Sprendimas keisti kryptį „Rifui“ jau duoda rezultatų
„Tokį strateginį žingsnį žengti nėra lengva, visada kyla klausimas, ar pavyks, kaip viskas pasiseks. Bet, panašu, kad mums tai pasiteisino. 2013 m. dar buvo sunkesni, o 2014-aisiais šis sprendimas jau pradėjo duoti rezultatų“, – pasakoja Aidas Šetikas, „Rifo“ direktorius.
Iki 2011 m. panevėžiečiai daugiausia dirbo su projektais Lietuvos vandenvalos ir statybų sektoriuje, prekiavo įrenginiais, dalyvaudavo viešuosiuose pirkimuose.
Gamyba sudarė tik apie 30% bendrovės pajamų, eksportuota dar mažiau – apie 20%. Šiuo metu visus gaminius (daugiausia dažnių keitiklių sistemas) užsakovams pati gaminanti įmonė eksportuoja apie 80% produkcijos, jos klientų sąraše yra tokių bendrovių kaip „Rolls Royce“, „General Electric“, „Vacon“.
„Kai rinkoje svarbiausias rodiklis yra tik kaina, o pridėtinė vertė nėra tokia svarbi, tai apriboja verslą. Daug projektų vykdėme Lietuvoje, o čia visi viešieji pirkimai yra paremti vienu – mažiausios kainos kriterijumi. Bet mes galėjome pasiūlyti daugiau, gaminti vertingesnį produktą. Taip ir buvo nuspręsta persiorientuoti į gamybą ir eksportą“, – prisimena p. Šetikas.
Tai, kad žingsnis pasiteisino, pasak pašnekovo, rodo šių metų finansiniai rezultatai, pelninga veikla. 2014 m. suplanuota pasiekti apie 18 mln. Lt apyvartą, ji dar „keliais milijonais“ atsilieka nuo tų laikų, kai bendrovė užsiėmė prekyba ir dalyvavo projektuose, tačiau jau 2015 m.planuojama ją viršyti ir augti toliau. „Net ir su mažesne apyvarta esame efektyvūs, galime dirbti pelningai, o šiems metams dabar turimas užsakymų portfelis jau beveik siekia šių metų lygį“, – pasidžiaugia vadovas.
Susirado patys
Pasak p. Šetiko, didžiausias investicijas keičiant verslo kryptį sudarė mokymams skirtas laikas. Gamyba iki tol nebuvo pagrindinis verslas, tad teko ir esamiems darbuotojams įgyti naujų žinių, ir priimti naujų specialistų. Šiuo metu bendrovėje yra 80 darbuotojų.
Klientų eksporto rinkose (pirmiausia – Skandinavijos ir Šiaurės Europos šalyse), pasak vadovo, pavyko rasti pristatant bendrovę potencialiems užsakovams ir asmeniškai su jais bendraujant. Pradėta nuo mažesnių projektų, juos įvykdžius pavykdavo gauti ir didesnių užsakymų. Ir šiuo metu augimą, pasak p. Šetiko, lemia didesnis pasitikėjimas ir gausesni užsakymai iš jau esamų klientų – laivybos, energetikos, pramonės įmonių. „Parodose beveik nedalyvaujame – kiekvienas mūsų projektas yra unikalus, jų neįmanoma vizualiai pademonstruoti parodose“, – sako p. Šetikas.
Prieš porą metų „Rifas“ investavo dar apie 0,5 mln. Lt į bendrą projektą su užsienio partneriu, kūrė tam tikrų standartinių komponentų ir mazgų sistemą, rengė jų surinkimo brėžinius. Ši investicija leidžia kur kas greičiau suprojektuoti galutinį produktą, paspartinti darbą.
2014 m. investuota ir į verslo valdymo sistemą, automatizuojančią daugumą bendrovės verslo procesų. „Verslo valdymo sistemos kūrimas kartu buvo gera proga visiems darbuotojams suprasti ir standartizuoti įmonės procesus, nes iki šiol dirbome gana chaotiškai. Greitis, tikslumas norint augti ir konkuruoti yra svarbūs“, – pažymi p. Šetikas.
Straipsnis gruodžio 29 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.