Rusai vėl dėlioja nepatikimų vežėjų sąrašus

Publikuota: 2013-08-29
Nuotrauka: Juditos Grigelytės
„Verslo žinios“

Rusijos muitininkai, bene metus Lietuvos vežėjų netraukę į „juoduosius sąrašus“, neseniai jame vietos surado trims Lietuvos įmonėms. Nemalonėn patekusios bendrovės viliasi, kad sankcijos bus atšauktos arba jos jų nesulauks, o „Linava" – kad pavienių vežėjų bėdos nekenks visiems.

Rusijos Federalinės muitinės tarnybos vadovo rugpjūčio 15 d. potvarkiu, įmonių sąrašas nutįso per 19 puslapių. O tokio gausaus skaičiaus bendrovių, kurių gali laukti griežtesnė patikra, ar kurioms prireiks apsirūpinti papildomomis garantijomis norint vežti krovinius Rusijoje, nebuvo jau senokai.Kita vertus, Baltijos šalių vežėjų nauju potvarkiu patvirtintame sąraše nedaug. Viena Estijos įmonė, 4 Latvijos bendrovės, tarp jų ir viena didžiausių pagal turimą autoparką – „Kreiss“. Į rusų nemalonę pateko 3 bendrovės iš Lietuvos: UAB „Jutiškis“, „Autografas“ ir „Transekspedicija“.

Rašys paklausimus

Henrika Rukšėnienė, Lietuvos muitinės departamento Komunikacijos skyriaus viršininkė, VŽ trečiadienį sakė, kad nuo praėjusių metų rusai „juodąjį sąrašą“ buvo panaikinę.Nors Rusijos muitinės dokumente pažymima, kad informacija apie vežėjų įmones turi būti išsiųsta šalių muitinės institucijoms, tačiau Lietuvos muitininkų ji kol kas nepasiekė.„Muitinė nėra gavusi oficialios informacijos apie Lietuvos vežėjų įmones, kurias Rusijos muitinė būtų įtraukusi į nepatikimų vežėjų sąrašus ir numatytų jiems taikyti tam tikrus apribojimus. Tačiau mes, derindami veiksmus su „Linava“, ruošiame paklausimą Rusijos muitinei dėl viešojoje erdvėje pasklidusios informacijos apie nepatikimų vežėjų sąrašo patikimumą“, – teigė p. Rukšėnienė.

Nukrypo nuo maršruto

Pavel Racevič, „Autografo“ vadybininkas, VŽ paaiškino, kad pernai vienas įmonės vairuotojas du kartus nukrypo nuo maršruto, tad iškelta administracinė byla. Tačiau, net ir sumokėjus baudą, bendrovei taikomos sankcijos – iškelti papildomai reikalavimai, ji privalo pateikti papildomas garantijas. O tai apsunkina įmonės veiklą.„Šiuo metu ruošiame skundą Rusijos muitinei“, – situaciją apibūdino jis.Vidmantas Pelėda, į sąrašą taip pat įtrauktos „Transekspedicijos“ generalinis direktorius, kol kas padėties nedramatizuoja, mat sankcijos įmonei netaikomos.„Mūsų du vairuotojai 2012 m. liepos – rugpjūčio mėnesiais vežė rinktinius krovinius į Rusiją bei Kazachstaną. Abiem atvejais automobiliai buvo pakrauti daliniais kroviniais. Dalis jų buvo iškrauta Rusijoje, o likusi dalis – Kazachstane, nepažeidžiant reikiamų išmuitinimo  procedūrų, ir TIR CARNET buvo uždaryti be jokių pastabų“, – pasakojo jis.Tačiau pasirodė, kad pagal naujai, nuo 2012 m. birželio 20 d., Rusijoje įsigaliojusią tvarką, kai dalis krovinio iškraunama Rusijoje ir likusi dalis vyksta toliau į Kazachstaną, vairuotojai privalėjo atsižymėti papildomai paskirtoje tarpinėje muitinėje.„Tačiau vairuotojai, nežinodami naujų reikalavimų, kirto sieną įprasta tvarka. Tiek Rusijoje, tiek Kazachstane išsimuitino ir išsikrovė be jokių pažeidimų. Bet šiuos abu atvejus Rusijos muitinė traktavo kaip nukrypimą nuo maršruto, ir dabar siūlo mus įtraukti į padidintos rizikos vežėjų sąrašą.Norime pastebėti, kad vairuotojai vyko numatytu maršrutu, tačiau tik neatsižymėjo muitinėje. Pažeidimas nesukėlė jokių neigiamų mokestinių–finansinių pasekmių Rusijos biudžetui“, – patikino jis.Bendrovės vadovas kol kas nesiima vertinti, kiek patekimas į sąrašą gali pasunkti veiklą – tai bus aišku ateityje, jeigu bus pritaikyti apribojimai.„Kadangi tai tik nežymūs pažeidimai, manau, Rusijos federalinė muitinė į tai atsižvelgs ir mes toliau sėkmingai dirbsime“, – tikisi p. Pelėda.

Kad nekenktų visiems

Algimantui Kondrusevičiui, „Linavos“ prezidentui, kol kas sunku vertinti, dėl kokių priežasčių į sąrašą pateko Lietuvos įmonės, mat jis neturi visų duomenų, o veikiausiai asociacija ir nesulauks oficialios informacijos.„Kiek suprantu, tai daugiau vidinis Rusų muitinės dokumentas ir gal jie paprasčiausia įtraukė tas įmones į rizikingesnių gretas. Kiek žinau, tokia praktika taikoma daugelyje valstybių. Bet kai tai nutinka Rusijoje, labai jautriai reaguojame. Nes jau esame patyrę, kad dėl vieno kito pažeidėjo gali būti imtasi sankcijų ar kažkokių papildomų tikrinimo procedūrų prieš visus šalies vežėjus“, – skaudžią patirtį prisimena p. Kondrusevičius.Jis VŽ žadėjo, kad kitą savaitę šį bei kitus pastaruoju metu su Rusija susijusius TIR sistemos klausimus aptars Vidurio ir Rytų Europos šalių vežėjų asociacijos atstovai Ukrainoje.Vis dėlto jis akcentavo, kad vežėjai visuomet turi išspręsti kilusias problemas, jei buvo pažeidimai ir teisėtai paskirtos baudos.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau