Reklama iš lūpų į lūpas – naudinga, bet ne panacėja
Rasa Dževeckytė
Verslo žinios
Smulkiajam verslui bet kuriuo atveju naudingiausia pasitelkti sinergiją kliautis ne vienu reklamos kanalu, o derinti kelis.JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR. NuomonėsModestas Petraitis, UAB Valdymo apskaita direktorius: Didžiausias trūkumas kai esi nauja įmonė, sunku pritraukti pirmųjų klientų. Paskui, kai jau kas nors naudojasi tavo paslaugomis, viskas daug lengviau, tačiau pirmųjų klientų paieška yra sudėtinga.Erika Vilutė, salono Svynis Todas savininkė: Išmėginome keletą rinkodaros būdų, tačiau pasitvirtina gerai žinomą tiesa, kad reklama iš lūpų į lūpas duoda daugiausia vaisių.Vida Savičienė, kavinės Kišenėlė savininkė: Anksčiau galvodavau, kad reklama kainuoja didžiulius pinigus ir tai smulkiajam verslui yra neįkandama. Tačiau impulso pastūmėta paskambinau į vieną radijo laidą ir pasiteiravau įkainių. Pasirodo, jie tikrai nėra dideli.Specialisto komentarasLinas Kriaučiūnas, bendrovės Insight Branding vadovas, rinkodaros specialistas:Reklama iš lūpų į lūpas tai ne tik rekomendacijos, bet ir tam tikra rinkodaros forma.Jei vartotojui sukuriama žinutė ir ji jam pasirodo įdomi ir svarbi, tokia reklama yra ir veiksminga, ir nekainuoja daug. Taigi tokiu atveju nebūtina pasitelkti sunkiosios artilerijos ir reklamuotis įprastuose kanaluose, tarkim, televizijoje, spaudoje ir pan.Vis dėlto, kad gimtų tokia žinutė ir vartotojai imtų vieni kitiems ją perduoti, reikia nemažai darbo. Lėšų taip pat. Žinoma, jei paskelbsi, kad vyksta išpardavimas, o nuolaidos yra iki 99%, tai pirkėjai ims plūsti, bet tai nebus rinkodara. Reklamai iš lūpų į lūpas reikia komunikacijos strategijos, ji turi formuoti teigiamus atsiliepimus. O kad tokią sukurtum, jau reikia pasitelkti rinkodaros specialistų. Nes jei netinkamai sukursi žinutę, vartotojai gali ne taip ją suprasti, ir tada bus daugiau žalos negu naudos. Smulkiajam verslui bet kuriuo atveju naudingiausia pasitelkti sinergiją kliautis ne vienu reklamos kanalu, o pasitelkti jų kelis.Kokiomis reklamos formomis Lietuvoje pasitikima labiausiai, %Reklamos formos 2013 m. 2012 m.. Draugų rekomendacijos 80 92Įmonių tinklalapiai 55 42Internautų atsiliepimai 59 58Straipsniai spaudoje 53 46Reklama televizijoje 40 25Reklama rėmimo metu 47 32Reklama laikraščiuose 45 23Reklama žurnaluose 41 24Lauko reklama 39 25Radijo reklama 42 23Prenumeruojami e. laiškai 52 42Reklama prieš kino filmus 24 21Produktų demonstravimas TV laidose 38 23Reklama interneto paieškos sistemose 35 35Vaizdo reklama internete 36 27Reklama socialiniuose tinkluose 38 27Vaizdinė reklama mobiliuosiuose įrenginiuose 31 22Reklamjuostės internete 30 23Tekstinės reklamos mobiliuosiuose įrenginiuose 30 21ŠALTINIS: NIELSENKaip ieškoti pirmųjų klientų?Norint pradėti verslą sėkmingai, nepakanka vien pasiskolinti pinigų įrangai įsigyti, biurui išsinuomoti ar keliems darbuotojams pasisamdyti. Didžiausios problemos prasideda tuomet, kai norėdami pradėti veiklą pradedantieji verslininkai staiga supranta nė nenutuokiantys, kas bus jų klientai.Būtent šį verslo aspektą kaip vieną svarbiausių siekiant sulaukti investuotojų dėmesio pažymi ir verslo angelai. Jei nežinai, kam ketini parduoti, ką sudominsi, tikėtis verslo sėkmės neverta. Taigi kur pirmiausia ieškositės klientų?Buvę klientai. Daugelis pradedančiųjų verslininkų savo įmones įkuria pirmiausia padirbėję toje pačioje srityje veikiančiose didesnėse bendrovėse. Dažniausiai buvusiose darbovietėse jie jau būna užmezgę ryšius su tam tikrais klientais, kai kurie jų patys ir padrąsina imtis savo verslo. Net jei taip prisiviliosite vos kelis pirmuosius pirkėjus, bus padaryta gera pradžia.Laiškai. Imdamiesi verslo tikriausiai neblogai ištyrėte rinką, kurioje dirbsite, žinote, kokios įmonės galėtų tapti jūsų pirkėjomis. Nepatingėkite visoms joms išsiųsti laiškų su pasiūlymais bendradarbiauti, prisistatykite. Informuokite potencialius klientus apie naujo verslo viziją, tikslus, kainas ir pan.Reklama. Jei jau turite kelis klientus ir jų užtenka, kad įmonė išsilaikytų, galite pradėti galvoti ir apie reklamą. Pradedantieji verslininkai pinigų reklamai dažniausiai labai daug skirti negali, tad visuomenės informavimo priemonės paprastai iš karto atkrenta. Bandykite ieškoti pigesnių variantų interneto naršyklių paslaugos, socialiniai tinklai, lankstinukai ir pan.Jei tokia schema veiks, klientų laipsniškai ims daugėti ir dėl iš lūpų į lūpas sklindančios informacijos.ŠALTINIS: VŽ
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti