2016-05-16 07:33

„Mokilizingas“ trumpinį OK.lt gina teisme

Lizingo ir vartojimo paskolas teikianti bendrovė „Mokilizingas“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą su ieškiniu bendrovei „Nilko finansų grupė“, prašydama uždrausti naudoti žymenį OK.lt ir domeną www.ok.lt finansinėms paslaugoms žymėti.

„Mūsų prekių ženklas žymi bendrovės vertybes bei jos istoriją, jame yra apgalvotas kiekvienas dėmuo bei jų santykiai. Pagal šių ženklo dėmenų sumą mus atpažįsta mūsų klientai, kurių lūkesčiai mums yra itin svarbūs. Todėl negalime leisti, kad mūsų prekių ženklas būtų painiojamas su kitų verslo įmonių, už kurių veiklos pasekmes mes atsakyti negalime, rinkodaros priemonėmis. Gindami savo teisę į trumpinį OK.lt, giname ir savo klientų pasitikėjimo teises į šį žymenį. Tokiu būdu rūpinamės klientų saugumu bei siekiame išsaugoti pasitikėjimu paremtus mūsų ir klientų santykius“, – teigia Benas Pavlauskas, „Mokilizingas“ generalinis direktorius.

Pasak jo, „Mokilizingas“ vertikalų užrašą OK, savo prekių ženkle naudoja nuo 2013 m. Tuo tarpu kitos įmonės naudojamas panašus žymuo neleistinai klaidina bendrovės „Mokilizingas“ klientus, tą rodo ir tyrimai – bendrovės „Mokilizingas“ užsakymu atliktas rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Vilmorous“ tyrimas parodė, kad 42,7% dalis žmonių yra įsitikinę, jog dviejų minėtų bendrovių naudojamus trumpinius naudoja vienas asmuo arba susiję asmenys.

Bendrovės „Mokilizingas“ atsakovas ieškinyje yra skolinimo tarp privačių asmenų tarpininkavimo paslaugas teikianti įmonė, kuri į vartojimo kreditų davėjų sąrašą Lietuvos banko priežiūros tarnybos buvo įrašyta 2014 m. rugsėjo pradžioje.

Ši įmonė, teikdama finansines tarpininkavimo paslaugas, savo veikloje operuoja žymeniu OK.lt, o įmonės internetinei svetainei naudoja domeną www.ok.lt. Atsakovo naudojamas trumpinys yra klaidinamai panašus į bendrovės „Mokilizingas“ prekių ženklus „mokilizingas OK“ ir „moki OK“. Atsakovo prekių ženkle yra atkartotas skiriamasis prekių ženklų elementas „OK“, papildytas šalies kodu.

„Panašiu atsakovo naudojamu žymeniu yra žymimos finansinės paslaugos. Šis paslaugų tapatumas bei ženklų panašumas lemia, jog egzistuoja visuomenės suklaidinimo tikimybė. Akivaizdu, kad esant tokiai situacijai, gali būti supainioti vartotojai, jiems gali susidaryti įspūdis, kad žymeniu OK.lt žymimas paslaugas teikia ieškovas arba su juo susijusios įmonės. Tais atvejais, kai vartotojai supainioja prekių ženklus, gali būti padaryta žala ankstesnio prekių ženklo reputacijai, be to, naudojant panašų ženklą, yra pasinaudojama ankstesnio ženklo reputacija“, – pabrėžia Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“advokatė bei patentinė patikėtinė.

VŽ kiek anksčiau rašė, jog Edgaras Mankus, „Ok.lt“ valdančios UAB Nilko finansų grupės vadovas, vizualių panašumų tarp „Ok.lt“ ir „Mokilizingas“ prekės ženklų nemato.

„Kai darėme, nematėme jokių sąsajų su „Mokilizingu“. Manome, kad „Ok.lt“ yra „Ok.lt“, ir tai nei kaip nors diskredituoja „Mokilizingo“ vardą, nei klaidina klientus“, – tvirtina jis.

Be to, domenas ok.lt, pasak jo, registruotas dar gerokai prieš „Mokilizingo“ prekės ženklą, 2010 m. Kadangi bendrovė įsigijo domeną, prekės ženklo nepatentavo.

„Tas prekės ženklas yra toks pat kaip domenas, nelabai kam ir pavyktų kopijuoti. Todėl ir nepatentavome“, – sako p. Mankus ir priduria, kad jei OK būtų toks svarbus „Mokipay“ grupei, ši pati galėjo iškart tą domeną įsigyti.

52795
130817
52791