VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-07-04 06:45

Kai parama tampa bendruomenės jėga: kaip Lietuvos verslai kūrybiškai remia Ukrainą

„Blue/Yellow“
„Blue/Yellow“
Ukrainos karui tęsiantis jau ilgiau nei trejus metus, Lietuvos verslai randa vis įvairesnių būdų, kaip prisidėti prie kovos už laisvę. Vieni skiria paramą tiesiogiai, kiti kuria įtraukiančias iniciatyvas, kurios mobilizuoja darbuotojus, skatina bendrystę ir kartu suteikia paramai dar didesnę prasmę.

Reaguodama į verslo ir bendruomenių poreikį prisidėti kūrybiškais būdais, „Blue/Yellow“ sukūrė naują paramos rinkimo platformą „Dėl Ukrainos“, skirtą asmeninėms ar verslo iniciatyvoms.

Parama kaip darbuotojų motyvacija

Dalis įmonių į paramos rinkimą Ukrainai įtraukia darbuotojus – į tai pažvelgia kūrybiškai, tokias iniciatyvas paverčia darbuotojų motyvacijos ir įsitraukimo didinimo projektais.

„Net ir nevykstant didiesiems projektams, tokiems kaip „Radarom!“, sulaukiame daugybės paties verslo iniciatyvų padėti Ukrainai. Tokie projektai sujungia socialinę atsakomybę, bendruomeniškumą ir pilietiškumą. Tai ne tik finansinė parama – tai aiški vertybinė žinutė tiek darbuotojams, tiek visuomenei, kad verslas supranta laisvės kainą,“ – sako „Blue/Yellow“ direktorė Laura Paukštė.

Parama už žingsnius arba paramos dvigubinimas

Vienas iš pavyzdžių – „Akola Group“ darbuotojų žingsnių iššūkis, virtęs solidžia parama Ukrainai. Net 811 darbuotojų iš 7 skirtingų grupės įmonių per 17 dienų nuėjo daugiau nei 113 milijonų žingsnių. Pasiekus šį tikslą, įmonė įsipareigojo paremti „Blue/Yellow“, o bendras rezultatas virto 30 000 eurų parama Ukrainai.

Kitas įkvepiantis pavyzdys – „Tesonet grupės“ iniciatyva „You donate, we double“. Ši technologijų grupė pakvietė savo įmonių darbuotojus – „Nord Security“, „Oxylabs“, „Surfshark“, „Mediatech“ ir „CyberCare“ – aukoti Ukrainai. Tai, kiek darbuotojai suaukojo, įmonė padvigubino, o surinkta suma virto itin brangiu ir ukrainiečiams reikalingu pirkiniu – „Constellation Vision System“ lazerio moduliu, skirtu karių pažeistų akių operacijoms.

„Kai paramos idėja tampa visos komandos tikslu, atsiranda daug didesnė vidinė motyvacija ir pasididžiavimas. Tai kuria stiprią organizacijos kultūrą ir įprasmina bendrą darbą,“ – teigia Laura Paukštė.

Verslų bendradarbiavimas – konkrečiam rezultatui fronte

Dar vienas pavyzdys, kaip lietuviškas verslas gali sutelkti jėgas ir padėti Ukrainai, – advokatų kontoros „WALLESS“ iniciatyva. Jie susivienijo su lietuvišku gamintoju „RSI Europe“ ir finansavo penkių brangių nuotolinio inicijavimo sistemų „RISE-1“ komplektų nupirkimą. „Blue/Yellow“ pasirūpino, kad ši įranga saugiai ir laiku pasiektų Ukrainos karius.

Pasak „Blue/Yellow“ vadovės, šiandien verslai gali rinktis pačius įvairiausius paramos formatus – nuo tiesioginės finansinės paramos, vardinių dronų įsigijimo iki darbuotojų iššūkių ar pardavimų kampanijų, kai dalis pelno skiriama Ukrainai.

Nauja platforma – daugiau galimybių verslui ir žmonėms

Tam padės ir naujai sukurta asmeninių ar verslo kampanijų platforma „Dėl Ukrainos“. Joje tiek įmonės, tiek pavieniai žmonės galės kurti mini paramos rinkimo kampanijas – pavyzdžiui, gimtadienio proga, vestuvėse, komandos renginyje ar tiesiog iššūkyje kolegoms – ir rinkti lėšas Ukrainai, pasirinkdami norimą paramos tikslą ir dydį.

Praėjusiais metais „Blue/Yellow“ surinko ir Ukrainai suteikė paramos už 21,7 mln. eurų. Šiek tiek daugiau nei trečdalis šios paramos atkeliavo iš verslo. Nuo organizacijos susikūrimo 2014 m. lietuviai Ukrainai per „Blue/Yellow“ paaukojo jau 100 mln. eurų.

52795
130817
52791