Mokyklos pastatas atskleidžia ugdymo viziją

Tai įmonė, kurianti pažangiausius mokyklos baldų sprendimus, kuriuos diegia šiuolaikiškos viso pasaulio mokyklos. Drauge su partneriais „Taurus Wealth“ ir „YIT Lietuva“ įrengtos modernios specializuotos klasės, daugiafunkcės bendrosios ir laisvalaikio erdvės bendram darbui ir interaktyvioms veikloms, naujausias gastronomines technologijas atspindinti virtuvė, erdvi ir moderni sporto salė, 100 m2 gamtos mokslų ir šiuolaikinių technologijų laboratorija, modernios dirbtuvės, IT dizaino klasė, renginių erdvė, baseinas ir kt. Licėjaus patalpos pritaikytos visų pakopų ugdymui. Vaikai bendrauja ir bendradarbiauja klasėse, multifunkcėse erdvėse, modernioje bibliotekoje, fizinio aktyvumo erdvėje, naudojasi uždaru erdviu kiemu.

„Erudito“ licėjaus ugdymo filosofija yra progresyvi ir orientuota į visapusišką asmenybės lavinimą. Dėl to naujajam pastatui pasirinkti architektūriniai sprendimai yra modernūs, išskirtiniai ir puikiai atspindi novatorišką licėjaus ugdymo filosofiją bei ugdo mokinių estetini skonį“, – teigia „Erudito“ licėjaus įkūrėjas ir vadovas doc. dr. Nerijus Pačėsa. Toks požiūris atsispindi ir mokyklos išplanavime – visas pastatas nesuskaidytas į klases, o palikta daug erdvės bendram darbui, interaktyvioms veikloms. „Tradicinių klasių ir bendrų erdvių mokykloje yra vienodai – šis netradicinis sprendimas irgi yra „Erudito“ licėjaus išskirtinumas“, – sako N. Pačėsa.
Atvirumą ir bendruomeniškumą – taip pat kertines „Erudito“ licėjaus vertybes – padeda kurti interjere naudojamos skaidrios pertvaros, durys. Pasak mokyklos įkūrėjo, tai padeda jaustis platesnės licėjaus bendruomenės dalimi, matyti, kas vyksta mokykloje, būti jos gyvenimo centre. „Mažindami fizinius, griauname ir socialinius barjerus – taip mokiniams bus lengviau pasijausti vienos bendruomenės nariais, mažės susiskirstymas pagal klases, gimnazistai ir pradinukai turės daugiau progų bendrauti ir bendradarbiauti“, – teigia „Erudito“ licėjaus vadovas N. Pačėsa.
Architektūriniais projekto sprendimais rūpinosi architektas Gintautas Natkevičius ir jo komanda. Pasak architekto, įgyvendinant projektą, didelis dėmesys skirtas bendradarbiavimą, komandinį darbą ir tarpdiscipliniškumą įgalinantiems sprendimams, o licėjaus erdvės suprojektuotos taip, kad vidaus interjeras praturtintų ugdymo procesą.
„Pats mokyklos pavadinimas rodo, kad mokykla kitokia – moderni ir solidi, taigi ir interjeras šiuolaikiškas ir santūrus. Pasirinktas kelias – ramus ir aiškus pastatas mokyklai. Nenorėjome kurti nusaldinto interjero ir pataikauti vaikams – mokyklos viduje pasiūlėme švarią, aiškią struktūrą“, – teigia G. Natkevičius. Anot jo, mokykloje vaikai mokosi būti suaugusiaisiais, tad norėjosi sukurti jaunus protus ir vaizduotę stimuliuojančią ir skatinančią mąstyti, klausimų ir diskusijų keliančią ugdymosi erdvę.
Licėjaus erdvės sukurtos perprojektuojant buvusį pastatą. „Industriniu, rūstoku interjeru su gelžbetoninėmis konstrukcijomis ir kolonomis norėjome atskleisti ir istorinius šio pastato sluoksnius, papasakoti jaunajai kartai pastato istoriją bei užmegzti dialogą, galbūt net paprovokuoti“, – atskleidžia architektas G. Natkevičius.
