į tyrimus tvarumo sprendimų srityje ir visuomenės švietimą šiais klausimais.

Anot V. Lopetos, visi didžiausi įmonės padaliniai turi tvarumo rodiklius, kuriais vadovaujasi kasdien siekdami savo tikslų. Jo teigimu, ne tik pakuočių pasirinkime, bet ir visuose kituose įmonės veiklos procesuose – nuo plėtros iki žmogiškųjų išteklių – yra veiksnių, kuriuos galima įvertinti pagal tvarumo kriterijus. Būtent tai ir daroma bendrovėje „Lidl Lietuva“ ir visoje ją valdančioje grupėje siekiant veikti kuo draugiškiau aplinkai.

Rūpindamasi neperdirbamų atliekų kiekio mažinimu bendrovė kartu siekia prisidėti prie teigiamų pokyčių kitose srityse. Pavyzdžiui, dalyvaudami gėrimų pakuočių užstato sistemoje ir atiduodami perdirbamą tarą į taromatus „Lidl“ klientai gali pasirinkti pinigus už depozitą pasilikti arba paaukoti vaikų dienos centrams. Prekybos tinklas gyventojų aukojamą sumą padvigubina. Be to, siekdamas sumažinti maisto atliekų kiekį vis daugiau prie vartojimo termino pabaigos artėjančių, tačiau vartoti tinkamų produktų, prekybos tinklas paaukoja didžiausiai Lietuvoje labdaros organizacijai – „Maisto bankui“.

„Mūsų prekybos tinklo pastangos mažinti poveikį aplinkai apima visus veiklos procesus ir visą tiekimo grandinę. Be to, ir klientus skatiname daryti tvaresnius pasirinkimus – pavyzdžiui, naudoti daugkartinius pirkinių maišelius ir daugkartinius maišelius, pritaikytus vaisiams ir daržovėms, planuoti pirkinius taip, kad būtų galima išvengti maisto produktų švaistymo ir pan.“, – sako V. Lopeta.

Prisijungė prie bendraminčių klubo

Viena naujausių bendrovės „Lidl Lietuva“ iniciatyvų siekiant veikti draugiškiau aplinkai – prisijungti prie VšĮ „Gamtos ateitis“ įsteigto „Ateities pakuotės “ klubo, kuris vienija įmones, ieškančias būdų naudoti tvaresnes pakuotes. Šiuo metu prie „Ateities pakuotės“ klubo iš viso yra prisijungusios 23 Lietuvos įmonės. Tarp jų – gėrimų gamintojai, maisto pramonės, statybinių medžiagų, pakuočių gamybos ir kitų sektorių bendrovės. „Ateities pakuotės“ klubo tikslas – skatinti Lietuvos gamintojus ir importuotojus naudoti ekologiškesnes pakuotes, dalintis gerosiomis praktikomis šioje srityje, įgyvendinti aplinkosaugines iniciatyvas ir Lietuvos visuomenėje ugdyti ekologinį sąmoningumą.

VšĮ „Gamtos ateitis“ – licencijuota, viena didžiausių pakuočių atliekų tvarkymo organizacijų Lietuvoje, koordinuojanti Lietuvos gamintojų ir importuotojų tiekiamų į Lietuvos Respublikos vidaus rinką pakuočių atliekų tvarkymą. Organizacijos tikslas – atstovaujant Lietuvos gamintojams ir importuotojams, vystyti tvarią ir efektyvią pakuočių atliekų tvarkymo veiklą, taip pat įvairiomis priemonėmis vykdyti visuomenės švietimą ir edukaciją, siekiant didinti gyventojų, savivaldos, verslo atsakomybę ir sąmoningumą aplinkos taršos pakuočių atliekomis bei jų rūšiavimo klausimais.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Prieš patekdamos į rinką, „DS Smith“ pakuotės pereina žiedinio dizaino vertinimo barjerą Verslo tribūna

2020 m. rugsėjį su ambicinga tvarumo strategija „Šiandien ir rytoj“ (angl. Now and Next) žengusi tvarių...

Ateities pakuotė
2021.11.30
Tvariam pokyčiui šiandien kelią kerta ne plastikas, bet sąmoningo vartojimo stoka Verslo tribūna

Rinkoje jau daugiau nei 26 metus veikianti bendrovė „Manjana“ – didžiausia profesionaliomis valymo ir...

Ateities pakuotė
2021.11.29
Ekspertė apie tvarių pakuočių iššūkius Lietuvoje ir ES: kas trukdo skleistis žiedinei ekonomikai? Verslo tribūna

Tvarumas ir žiedinė ekonomika šiandien yra vis dažniau girdimi terminai, tačiau kiek įtakos jie turi mūsų...

Ateities pakuotė
2021.11.24
Tvarūs pokyčiai pakavimo sprendimų segmente – ranka pasiekiami Verslo tribūna

29 metus pakavimo medžiagų sektoriuje Pabaltijyje veikiančios „Somi“ tvarumo ir pakavimo produktų plėtros...

Ateities pakuotė
2021.11.17
„Mantingos“ tvarumo gairėse – be tvarios pakuotės, ir maisto švaistymo problemos sprendimas Verslo tribūna 1

„Mantinga“, daugiau nei 20 metų patirtį duonos, užkandžių bei šaldytų gaminių rinkoje skaičiuojantis šeimos...

Ateities pakuotė
2021.11.15
Tvarių pakuočių tendencijos: kodėl plastikas nebūtinai blogiau, o madingi sprendimai ne visuomet geriausi? Verslo tribūna

Sakoma, kad apie knygą nereikėtų spręsti iš viršelio, bet apie įvairius produktus ir gaminius neretai...

Ateities pakuotė
2021.11.10
Konditerijos ir kepyklų žaliavų tiekėjai turi ambicingų tikslų: su tvaresnėmis pakuotėmis – į švaresnį rytojų Verslo tribūna

Tvarumas šiandien tampa viena verslo sėkmės sąlygų, o atsakomybė gamtai ir visuomenei – vienu svarbiausių...

Ateities pakuotė
2021.11.08
Grindinio sprendimų įmonė: tvarumas prasideda nuo perteklinių dalykų atsisakymo Verslo tribūna

Tvarumas šiandien yra tarsi kompasas, daugeliui verslų rodantis tolesnės plėtros kryptį. Nuo pastangų šioje...

Ateities pakuotė
2021.11.04
Tvarumo kryptimi: kaip poveikį aplinkai mažina „Lidl“? Verslo tribūna 1

Ekologiniai iššūkiai, su kuriais susiduria žmonija, reikalauja iš esmės permąstyti mūsų santykį su aplinka ir...

Ateities pakuotė
2021.08.31
Tvaresnės pakuotės: kodėl popierius ne visada geriau už plastiką ir kas padeda sumažinti jo kiekį? Verslo tribūna 5

Šiandien, kai tvarumas tampa vis svarbesniu įmonių veiklos kriterijumi, daugiau dėmesio imama skirti produktų...

Ateities pakuotė
2021.08.11
Racionalus plastiko panaudojimas – pirminė strategija, apribojant jo taršą Verslo tribūna

Ne tik kalbėti, bet ir imtis realių sprendimų veiklos tvarumui padidinti šiandien pasiryžta vis daugiau...

Ateities pakuotė
2021.08.02
Vieno bendro tvaraus pakavimo sprendimo nėra, tačiau rasti sau tinkamiausią įmanoma Verslo tribūna

Klimato kaitos krizė – globali problematika, kurią spręsti privalo ne tik aplinkosaugininkai, valstybių...

Ateities pakuotė
2021.07.15
Dilema ieškant pakavimo sprendimo: ar tvariau reiškia brangiau? Verslo tribūna

Sąmoningi vartotojai, rinkdamiesi prekę, šiandien didesnį dėmesį kreipia ne į jos pakuotės dailumą, bet...

Ateities pakuotė
2021.07.07
Tvarumo tendencijos keičia gaminių pakuotes – įmonės ieško lengviau perdirbamų Verslo tribūna

Tvarumas šiandien tampa esminiu raktažodžiu tiek savo poveikį aplinkai mažinti siekiančioms įmonėms, tiek...

Ateities pakuotė
2021.06.30
Mažiau plastiko, daugiau galimybių perdirbti – kokios pakuotės tinkamiausios vaisiams ir daržovėms? Verslo tribūna

Jau įprasta, kad rinkdamiesi įvairias prekes Lietuvos vartotojai atkreipia dėmesį ne tik į jų kilmės šalį ar...

Ateities pakuotė
2021.06.22
Tvari pakuotė gėrimų industrijoje – misija ne tik įmanoma, bet ir būtina Verslo tribūna

Maisto ir gėrimų pramonėje tvarumas – nebe tik madingas žodis. Sąmoningiems vartotojams iš prekių ženklų vis...

Ateities pakuotė
2021.06.15
Nauja iniciatyva skatins gamintojus ir importuotojus naudoti ekologiškesnes pakuotes

Pakuočių atliekų tvarkymo organizacija VšĮ „Gamtos ateitis“ pradėjo naują iniciatyvą, kuri skatins Lietuvos...

Pramonė
2021.04.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku