„LTG Cargo“ sustabdė sutartis su Birių krovinių terminalu

Lietuvos geležinkelių (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė LTG Cargo stabdo sutartis su Klaipėdos uosto krovos bendrove Birių krovinių terminalas (BKT), dalyvavusia vežant ir kraunant baltarusišką karbamidą apeinant Vakarų sankcijas.
Papildyta I. Udovickio komentaru
Šią savaitę LTG Cargo oficialiu raštu informavo BKT, jog iki išsamaus patikrinimo stabdomos su bendrove sudarytos sutartys, BNS pranešė LTG.
Anot jos, grupė su BKT turi tris skirtingas paslaugų sutartis, pavyzdžiui, dėl vežimų organizavimo ar naudojimosi informacine sistema E. krovinys.
Didžiausias BKT akcininkas Igoris Udovickis, praėjusią savaitę BNS tvirtinęs, kad įmonė neturi sutarčių su LTG, penktadienį dar kartą pakartojo šią informaciją, o LTG Cargo, anot jo, painiojasi.
Deja, turėčiau pakartoti nėra jokių trijų sutarčių. Jei pastebėjote, LTG Cargo nuolat painiojasi savo pranešimuose, anksčiau, atrodo, buvo 56 sutartys, rašoma I. Udovickio atsiųstame atsakyme.
Anot jo, terminalas anksčiau su Lietuvos geležinkelių įmone turėjo tik vieną manevravimo paslaugų sutartį, tačiau ir ji nustojo galioti, nes BKT pradėjo naudotis su pastaruoju susijusio Gargždų geležinkelio paslaugomis.
Buvo viena 2016 metų sutartis dėl LTG Cargo manevravimo paslaugų teikimo BKT, bet sutartis faktiškai negaliojo vien dėl to, kad dar gerokai iki 2016 metų terminalas jau naudojosi Gargždų geležinkelio paslaugomis, teigia I. Udovickis.
Pasak jo, BKT ne tik nedalyvavo vežant probleminį krovinį, bet ir nėra jo gavėjas terminalas esą neturi nieko bendra su jo gabenimu.
Tuo metu LTG Cargo teigia turinti įrodymų, kad BKT dalyvavo vasario pradžioje į Lietuvą iš Baltarusijos įvežant 15 vagonų su karbamidu, pagamintu bendrovėje Grodno Azot, kuriai taikomos Europos Sąjungos (ES) sankcijos.
Kaip rodo vežimo paraiškų duomenys, bendrovė BKT dalyvavo vežimo procese kaip krovos kompanija, teigia LTG.
Pasak LTG, sutartis su BKT būtų atnaujintos, jei ji įrodys, kad laikosi tarptautinių sankcijų kad jos netaikomos įmonei.
Jeigu bendrovė norėtų atnaujinti paslaugų teikimą, jos prašoma pateikti deklaraciją dėl Lietuvoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų laikymosi ir kompetentingos Lietuvos institucijos išvadą, kad įmonei netaikomos sankcijos, įskaitant ir netiesiogiai per nuosavybės teisę arba kontrolę, teigia LTG.
BKT iki 2022 m. vasario per metus kraudavo maždaug 11 mln. tonų Belaruskalij, valdančios 30% jo akcijų, trąšų. Klaipėdos įmonė turėjo ambicijų plėstis ir krauti 16 mln. tonų baltarusiškų kalio trąšų.
LTG Cargo prieš savaitę vienašališkai nutraukė sutartį su baltarusiško karbamido krovinio ekspeditore, Klaipėdos bendrove Uosto vartai, šiai nepatvirtinus krovinio kilmės.
Tiriamosios žurnalistikos centras Siena anksčiau pranešė, kad Uosto vartai ir BKT galėjo dalyvauti iš Baltarusijos į Lietuvą įvežant karbamido trąšas iš sankcionuotos bendrovės Grodno Azot.
Pasak Sienos, karbamidas buvo vežamas iki BKT Klaipėdos uoste, o krovinio kelionėje dalyvavo Kauno bendrovė Rogera, Klaipėdos Girera, Baltarusijos Technospectrading, Dubajuje veikiančios krovos kompanijos DP World padalinys.
Klaipėdos prokuratūra ir muitinė sausio 13 d. pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl galimos karbamido trąšų kontrabandos. Teigiama, kad ji sustabdyta, tačiau bandymų vežti įvairias kitas sankcionuojamas prekes per Lietuvą vis dar esama.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti