2014-03-05 23:01

Mažmenininkų ūpas taisosi

Didžiausiai Prancūzijos mažmenininkei „Carrefour“ atsipirko praėjusių metų mėginimas stiprinti pozicijas namų rinkoje. Išplėtusi nedidelių, vadinamųjų patogių pirkėjams („convenience“ – VŽ) parduotuvių tinklą Prancūzijoje, pernai bendrovė skaičiavo augusį pelną ir šiemet planuoja tolesnę plėtrą Europoje, Lotynų Amerikoje ir Kinijoje.
„Carrefour“ 2013 m. finansiniai rezultatai,
mlrd. EUR

2012 2013 Pokytis, įvertinus valiutų svyravimus
Pardavimai, be PVM 75,673 74,888 +2,0%
Pelnas iš tęstinės veiklos 2,123 2,238 +9,8%
Grynasis pelnas 1,259 1,263 +0,1%
ŠALTINIS: BENDROVĖS FINANSINĖ ATASKAITA „Carrefour“ pelnas iš tęstinės veiklos praėjusiais metais augo 5,3%, iki 2,24 mlrd. EUR, trečiadienį išplatintame pranešime paskelbė bendrovė. Atsižvelgiant į valiutų svyravimus, pelnas padidėjo 9,8%.
Prancūzijos prekybos kompanija pernai paskelbė atsisakanti ambicingų plėtros planų rinkose, kuriose perspektyvos pasirodė esančios miglotos. „Carrefour“ sutelkė dėmesį į namų rinką – Prancūziją ir visą Europą, čia laikosi strategijos siūlyti prekes už patrauklią kainą ir stiprinti pozicijas internete. Mažmenininkė šių metų antrąjį pusmetį tikisi pardavimų atsigavimo visoje Europoje, ypač Ispanijoje.
Norėdama sparčiau plėstis Brazilijoje, „Carrefour“ planuoja skelbti savo padalinio šioje šalyje IPO (pirminis viešasis akcijų siūlymas – VŽ).
Nors kompanijos metiniai rezultatai nenuvylė, ekonomistai nedžiūgauja – anot jų, investuotojai tikėjosi dar geresnio pasirodymo. „Geri rezultatai nebūtinai yra gera naujiena akcijoms, kadangi lūkesčiai buvo labai aukšti“, – agentūrai „Bloomberg“ komentavo Bruno Monteyne'as, „Sanford C. Bernstein“ analitikas.
52795
130817
52791