Vyriausybė atidėjo kai kurių strateginių VVĮ pertvarką

Tokį sprendimą trečiadienį patvirtino Vyriausybė.
Po to, kai prieš metus Lietuva tapo tikrąja Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) nare, buvo įsipareigota įgyvendinti nemažai šio „geriausiai išsivysčiusių pasaulio valstybių klubo“ rekomendacijų, įskaitant ir dėl VVĮ valdymo efektyvinimo.
Atsižvelgdama į EBPO reikalavimus pernai gruodį Vyriausybė patvirtino VVĮ pertvarkos ir valdymo centralizavimo priemonių planą. Ekonomikos ir inovacijų ministerija įpareigota kas pusmetį pateikti Vyriausybei ataskaitą, kaip sekasi vykdyti šį planą, o prireikus – ir jo korekcijas.
Trečiadienį Sauliaus Skvernelio vadovaujamo ministrų kabineto posėdyje Virginijus Sinkevičius, ekonomikos ir inovacijų ministras, kaip tik ir pateikė tokią ataskaitą. Joje be kita ko įrašyti ir keli pakeitimai plane, tarp jų – dalies VVĮ pertvarkymo atidėjimas metams ar dar ilgesniam laikui.
Pasiūlyta valstybės įmonių „Oro navigacija“, Lietuvos oro uostų, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir Vidaus vandens kelių direkcijos pertvarkymo į akcines bendroves terminą perkelti iš š. m. liepos į 2020 m. vidurvasarį, bendrovės „Lietuvos kinas“ likvidavimo terminą perkelti iš 2019 m. gruodžio į 2020-ųjų spalį, o Turto banko pertvarkymą į akcinę bendrovę perkelti iš dabartinės Vyriausybės darbo pabaigos 2020-ųjų gruodį į jau kito ministrų kabineto veiklos laikotarpį – 2021 m. pačią pabaigą.
Susisiekimo viceministras Paulius Martinkus informavo Vyriausybę, kad įstatymų projektų paketas dėl Valstybinio jūrų uosto direkcijos, Lietuvos oro uostų, „Oro navigacijos“ ir Vandens kelių direkcijos pertvarkymo į AB buvo ministrų kabinete parengtas ir patvirtintas dar pernai lapkritį. Jis buvo įregistruotas Seime, bet iki šiol nebuvo oficialiai pristatytas parlamentarams ir net nepradėtas svarstyti.
Būtent tai ir privertė Vyriausybę svarstyti galimybę metams atidėti šių strateginių VVĮ pertvarką į AB.
Be to, iš Vyriausybės aptarto Plano išbraukti pasiūlymai pakeisti valstybės įmonės „Lietuvos prabavimo rūmai“ statusą į biudžetinę įstaigą bei perduoti ją iš Finansų į Ekonomikos ministerijos dispoziciją, pakeisti akcinės bendrovės „Detonas“ pavaldumą, atsisakyti bendrovės „Lietuvos žirgynas“ restruktūrizavimo bei kt.
Vyriausybes kanceliarija siūlymuose dėl VVĮ pertvarkos planų koregavimo įžvelgė daug spragų. Anot kanceliarijos pažymos, siūlomas planas gali neatitikti dar 2016 m. gruodį priimtosios Vyriausybės programos nuostatos „...mažinsime valstybės įmonių skaičių...“.
Nurodoma, kad Turto banko pertvarkymo į AB termino perkėlimas į 2021 m. gruodį nesutaps su Vyriausybės programos įgyvendinimo pabaiga.
„Atkreiptinas dėmesys, kad iki šiol nepateikti pasiūlymai dėl valstybės įmonių Registrų centras, Regitra, Ignalinos atominė elektrinė, Valstybinė miškų urėdija tolimesnės pertvarkos, nors dar 2018 m. vasarį buvo priimtas sprendimas 2020 m. panaikinti valstybės įmonės juridinį statusą“, – taip pat rašoma pažymoje.
Nepaisant šių abejonių Vyriausybės pasitarime pritarta Plano pakeitimams.