2015-04-18 03:01

„Opel“ kavos pupelė su dujų įranga

Kilus miesto visureigių mados bangai, „Opel“ nuo gamybos linijos nurideno kavos gėrimo vardu pavadintą nediduką „Mokka“.

Automobilio vardą ir dizainą įkvėpė kavos pupelė – visureigis išties ją primena savo linkiais ir apvalumais. Dauguma miesto visureigių gamintojų savo kūrinius vizualiai aukština, platina ir didina, o vokiečių dizaineriai šįsyk pasielgė priešingai: automobilis erdvus iš vidaus, tačiau žvelgiant į jį iš šalies darosi smalsu, kiek jame telpa žmonių. „Mokka“ pagaminta ant „General Motors“ turimos „Gamma“ platformos, pirmiausia ji buvo panaudota kuriant kompaktiškąjį „Corsa“. Būtent tai žvelgiant į miesto visureigį ir matyti, – tarsi „Corsa“ per žiemą būtų sočiau pavalgęs ir priaugęs kilogramą kitą.
Be skirtingų 1,4 l ir 1,6 l darbinio tūrio benzininių bei 1,6 l ir 1,7 l dyzelinių variklių, „Opel“ į rinką išleido degalų negodų „Mokka“ variantą su 1,4 l darbinio tūrio turbobenzininiu varikliu, perdirbtu naudoti ir suskystintas naftos dujas. Tokį – 103 kW (140 AG) galios motorą turintį miesto visureigį teko išbandyti ir man.

Lietuviškos dvasios
Dujų įrangą turintis „Mokka“ kelia asociacijų su automobiliais, parduodamais Lietuvos transporto skelbimų tinklalapiuose, kur žyma „yra dujos“ rašoma prie transporto priemonės pranašumų. Netgi pokštas, kad „Opel“ gamykloje įsidarbino lietuvių, šiuo atveju įgauna apčiuopiamą prasmę, mat dujų balionas įrengtas atsarginio rato vietoje, o dujų pripylimo anga – po degalų bako dangteliu, greta angos, skirtos benzinui įpilti. Lygiai taip pat dujų įrangą į automobilius montuoja ir lietuvių jurgeliai meistreliai. Skirtumas tik tas, kad jiems dujų įrangos prireikia pabodus pildyti 2–3 l ar didesnio darbinio tūrio variklius turinčių automobilių degalų bakus, o „Opel“ dujų įrangą sumontavo į jau ir taip taupios, 1,4 l darbinio tūrio benzininį variklį su turbina turinčios „kavos pupelės“ vidų.
„Opel“ skelbia, kad dujų įranga padeda taupyti iki 40% degalų sąnaudų. Be to, kai kuriose šalyse, pvz., Vokietijoje, važinėjantiems su dujų įranga taikomos įvairios lengvatos, mat tokios transporto priemonės aplinką teršia 10% mažiau nei benzininės. Lietuvoje matematika paprastesnė – litras dujų kainuoja pigiau nei litras benzino, tad dujomis „kūrenami“ automobiliai čia nestebina nieko.

Sunkiai sukalbama
„Mokka“ džiugina dailiu interjeru. Rudų atspalvių oda naudota sėdynėms, pieniško šokolado rudumo centriniam prietaisų skydeliui, durelių apdailos detalėms, – visa tai miesto visureigiui suteikia prabangos. Žinoma, kieto plastiko ilgai ieškoti netenka, tačiau šis – į akis nekrentančiose vietose.

Kurdami naują modelį, „Opel“ dizaineriai neprisėdo prie centrinio prietaisų skydelio dizaino, tad šis vis dar primena kompiuterio klaviatūrą. Atrodo, kiekvienai automobilio funkcijai čia yra po mygtuką. Naujausiuose vokiečių automobiliuose mygtukų sumažėjo, matyt, to paties galima laukti ir tuomet, kai „Opel“ išleis atnaujintą „Mokka“.
Norėtųsi tikėti, kad leisdami naują „Mokka“ kartą „Opel“ pasirūpins ir geresniu automobilio valdymu, mat kol kas „Mokka“ labiausiai tinkamas važinėjantiems vidutinius atstumus vidutiniais greičiais. Stipresnis akceleratoriaus nuspaudimas kelionę nelygiomis miesto gatvėmis paverčia nenutrūkstamu lingavimu ir siūbavimu. Greitkelyje tenka tvirčiau įsikibti į vairą. Šis – lengvai pasukamas, tačiau neinformatyvus ir vėluojantis, tad kartais automobilis krypteli, kai to jau nebereikia, tad jį vis tenka „prilaikyti“, kad neiškryptų iš teisingo kelio.

Važiuojant tolygiai „Mokka“ nesiaikštija, – džiugina gera garso izoliacija ir nedideliais sūkiais puikiai dirbantis variklis. Kartais net kyla noras pasitikrinti, ar šis tikrai dirba, mat užvesto „Mokka“ salone vyrauja tokia tyla, kad kyla noras užvesti variklį dar kartą.
Atrasti konkurentų „Mokkai“ nesunku: dėl pirkėjų jam tenka kovoti su „Peugeot 2008“, „Nissan Juke“, „Renault Captur“. Tiek standartinės įrangos, tiek geriausiai įrengtas dujinis „Mokka“ yra kiek brangesnis nei konkurentai, bet užsakymų „Opel“ šiam modeliui netrūksta nuo pat jo atsiradimo. Sakoma, kad pirkėjams labiausiai patinka galimybė sklidinai pripylus dujų ir benzino bakus nuvažiuoti 1.300 km be sustojimo.

Kai kurie techniniai duomenys:

  • Ilgis — 4.278 mm
  • Plotis — 1.802 mm
  • Aukštis — 1.646 mm
  • Ratų bazė — 2.555 mm
  • Bagažinės talpa — 356 l
  • Variklis — 1,4, 103/140 l, kW/AG
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/val. — 10,2 sek.
  • Pavarų dėžė — 6 laipsnių, mechaninė
  • Degalų bako talpa — 53/34 l, benzinas/dujos
  • Kaina — 20.107 Eur
    ŠALTINIS: GAMINTOJO INFORMACIJA

52795
130817
52791