Šiandien – pasaulinė televizijos diena

„Televizijos žiūrėjimo laikas Lietuvoje per pastaruosius penkerius metus išaugo 14 min.“, – skaičiuoja Gediminas Malaškevičius, LNK atstovas spaudai.
Pasak jo, 3 val. ir 40 min. – vidutinė trukmė pasauliniu mastu, nes, palyginti, amerikiečiai per dieną televiziją, remiantis tarptautiniais „Nielsen“ tyrimais, žiūri daugiau nei penkias valandas. Vidutinė televizijos žiūrėjimo trukmė ES narėse – 3 val. 56 min.
Kaip ir visame pasaulyje, taip ir Lietuvoje, televizijos žiūrimumas auga sulig žiūrovų amžiumi. Žiūrovų iki 18 metų vidutinė paros TV žiūrimumo trukmė Lietuvoje per dieną buvo 2 val. ir 13 min., o 65 metų ir vyresnių – 4 val. 35 min.
Šiemetinę Pasaulinę televizijos dieną LNK jungiasi prie trijų Europos transliuotojų organizacijų iniciatyvos pagerbti televiziją, ir transliuos specialų Pasaulinės televizijos dienos klipą.
„87% europiečių kasdien žiūri televiziją tradiciškai arba internete. Sparčiai tobulėjant technologijoms, TV galima stebėti ne tik čia ir dabar, televizija keliasi į kitas medijas, todėl televizijai prasideda aukso amžius“, – LNK išplatintame pranešime teigia p. Malaškevičius.
Arvydas Rimas, TV3 kūrybos direktorius, taip pat vakar kalbėdamas Lietuvos marketingo asociacijos LiMA surengtoje konferencijoje „Prekės ženklo valdymas. Iššūkiai naujoje marketingo eroje“ pridurė, jog gal televizorius ir miršta, tačiau televizija auga.
„Šiandien mes kuriame turinį, kurį vartotojas kuo toliau, tuo dažniau peržiūri tada kada, kaip ir kur jam patogu. Televizijai „išaugo“ kojos“, – juokiasi p. Rimas.
Pažymėdama pasaulinę TV dieną, TV3 bandys užfiksuoti TV žiūrėjimo rekordą – atrinkti dalyviai žiūrės specialią TV3 televizijos programą – geriausius kultinius serialus. Bus siekiama, kad dalyviai nepertraukiamai televiziją žiūrėtų daugiau nei 50 valandų. Kaip seksis ištvermingiesiems dalyviams, visą parą tiesiogiai transliuos „TV3 Play“.
Konkurencija dėl kiekvieno žiūrovo
VŽ rašė, jog pernai UAB „Tele-3“, po kurios sparnu yra TV3, „TV3 Play“, TV6, TV8, pajamos ūgtelėjo 7%, iki 80 mln. Lt. Grynasis bendrovės pelnas, palyginti su 2012 m., smuktelėjo 11% – iki 9,8 mln. Lt. UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK, „LNK Go“, TV1, „Info TV“, „Liuks!“, BTV) pajamos pernai išaugo 1,5%, iki 63,6 mln. Lt, o pelnas – beveik 2 kartus, iki 1,1 mln. Lt.
Nors visa LNK grupė pernai pasiekė didesnę auditoriją nei konkurentai, pagrindinio grupės kanalo – LNK auditorija kiek sumažėjo, o TV3 – šiek tiek ūgtelėjo. Pagal rodytą reklamą, kuri sudaro pagrindinę dalį transliuotojų apyvartos, į lyderes 2013 m. išsiveržė TV3 grupė. Pernai grupės kanalai transliavo 38% daugiau reklamos nei 2012 m., arba 42% visos TV reklamos. LNK grupės kanalai – 15% daugiau arba 38,5%.
Per 10 šių metų mėnesių (iki spalio 31 d.), TV3 pasiekta auditorija siekia 17,2%, LNK – 16,9%, rodo TNS LT duomenys.
Lapkričio 21 d. Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja Tarptautine televizijos diena paskelbė dar 1996-aisiais, atsižvelgdama į didėjančią televizijos įtaką sprendimų priėmėjams.