Kristina Kovaitė, mokymų bei projektų valdymo bendrovės „Projekona“
direktorė, sako, kad egzistuoja du požiūriai į verslo dovanas: vieni dovanoja
tai, ko niekada neprireiks, bet atrodys įspūdingai, kad ir įmantrios
vazos, statulėlės ir t.t. Kiti dovanotojai renkasi funkcionalius daiktus –
rašiklius, laikrodžius ar kokius įmantrius kamščiatraukius.
Egzistuoja ir trečias požiūris – dovanoti tai, kas žmogui asmeniškai
patinka.Daug kur pasaulyje jau įprasta dovanoti ne tik daiktus, bet ir,
tarkim, galimybę pasitobulinti asmeninio tobulėjimo kursuose, šokių
studijoje ir t.t. Anot pašnekovės, visi variantai yra tinkami, o kurį
pasirinkti, sprendžia kiekvienas individualiai.
Kultūriniai skirtumai
Renkant dovanas verslo partneriams užsienyje, reikėtų atkreipti dėmesį į
verslo kultūros konkrečioje šalyje formalumą. Juo kultūra formalesnė (pvz.,
Italijoje, Portugalijoje, Azijos šalyse – ypač Japonijoje, Vietname), tuo labiau
derėtų laikytis hierarchijos teikiant dovanas.
Juo aukštesnio rango žmogus, tuo vertingesnė turėtų būti dovana. Ypač
rūpestingai reikia parinkti dovaną svarbiausiam partneriui.
Pasak pašnekovės, Vietname, Indonezijoje dovanos dalijamos visiems
sutiktiesiems, tačiau tai gali būti tik simbolinės dovanėlės, o štai Kinijoje ar
Pietų Korėjoje dovanojimo taisyklės ne tokios griežtos.
Didžiosios
Britanijos gyventojai garsėja savo specifiniu humoro jausmu, tad jiems tiks
„keistos“, nebūtinai kur nors pritaikomos dovanos. Vokietijos, Austrijos
verslininkams, priešingai, geriau dovanoti funkcionalesnius daiktus.
Originalumas ir dėmesys
Kęstutis Smaleckas, UAB „AlanDeko", užsiimančios įvairių interjero detalių
prekyba, generalinis direktorius, pasakoja, jog svarbu, kad prieš pirkdamas
dovaną žmogus prisimintų, ką tie žmonės, kuriems dovanos bus skirtos, mėgsta,
Vartotojai renkasi lengviau: nealkoholiniai gėrimai stiprina pozicijas rinkoje
Tai, kas dar neseniai atrodė kaip išimtis, šiandien tampa nauja norma – nealkoholiniai ir mažai alkoholio turintys gėrimai sparčiai įsitvirtina tiek pasaulio, tiek Lietuvos rinkose. Ekspertai ir gėrimų gamintojai pastebi, kad šis pokytis rodo fundamentalią vartotojų elgsenos kaitą: sveikas gyvenimo būdas ir sąmoningumas tampa vis svarbesniais kriterijais renkantis, ką pilti į taurę.
„Airwave Lietuva“ siūlo vėsinimo ir šildymo sprendimus be F-dujų
Oro kondicionavimo, vėdinimo ir šildymo įrangos platintojos UAB „Airwave Lietuva“ specialistai atkreipia dėmesį, kad ES dar prieš dešimtmetį ėmėsi griežto reguliavimo, kurio tikslas – palaipsniui sumažinti šių dujų naudojimą iki visiško jų išnykimo rinkoje. 2014 m. priimtas ir po metų įsigaliojęs reglamentas tapo lūžio tašku: buvo įvesta kvotų sistema, pagal kurią fluorintų dujų kiekiai rinkoje kasmet mažinami – gamintojams ir tiekėjams teko ieškoti alternatyvų, o projektuotojams – planuoti sistemas, atitinkančias naujus reikalavimus. Šis reglamentas buvo nuolat peržiūrimas ir griežtinamas: 2018 m. sektorius pajuto pirmuosius rimtesnius apribojimus, o 2024 m. patvirtintas atnaujintas reglamentas nubrėžė dar griežtesnį kursą. Pagal jį numatyti papildomi draudimai tam tikriems įrenginiams ir dar spartesnis atsisakymas F-dujų, kurios kelia pavojų klimatui.
„Surfshark“ rizikos valdymo vadovas P. Dauknys: kuriant savo kibernetinį atsparumą, bijokite tingumo, o ne klaidų
Kibernetinės atakos paliečia ne vien technologijas, jos taikosi į verslo procesus, tiekimo grandinę ir žmones, todėl tai nebėra tik IT skyriaus problema. Pasak tarptautinės įmonės, kuriančios saugumo ir privatumo produktus, „Surfshark“ rizikos valdymo vadovo P. Dauknio, griežtėjantys reguliavimai privers aukščiausius vadovus prisiimti atsakomybę už saugumo trūkumus, todėl ši sritis įmonėje turi būti valdoma taip pat nuosekliai, kaip finansai ar kokybės kontrolė.
DI – naujasis viešojo sektoriaus kolega: kada Lietuva turės nacionalinę infrastruktūrą?
Dirbtinis intelektas (DI) jau tapo kasdieniu mūsų pagalbininku. Viešojoje erdvėje dažniausiai minimos populiarios DI platformos, tačiau DI sąvoka apima kur kas daugiau technologijų. Šią sritį jau reglamentuoja Europos Sąjungos (ES) teisė, o Lietuvai tenka svarbus uždavinys – nacionaliniu lygmeniu įgyvendinti ES reikalavimus, taip pat užtikrinti, kad DI modeliais būtų naudojamasi etiškai ir saugiai.
nesvarbu, ar tai artimieji, bendradarbiai, ar verslo kolegos.
„Žinant verslo kliento, partnerio pomėgius, galima išrinkti originalią
dovaną. Jei jis mėgsta vyną, tai butelį galima padovanoti įdomiame laikiklyje.
Jei partnerius ar bendradarbius sieja kokie nors ritualai, tarkime, kavos ar
arbatos gėrimas, visada tiks originalus puodelis“, – kalba pašnekovas.
Anot p. Smalecko, per šventes dėmesys ir nuoširdumas ypač svarbu.
„Dovanojant dovaną žmogui būtina ką nors pasakyti, o ne tik sausai palinkėti
gerų švenčių“, – sako pašnekovas.
Pasak jo, šmaikščios Kalėdų dovanos gali būti ir kolegų vakarėlio pramogos
dalis:
„Ateinantys metai – jaučio, tad galima pasukti galvą, kaip jaučio simbolį
suderinti su dovana."
Ieva Skyrienė, UAB „Interjero mados“ personalo vadovė, sako, kad
populiariausia partneriams ar kolegoms pirkti išskirtinius darbo kalendorius,
nes jie reikalingi visiems. Prabangesnės dovanos – gaubliai, šachmatai, įvairūs
biuro aksesuarai, skirtukai, laikraštinės, knygų atramos, prabangūs nuotraukų
albumai.
Per šventes neišvengiamai dovanojamos kalėdinės dekoracijos, muzikiniai
kompaktiniai diskai. Anot p. Skyrienės, nors kartais sakoma, kad dovanoti
alkoholį yra blogas tonas, mėgstami ir vyno aksesuarai.