2017-04-08 12:01

Kaip nepainioti šeimos ir verslo

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Verslas, kuriame dirba ir giminaičiai, ir kiti darbuotojai, gali būti rimtas iššūkis, nes nevykęs emocijų ir konfliktų valdymas darys žalą įmonės kultūrai.

Portalas Forbes.com pataria, kaip valdyti įmonę, kurioje dirba ir artimųjų, kad blaškymasis tarp skirtingų interesų neužgožtų pagrindinio tikslo – siekti pelno.

Rinktis turinčius patirties

Giminaičiai, kurie taps verslo partneriais ar darbuotojais, turėtų būti sukaupę 2–3 m. panašios patirties kitoje organizacijoje. Patariama įvertinti, kaip jiems sekėsi ankstesnėje darbovietėje: ar jie buvo atsakingi, kokius įgūdžius taikė ir kokių įgijo, kaip prisidėjo prie bendrų organizacijos tikslų ir apsvarstyti, kokios įtakos jie galėtų turėti kolektyvui.

Reikalauti atsakomybės

Šeimos nariams negalima taikyti daugiau lengvatų nei kitiems darbuotojams, todėl svarbu reikalauti atsiskaityti ir atsakyti už paskirtus darbus ar keliamus tikslus nepaisant giminystės ryšio.

Šeimos versle pavyzdį darbuotojams turi rodyti būtent šeimos nariai, todėl giminaičiams galima nustatyti ir aukštesnius standartus. Taip jie nesitikės gauti nuolaidų, jei, pavyzdžiui, pavėluos ar atidėlios darbus, nes žinos, kad bus sudrausminti lygiai taip pat, kaip ir kiti darbuotojai.

Išdrįsti atsisveikinti

Nors ir skausmingas, kai kuriais atvejais geras sprendimas yra sudaryti terminuotas darbo sutartis. Jei artimieji neatlieka jiems keliamų užduočių, tikslų, terminų ar apskritai nesistengia dėl organizacijos, reikia nuspręsti, ar nebūtų naudingiau juos pakeisti labiau kvalifikuotais specialistais.

52795
130817
52791