„Topo grupė“: augimo varikliu tapo e. prekyba

„Per pastaruosius dvejus metus mažmeninė prekyba tradicinėse parduotuvėse neauga, o mes ir visa rinka plečiamės tik dėl e. pardavimų kanalo. Pardavimai internetu auga tikrai gana sparčiai, ypač gruodį skaičiavome įspūdingą augimą. Toks klientų susidomėjimas rodo, kad šis kanalas ateityje bus labai svarbus“, – sako Aurelijus Rusteika, UAB „Topo grupė“ valdybos pirmininkas.
„Topo grupės“ pardavimo pajamos pernai siekė 71,1 mln. Eur, t. y. maždaug 3% daugiau nei 2013 metais. Pasak p. Rusteikos, e. prekyba jau sudaro apie 8% visų bendrovės pajamų.
Interneto svarbą buitinės technikos segmente fiksuota ir rinkos tyrimų bendrovės. „GfK Retail and Technology“ duomenimis, 2013 m. prekybai internetu teko 7% visos technologijų ir buities technikos rinkai tenkančios apyvartos, o pernai ši dalis padidėjo iki beveik 12%.
Verslas svarsto, kad ši dalis gali būti ir dar didesnė, nes rinkos tyrimai neapima visų tradicinių mažmenininkų pardavimų internetu rezultatų.
Ribos nyksta
„Topo grupė“ paskelbė nebeplėtosianti iki šiol valdyto „Euronics“ tinklo. Dabar veikiančios 8 šio ženklo parduotuvės bus prijungtos prie 26 „Topo centro“ (TC) parduotuvių tinklo. Ir internete bendrovė toliau tik prekiaus su „Topo centro“ ženklu.
Remigijus Štaras, grupei priklausančios UAB „TC prekyba“ generalinis direktorius, sutinka, kad e. komercijoje konkurencija gerokai išaugusi ir TC, bent jau šiemet, esą tikrai nepretenduoja tapti pirmaujančiu pardavėju internete. Svarbiausia užduotis – užtikrinti prekių asortimentą, geras kainas visame tinkle ir pritraukti įvairiais kanalais pirkti norinčių vartotojų.
„Analizuojant vartotojų elgseną jau tampa sunku atskirti, kur pirkimo procesas prasideda, kur jis baigsis. Galima pradėti naršant prekių internete, tada pirkti parduotuvėje, galima ir atvirkščiai“, – priduria p. Štaras. Vadovas pabrėžia, kad ir e. prekyboje dabar dažnai investuojama į prekių atsiėmimo punktus, fizines parduotuves, tad aiški riba tarp e. ir tradicinės prekybos bei pirkėjų pasirinkimo, kur pirkti, rinkoje apskritai nyksta.
Investuoja visi
Daugiau investuoti į e. prekybą šiemet numatė ir „Elektromarkt“ tinklą valdanti UAB „Mediashop“.
„Lietuvos gyventojai vis labiau įvertina šį pirkimo būdą, jo patogumą. 2015 m. mes planuojame plėsti interneto pardavimų kanalą ir tikimės dvigubo pardavimų internetu augimo“, – sako Aleksandras Tumakovas, bendrovės valdybos pirmininkas.
Kokią dalį bendrų pajamų suneša pardavimai internetu, bendrovė neatskleidžia, tačiau tai yra svari dalis.
Pasak Giedriaus Šimėno, buitinės technikos e. parduotuvės „Imk.lt“ vadovo, dėmesį e. prekybai šiuo metu padidino beveik visi tradiciniai pardavėjai: stiprinamos e. komercijos komandos, ieškoma specialistų. Tai nestebina, pardavimai internetu tikrai smarkiai ūgtelėjo. Štai „Imk.lt“ apyvarta pernai augo 23,4%. Tiesa, sausio mėn. rezultatai, pasak p. Šimėno, kol kas labai liūdni, euru atlyginimus skaičiuojantys vartotojai nuo didelių pirkinių susilaiko.
„Augimo šiemet visi tikisi, bet drąsių metų prognozių, kiek rinka augs, dar nėra. Rusijos krizė, karo baimė, – viskas daro įtaką“, – sako p. Šimėnas.
Tikisi augti
„Topo grupė“ šiemet tikisi pardavimus auginti apie 5%. Daug dėmesio ketinama skirti klientų aptarnavimui, patraukliam asortimentui, kainų pasiūlymams. Nors atskiro „Euronics“ tinklo nebelieka, šios grupės prekėmis nuo šiol bus papildytas TC parduotuvių asortimentas, bendradarbiavimas su Europos tinklu nenutrūksta. Ponas Rusteika nurodo, kad paskutinį 2014 m. ketvirtį bendrovės rezultatai pirmą sykį pasiekė prieš krizė fiksuotą lygį.
„Įvertinus, kad per tuos penkerius metus gyventojai migravo, jų mažėjo, tokie skaičiai rodo didėjančias gyventojų pajamas. Tad ir mažmeninė prekyba gali augti“, – sako p. Rusteika.
„GfK“ duomenimis, buitinės technikos ir elektronikos prekių pernai parduota dešimtadaliu daugiau nei 2013 m., jų apyvarta ūgtelėjo 15%.
Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".