„CG Trader“ buria bendruomenę ir plečiasi

Didžiausia sėkme Marius Kalytis, „CG Trader“ vadovas, laiko tai, kad bendrovę pastebėjo didžiausiai pasaulyje mikroprocesorių gamintojai „Intel“ priklausanti rizikos kapitalo įmonė „Intel Capital“. „Didžiuojamės, kad mūsų idėja pritraukė tokį stambų investuotoją“, – sako pašnekovas ir priduria, kad finansinės injekcijos lėmė greitą ir efektyvią bendrovės plėtrą. 2013 m. pradžioje internetinė prekyvietė turėjo 9.000 3D modelių, 2013 m. pabaigoje jų skaičius jau buvo išaugęs iki 45.000, o dabar siekia apie 68.000.
Kartu sparčiai augo ir elektroninės parduotuvės vartotojų skaičius. Šiuo metu bendruomenėje yra apie 85.000 narių. Iš jų apie 3.000–4.000 dizainerių, kurie platformoje prekiauja savo sukurtais 3D modeliais. „Pavyko suburti daug gabių ir kokybišką produkciją kuriančių dizainerių, kurie mūsų platformoje sumokėję tam tikrą mokestį tiesiogiai bendrauja su užsakovais ir turi galimybę uždirbti iš kūrybos. Internetinėje parduotuvėje savo modelių parduoda ir keli Lietuvos kūrėjai, tačiau dauguma – užsienio dizaineriai“, – pasakoja Dalia Lašaitė, bendrovės „CG Trader“ rinkodaros vadovė.
Ponas Kalytis prisimena, kad idėja įkurti e. prekyvietę kilo prieš trejus metus. Jis pats yra dirbęs 3D dizaineriu.
„Pastebėjau, kad 3D modelių parduotuvėse iš kiekvieno pervedimo dizaineriui tekdavo tik apie pusė sumos, likusią dalį pasiimdavo bendrovė. Norėjosi sukurti parduotuvę, kurioje sąlygos dizaineriams būtų palankesnės. Mano idėją suprato ir pradinę finansinę injekciją jai įgyvendinti skyrė UAB „Aga-cad“, – prisimena pašnekovas. Vėliau į lietuvių sukurtą internetinę 3D modelių prekyvietę pavyko pritraukti rizikos kapitalo bendrovės „Practica Capital“ investicijų.
Plačios perspektyvos
Bendrovės „CG Trader“ vadovas sako, kad anksčiau 3D modeliai buvo naudojami tik profesionalų, siauroje srityje, o populiarėjant 3D spausdinimui jie tampa vis prieinamesni ir paprastiems namų vartotojams. Atsižvelgdama į tokias tendencijas, bendrovė pakoregavo savo kryptį.
„Anksčiau daugiau koncentravomės į 3D modelius, kuriuos profesionalai naudoja architektūros vizualizacijose, filmuose, kompiuteriniuose žaidimuose ir kitur, o dabar labiau orientuojamės į paprastesnius 3D modelius, kuriuos atsispausdinti gali kiekvienas vartotojas“, – sako p. Kalytis.
Tiek jis, tiek p. Lašaitė neabejoja, kad 3D spausdinimas yra itin perspektyvi niša, nes ateityje vis daugiau produktų bus kuriami šiuo būdu.
„3D spausdinimo būdu pasigaminti naujų daiktų greitai galės kiekvienas, tad kalbame tiek apie vartojimo, tiek ir įvairių pramonės šakų revoliuciją. Akivaizdu, jog kokybiški ir prieinami 3D modeliai bus vis svarbesni ir reikalingesni. Tokios prognozės lemia dideles, bet pagrįstas mūsų ateities ambicijas“, – kalba p. Lašaitė. Ponas Kalytis pritaria ir įvardija ambicingą įmonės ateities tikslą – tapti pasaulinio lygio internetine parduotuve.
„Šią idėją įgyvendinti ėmėmės puikiu laiku, kai 3D spausdinimo rinka dar tik formuojasi, todėl dabar turime visas galimybes joje įsitvirtinti. Kai ateinama į jau susiformavusią rinką, tai padaryti daug sunkiau, nes didžiausi žaidėjai jau būna užėmę tvirtas pozicijas“, – svarsto pašnekovas.
Straipsnis rugsėjo 5 d. publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".