Vieno bendro tvaraus pakavimo sprendimo nėra, tačiau rasti sau tinkamiausią įmanoma

Reklama publikuota: 2021-07-15
svg svg

Klimato kaitos krizė – globali problematika, kurią spręsti privalo ne tik aplinkosaugininkai, valstybių valdymo institucijos ir tarptautinių politinių bei ekonominių organizacijų lyderiai, bet ir verslas. Kovoti su klimato pokyčiais pasirengusi ir Europos Sąjunga, valstybėms narėms brėžianti tvarios veiklos gaires, tarp kurių – lengvai perdirbama, aplinkai draugiška pakuotė. Šioje srityje, pasak Drąsutės Burbienės, bendrovės „IOCO Packaging“ marketingo vadovės, individualiai verslui pritaikomų sprendimų yra, belieka ryžtis jų ieškoti ir įgyvendinti.

UAB „IOCO Packaging“ – 28 metų veiklos patirtį sukaupusi viena lyderiaujančių lanksčių pakuočių su fleksografine spauda gamintojų Baltijos šalyse. Drąsutė Burbienė, bendrovės atstovė, teigia, kad siekdama prisidėti prie tvarumo koncepcijos įgyvendinimo Lietuvoje, bendrovė „IOCO Packaging“ vysto keletą iniciatyvų, skirtų užtikrinti tvarų vartojimą ir gamybą. Šiomis iniciatyvomis, anot jos, planuojama pagerinti bendrą gaminių aplinkosauginį veiksmingumą per visą jų gyvavimo ciklą, skatinti kokybiškesnių produktų ir tvarių gamybos technologijų paklausą bei suteikti vartotojams informacijos, padėsiančios priimti atsakingus sprendimus.

nuotrauka::1 right

80 proc. „IOCO Packaging“ pagaminamų vienos plastiko rūšies pakuočių – visiškai perdirbamos, verslo tikslas – pasiekti, kad visa bendrovės produkcija būtų pilnai perdirbama. Įmonės pakuočių gamybai taikomos žaliavos – be jokių alergenų, taip pat naudojamos „žaliosios“ pakuotės iš atsinaujinančių išteklių. Tuo pačiu 100 proc. bendrovės spausdintos produkcijos išvažiuoja paženklintos perdirbimo ženklu, kas vartotojui palengvina pakuotės rūšiavimą.

Gaminamų pakuočių tvarumą – draugiškumą aplinkai ir vartotojui – įmonė matuoja pasitelkdama tam tikrus rodiklius. Tarp jų – pakuočių perdirbamumas, jų gamybai išnaudojamų medžiagų atliekų ir elektros energijos kiekis. Šiuo metu bendrovėje visos gamybos metu susidariusios atliekos yra perdirbamos ir tvarkomos pagal Lietuvos Respublikos nustatytus atliekų tvarkymo reikalavimus. Iš svarbių matuojamų kriterijų išskiriamas ir pakuotės ploninimas – 2020 m. sutaupyta 14 t jų gamybai naudojamų medžiagų.

Vieno bendro sprendimo nėra

Vis tik tvarių pakuočių sprendimų taikymas daugelyje sričių, pavyzdžiui, maisto pramonėje, – vis dar nemenkas iššūkis. Pakuotės ekologiškumas privalo derėti su prekių saugos reikalavimais, pakuotė turi būti ir patogi naudojimui bei transportavimui. Taigi kyla klausimas, ar įmanoma 100 proc. tvari pakuotė? D. Burbienė pažymi, kad ekologiškiausio sprendimo visiems atvejams ir verslams nėra, tačiau terpė ieškoti ir įgyvendinti racionalius ir aplinkai draugiškesnius variantus sukurta.

„Kartą išmintinga varlė pasakė: nėra lengva būti žalia. O kalbant rimtai – kiek tai susiję su ekologiškų pakuočių galimybėmis, mes siūlome savo klientams priimti pagrįstus sprendimus ir stengiamės palengvinti jų pasirinkimus, – kalba ji. – Perėjimas iš standartinių pakuočių į tvarias – labai individualus ir imlus laikui procesas, reikalaujantis finansinių išteklių ir nuolatinio maisto ir pakuočių pramonės bei mokslo bendradarbiavimo.“

Inovatyvių pakuočių sprendimų portfelis, pasak pašnekovės, platus bei lengvai prieinamas ir Lietuvoje. Dažniausiai šiandien naudojama pakuotė yra perdirbama. Pakartotinai naudojamos pakuotės gali būti vienas iš ekologiškiausių pakuočių sprendimų, tačiau daugeliui įmonių tai dažnai neįmanoma. Šiandien rinkoje yra bioskaidžių, kompostuojamų, vandens pagrindu spausdintų, „žalių“ BIO-PE, vienos rūšies plastiko, plonesnių ir kt. pakuočių, vardina D. Burbienė.

„Šiandien dar ne visi verslai yra pasiryžę masiškai keisti standartinių pakuočių ir drauge ieškoti tinkamiausių sprendimų, nes tai reikalauja papildomų kaštų. Tačiau daugelis mūsų klientų jau ieško inovatyvių sprendimų verslo plėtrai, norėdami išsiskirti iš konkurentų bei vystyti atsakingą verslą, – dalinasi ji. – Greitesnį pokytį pakuočių segmente vis dar pristabdo verslo partnerių bei griežtų tarptautinių bei nacionalinių politinių reikalavimų stoka.“

Palaipsniui užgimstantį verslo susidomėjimą tvariomis pakuotėmis rodo ir neseniai VšĮ „Gamtos ateitis“ inicijuotas „Ateities pakuotės“ klubas, prie kurio šiuo metu jau iš viso yra prisijungusios 18 Lietuvos įmonių, tarp kurių – gėrimų gamintojai, maisto pramonės, statybinių medžiagų, pakuočių gamybos ir kitų sektorių bendrovės. „Ateities pakuotės“ klubo tikslas – skatinti Lietuvos gamintojus ir importuotojus naudoti ekologiškesnes pakuotes, dalintis gerosiomis praktikomis šioje srityje, įgyvendinti aplinkosaugines iniciatyvas ir Lietuvos visuomenėje ugdyti ekologinį sąmoningumą.

Investuoja į visą gamybos grandinę

Konkurencinis verslo pranašumas, anot D. Burbienės, nėra įgyjamas vieną kartą ir visam laikui, todėl sugebėti ilgalaikėje perspektyvoje efektyviai sukurti vertę nėra paprasta. Todėl „IOCO Packaging“ koncentruojasi ne tik į tvarių pakuočių kūrimą, bet ir ilgalaikius partneriškus ryšius su klientais ir verslo partneriais, bendrovės darbuotojų kompetencijų tobulinimą, tinkamą naudojamų išteklių subalansavimą ir efektyvių vidinių procesų kūrimą.

„Verslo vystymas nėra baigtinis procesas, todėl nuolatos ieškome tvarių, inovatyvių, efektyvių sprendimų. Artimiausioje ateityje į gamybos modernizavimą, darbo našumo bei efektyvumo didinimą ir produkcijos kokybę įmonė planuoja investuoti 4 mln. eurų, – dėsto pašnekovė. – Šiuo metu taip pat vykdome ir 3 projektus – skaitmeninimo technologijų diegimo įmonės gamybos procesuose, technologinių ekoinovacijų diegimo, siekiant mažinti neigiamą gamybos poveikį aplinkai, kuriuo numatoma įdiegti hibridinę skaitmeninio ir analoginio spausdinimo technologiją, padėsiančią sumažinti atliekų susidarymą, naudojamų žaliavų kiekį bei kenksmingų medžiagų naudojimą, o tai pat ant būsimojo naujo įmonės pastato planuojame statyti dar vieną saulės elektrinę.“

Atsižvelgdama į lanksčios pakuotės rinkos poreikius, pasak D. Burbienės, 2019 m. bendrovė įgyvendino iniciatyvą „Technologinių ekoinovacijų diegimas UAB „IOCO Packaging“ – įsigijo ir pakuotės gamybos procese įdiegė ekologiškai švaresnes gamybos inovacijas, kurios ženkliai sumažino oro taršą, atliekų susidarymą bei reikšmingai patobulino gaminamų produktų ekologines savybes, padidino gamybos proceso efektyvumą bei pagerino gaminamos produkcijos kokybę. Tais pačiais metais, siekiant optimizuoti gamybos sąnaudas, mažinti neigiamą gamybos procesų įtaką aplinkai, bendrovė realizavo projektą „Saulės energiją naudojančių elektros gamybos pajėgumų diegimas UAB „IOCO Packaging“ gamybos procesuose“. Įmonės saulės elektrinės pagaminta energija naudojama vidiniam elektros energijos vartojimui padengti. Bendrovei tai padėjo 2019 m. sunaudoti 20 proc. mažiau energijos lyginant su 2018 m., o 2020 m. elektros energijos sutaupymai pasiekė 346 MWh.

Šiemet pagal Klimato kaitos programą „IOCO Packaging“ įvykdė ir elektromobilių įsigijimo projektą – siekdama sumažinti išskiriamą CO2 ir pagerinti komercinę veiklą, papildė automobilių parką dviem netaršiais elektra varomais automobiliais. Įmonėje, toliau pasakoja D. Burbienė, šiandien taip pat naudojamas ir katalitinio deginimo įrenginys, kuriuo anglies koncentracija sumažinta iki 10,6 mg/1m³, kai tuo tarpu Lietuvos Respublikoje leidžiama norma siekia 100 mg/1 m³. Bendrovė surenka ir perteklinę šilumos energiją, išsiskiriančią dažant produkciją, panaudojant ją sandėlio ir gamybos patalpų šildymui.

„Visų pramonės šakų tvarumo sprendimas jau yra pasaulinis prioritetas, todėl šiandien tvarumas verslui svarbus ne tik kaip konkurencinis pranašumas, plėtros galimybė ar veiklos sėkmės pagrindas, bet ir prisiimta atsakomybė už energijos suvartojimo mažinimą, pasirinktą veiklos vykdymo būdą, nuo kurio nenukenčia gamtos ištekliai. Kiekviena įmonė ne tik gali, bet ir privalo veiksmingiau planuoti gamybą, taupyti išteklius ir mažinti taršą jau dabar“, – skatina D. Burbienė.

nuotrauka::2 left

„Tvarūs verslo žingsniai šiandien nurodo pastarojo pažangą, šiuolaikiškumą ir atsakomybę. Itin džiaugiamės, kad „Ateities pakuotės“ klubu, kurį sudaro VšĮ "Gamtos ateitis" klientai, vis aktyviau domisi ir kiti pakuočių rinkai netiekiantys rinkos žaidėjai, taip pat ir pakuočių gamintojai, savo ruožtu besidomintys, kuo „kvėpuoja“ Lietuvos verslas – jo lūkesčiais, poreikiais bei kaip į juos reaguoti, – komentuoja Diana Ramanauskaitė, VšĮ „Gamtos ateitis“ viešinimo ir marketingo vadovė. – Tikime, kad verslų vienijimasis ir bendra tvarių sprendimų paieška gali gerokai paspartinti tvarių pakuočių realizavimą ūkinėje veikloje."

VšĮ „Gamtos ateitis“ – licencijuota, viena didžiausių pakuočių atliekų tvarkymo organizacijų Lietuvoje, koordinuojanti Lietuvos gamintojų ir importuotojų tiekiamų į Lietuvos Respublikos vidaus rinką pakuočių atliekų tvarkymą. Organizacijos tikslas – atstovaujant Lietuvos gamintojams ir importuotojams, vystyti tvarią ir efektyvią pakuočių atliekų tvarkymo veiklą, taip pat – įvairiomis priemonėmis vykdyti visuomenės švietimą ir edukaciją, siekiant didinti gyventojų, savivaldos, verslo atsakomybę ir sąmoningumą aplinkos taršos pakuočių atliekomis bei jų rūšiavimo klausimais.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Tvarumo kryptimi: kaip poveikį aplinkai mažina „Lidl“? Verslo tribūna 1

Ekologiniai iššūkiai, su kuriais susiduria žmonija, reikalauja iš esmės permąstyti mūsų santykį su aplinka ir...

Ateities pakuotė
2021.08.31
Tvaresnės pakuotės: kodėl popierius ne visada geriau už plastiką ir kas padeda sumažinti jo kiekį? Verslo tribūna 5

Šiandien, kai tvarumas tampa vis svarbesniu įmonių veiklos kriterijumi, daugiau dėmesio imama skirti produktų...

Ateities pakuotė
2021.08.11
Racionalus plastiko panaudojimas – pirminė strategija, apribojant jo taršą Verslo tribūna

Ne tik kalbėti, bet ir imtis realių sprendimų veiklos tvarumui padidinti šiandien pasiryžta vis daugiau...

Ateities pakuotė
2021.08.02
Vieno bendro tvaraus pakavimo sprendimo nėra, tačiau rasti sau tinkamiausią įmanoma Verslo tribūna

Klimato kaitos krizė – globali problematika, kurią spręsti privalo ne tik aplinkosaugininkai, valstybių...

Ateities pakuotė
2021.07.15
Dilema ieškant pakavimo sprendimo: ar tvariau reiškia brangiau? Verslo tribūna

Sąmoningi vartotojai, rinkdamiesi prekę, šiandien didesnį dėmesį kreipia ne į jos pakuotės dailumą, bet...

Ateities pakuotė
2021.07.07
Tvarumo tendencijos keičia gaminių pakuotes – įmonės ieško lengviau perdirbamų Verslo tribūna

Tvarumas šiandien tampa esminiu raktažodžiu tiek savo poveikį aplinkai mažinti siekiančioms įmonėms, tiek...

Ateities pakuotė
2021.06.30
Mažiau plastiko, daugiau galimybių perdirbti – kokios pakuotės tinkamiausios vaisiams ir daržovėms? Verslo tribūna

Jau įprasta, kad rinkdamiesi įvairias prekes Lietuvos vartotojai atkreipia dėmesį ne tik į jų kilmės šalį ar...

Ateities pakuotė
2021.06.22
Tvari pakuotė gėrimų industrijoje – misija ne tik įmanoma, bet ir būtina Verslo tribūna

Maisto ir gėrimų pramonėje tvarumas – nebe tik madingas žodis. Sąmoningiems vartotojams iš prekių ženklų vis...

Ateities pakuotė
2021.06.15
Nauja iniciatyva skatins gamintojus ir importuotojus naudoti ekologiškesnes pakuotes

Pakuočių atliekų tvarkymo organizacija VšĮ „Gamtos ateitis“ pradėjo naują iniciatyvą, kuri skatins Lietuvos...

Pramonė
2021.04.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku