2014-07-30 00:01

Tarp žiniasklaidos planuotojų – naujas lyderis

Daugiau nei pusė reklamos ir žiniasklaidos planavimo agentūrų pernai skaičiavo didesnes pajamas – daugumos jų augimas siekė dviženklį skaičių, tačiau augimu galėjo pasidžiaugti ne visi, nes vieno ar kelių stambesnių klientų praradimas gerokai apkarpė kai kurių agentūrų pajamas.
Arūnas Kemežys, žiniasklaidos planavimo agentūros „Open Initiative“ vadovas: „Pinigų, skiriamų reklamai ir komunikacijai, daugėja, kartu ir tie sprendimai tampa protingesni, labiau pamatuojami.“

JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR. **
Lauko reklama stiebiasi, nes didėja jai skiriami biudžetai, ji neauga kitų reklamos kanalų sąskaita.


Didžiųjų žiniasklaidos planavimo agentūrų finansiniai rezultatai*
Prekės ženklas (Įmonė) Pajamos, mln. Lt Pajamų pokytis, % Pelnas (nuostolis), mln. Lt 2013 m. 2012 m. 2013 m. 2012 m. „Media-House“ (UAB „Media House“) 31,8 27,4 16% 2,4 1,4 „Starcom“ (UAB „Star Communications Worldwide“) 31,7 28,6 11% 1,1 0,97 „Omnicom Media Group“** 29,8 35,8 -17% 2,5 2,7 „Open Initiative“ (UAB „Open Agency“) 29,7 25,1 18% 0,8 0,7 „Inspired UM“ (UAB „Inspired Communications“) 28,2 29,4 -4% 0,8 0,9 „Carat“ (UAB „Carat“) 20,7 17,9 16% 0,6 0,7
„Vizeum“ (UAB „Creative Media Services“) 17,1 14,2 20% 1,4 1,1
„Mindshare“ (UAB „Via Media“) 15,9 18,4 -13% 0,6 0,9
„Idea Media“ (UAB „Idea Media“) 9,3 10 -7% 0,1 0,1
„Mediacom“ (UAB „Trendmark“) 7,9 8,6 -7% 0,4 0,5
„Publicum Media“ (UAB „Publicum Media“) 7,1 2,3 208% 1 (0,8)
„Euroreklama“ (UAB „Euroreklama“) 3,6 4,9 -29% 0,2 0,4
„Alpha Baltic Vilnius“ (UAB „Alpha Baltic Vilnius“) 2,48 2,45 1% -0,3 -0,01
** Pateikti jungtiniai OMD ir PHD veiklos rezultatai. * Duomenys iš VĮ Registrų centro surinkti iki 2014 07 25, ataskaitų nepateikė „Mediapool“ ir kt.

ŠALTINIAI: VĮ Registrų centras, VŽ Pernai „Omnicom Media Group“ rinkos lyderės poziciją užleido žiniasklaidos planavimo agentūrai „Media House“. Pastarosios pajamos pernai, palyginti su ankstesniais metais, ūgtelėjo 16%, o „Omnicom Media Group“ priešingai – krito 17%.
„Didesnio dėmesio apyvartai lyginti su konkurentų niekada neskyrėme, nes sau keliame kiek kitokius tikslus – būti inovacijų lyderiais. Apyvarta labiausiai augo dėl naujų klientų – tai „Berlin Chemie Menarini Group“, „Henkel“, „Realco
“, ir t. t. – ir integruotų nestandartinių projektų pardavimo. Klientų reklamos biudžetai jau keleri metai iš eilės nedidėja, todėl be naujų projektų būtų sunku galvoti apie augimą“, – rezultatus komentuoja Rolandas Ragaliauskas, bendrovės „Media House“ vadovas. Šiais metais jis didesnio reklamos rinkos augimo taip pat neprognozuoja. „Žvelgdami į pirmojo pusmečio rezultatus, pasiliekame prie savo pirminių prognozių, kurias skelbėme metų pradžioje. Bus labai gerai, jei rinka paaugs 4%. Sau irgi keliame panašius tikslus. Jei sugebėsime pritraukti naujų klientų, dar labiau išplėsti pardavimo skatinimo projektus (angl. BTL), sulauksime nedidelio augimo ir laikysime tai geru rezultatu.
Tas kelių procentų augimas jau yra optimizmas. Įvertinus tai, kad Lietuvoje neliko tų 3,5 mln. vartotojų, reikia džiaugtis, jog išlieka tie patys biudžetai
“, – kalba p. Ragaliauskas.
52795
130817
52791