„Transrifus“: tiesiog dirbome taip, kaip reikėjo klientui

Bendrovę 2002 m. įkūrė bendramoksliai Darius Kliaudaitis ir Žilvinas Bliujus, Kauno politechnikumo autoremonto ir eksploatacijos kurso absolventai. Būsimo verslo idėja buvo susijusi su transportu – iš čia kilo ir įmonės pavadinimas. Tačiau jau pirmoji išvyka į Vokietiją megzti kontaktų pasuko verslą visai kita kryptimi.
Netikėtas posūkis
„Išvažiavome tikėdamiesi rasti partnerių, prekiaujančių sunkiasvoriais automobiliais, o grįžome į Lietuvą su... statybiniais pastoliais. Nei žinių, nei patirties su tuo produktu visiškai neturėjome, tačiau pasitarę nusprendėme rizikuoti“, – netikėtą pradžią prisimena Ž. Bliujus.
Sprendimas pasiteisino. Lietuvoje tuo metu kilo naujų statybų banga, daugėjo renovacijos projektų, o šiems darbams buvo būtini pastoliai. Įvertinus didelį potencialą, „Transrifus“ veiklos kryptis galutinai nusistovėjo – statybinių pastolių prekyba ir nuoma.
2004 m. prie įmonės steigėjų prisijungė trečiasis bendramokslis – Darius Paltinavičius. Jis atsinešė idėją į produktų krepšelį įtraukti ir krovimo techniką, be kurios neapsieinama gamybos bei prekybos kompanijų sandėliuose. Idėja prigijo ir sėkmingai vystoma. Veiklos sričių plėtra ženkliai prisidėjo prie nuoseklaus įmonės augimo: šiandien bendrovėje veikia pastolių, autokrautuvų ir sandėliavimo įrangos, konteinerinių patalpų ir klojinių bei betonavimo priedų padaliniai.
Vis dėlto pagrindinė įmonės veiklos ašis liko ta pati, nuo kurios ir prasidėjo jos kelias: „Transrifus“ turi bene didžiausią pastolių nuomos parką Lietuvoje ir šiame sektoriuje užima tvirtą lyderio poziciją.
Pasirengimas proveržiui
Pradžioje tik Kauno regione veikusiai bendrovei tramplinu į rimtą rinkos žaidėjų lygą tapo 2008 m. ekonominė krizė. Nors įmonė ir neišvengė skaudžių padarinių – kaip ir visoms statybų sektoriaus atstovėms, teko veržtis diržus – sąstingis dovanojo ir proveržio galimybių, kuriomis „Transrifus“ vadovai pasinaudojo. Krizės metu įsigijo daug įrangos, kurios rinkoje tuo metu buvo perteklius, ir taip praplėtė įmonės produkcijos asortimentą.
„Iki krizės kituose miestuose apie mus niekas nebuvo net girdėję, į didžiųjų rinkos žaidėjų gretas įsiliejome praėjus sunkmečiui. Radome naujus tiekėjus, ėmėme daugiau investuoti, o įmonė pradėjo augti daug sparčiau“, – prisimena D. Kliaudaitis.
Vienas didžiausių to nelengvo meto pasiekimų – pastolių ir klojinių gamintojo „Altrad Mostostal“ atstovavimas Lietuvoje. Ši stambi statybų industrijos kompanija, kurios gaminiai pasižymi itin aukšta kokybe, iki šiol yra pagrindinė lietuvių įmonės tiekėja. „Transrifus“ atstovauja ir didžiausiai Europos konteinerinių patalpų gamintojai „Containex“ bei vienai stambiausių Kinijos krovimo technikos gamintojų „Hangcha.“
„Šios kompanijos gaminiai kokybe nenusileidžia daugumai pasaulinių prekių ženklų, tačiau pasižymi mažesne kaina ir greitais tiekimo terminais. Didėjantis kinų gamintojo įrangos asortimentas ir vartotojų patirtis nulemia daugumos klientų pasirinkimą. Statistika rodo, kad esame didžiausi kiniškos sandėliavimo technikos tiekėjai Lietuvoje. Džiaugiamės, galėdami padėti savo klientams išlaikyti konkurencingumą, ta kryptimi ir plėtojame šią veiklą“, – komentuoja D. Paltinavičius.
Profesionalų lyga
Atliktų bendrovės darbų sąraše – Jurbarko tilto, Kauno geležinkelio tilto, Kauno Soboro bei Šv. Kotrynos bažnyčios Vilniuje rekonstrukcija ir daug kitų, dažnai itin solidžių projektų, kuriuos vykdant reikia pritaikyti įvairius sprendimus. Pavyzdžiui, rekonstruojant Užsienio reikalų ministerijos pastatą „Transrifus“ ne tik tiekė pastolius, bet ir pasiūlė laikino stogo sprendimą. Lazdynų baseine sumontavo kelių lygių judančią modulinių pastolių konstrukciją. Sudėtingiausias šiandien turimas objektas – Baltijos žiedo rekonstrukcija Klaipėdoje, kur įmonė pati montavo visas atramines konstrukcijas.
Pasak „Transrifus“ įkūrėjų, įmonės konkurencinis pranašumas – optimalus kainos ir kokybės derinys. Kartu jie pripažįsta, kad šiame sektoriuje tai – bene higieninis faktorius. Su aukštomis kainomis toli nenueisi. Tad kuo „Transrifus“ išties išsiskiria iš kitų?
„Mūsų stiprybė – lankstumas. Prisitaikome prie užsakovo poreikių, pasiūlydami optimaliausią paslaugų paketą. Bendrovės struktūrą sukūrėme taip, kad ji klientui teiktų kuo didesnę vertę. Jei kitose įmonėse klientą aptarnauja vienas vadybininkas, tai pas mus – visas skyrius. Jei kitur komandos suskirstytos pagal atliekamas funkcijas, pas mus jos specializuojasi konkretaus produkto rėmuose, gilinasi į vieną sritį. Kai kitur regioną aptarnauja vienas žmogus, pas mus – šeši ar septyni. Kas iš to klientui? Didesnis profesionalumas, patirtis, platesnės kompetencijos ir žinios. Aišku, ir greitesnis bei kokybiškesnis aptarnavimas“, – apie užtarnautą rinkos pasitikėjimą kalba D. Kliaudaitis.
2020 m. įmonė dar labiau sustiprino savo pozicijas rinkoje, įsigijusi UAB „Prorentus“, kuri specializuojasi atraminių pastolių ir klojinių srityje. „Transrifus“ profesionalų komandą papildė aukštos kvalifikacijos inžinieriai, o paslaugų krepšelį – nauja paslauga: atraminių pastolių projektavimas ir montavimas. Šiuo įsigijimu „Transrifus“ įžengė į kelių bei tiltų infrastruktūros sritį ir tapo pajėgi imtis bet kokio dydžio ir sudėtingumo projektų. „Turime ambicijų dirbti su „Rail Baltica“ tiltų statybos rangovais. Numatyta įrengti nemažai nedidelių tiltų, tad jei pavyks prisidėti prie jų statybos, į savo portfelį įtrauksime dar vieną išskirtinį projektą“, – planais dalijasi Ž. Bliujus.
Sustoti nežada
Pašnekovai pripažįsta: kai prieš 20 metų sukirto rankomis su pirmuoju pastolių pirkėju, tikrai nesitikėjo, kad verslas užaugs iki šimto darbuotojų bendrovės, gerai žinomos rinkoje. Šypsosi, kad strategijos nei penkeriems, nei vieneriems metams neturėjo – tik viziją: aptarnauti kuo daugiau klientų.
„Stengėmės labai greitai atliepti rinkos poreikius. Daug ką darėme kitaip, nei konkurentai, ilgą laiką neleidome sau išlaidauti, viską investavome į įmonę. Didžiausia mūsų stiprybė – bendras matymas, sutarimas dėl tikslų ir sklandus darbas, kai vienas kitą papildome. Turime puikius ir profesionalius darbuotojus, be kurių tikrai nebūtume pasiekę tokių rezultatų“, – kalba „Transrifus“ akcininkai.
Dabar, kai vizija įgyvendinta su kaupu, atėjo laikas vidinėms permainoms įmonėje. Pastarieji metai labai intensyvūs ne tik darbais, bet ir dėl struktūrinių pokyčių: kuriama tvirta organizacija su aiškiomis kiekvieno jos nario atsakomybėmis bei apibrėžtais darbo procesais. Permainos nėra greitos ir iššūkių daug, atvirauja pašnekovai, tačiau pasiekus tokią plėtros stadiją, jos būtinos.
Ateities tendencijos – tai, pirmiausia, žaliasis kursas. Pasak D. Paltinavičiaus, ne tik automobilių pramonės sektorius atsisako vidaus degimo variklių, tas pats vyksta ir sandėliavimo bei krovimo technikos srityje. Kinija, tapusi pirmaujančia ličio jonų baterijų gamintoja pasaulyje, sėkmingai integruoja šią technologiją šakiniuose krautuvuose bei smulkioje sandėliavimo technikoje. Kinų ambicijos ir noras konkuruoti „Transrifus“ klientams reiškia puikią galimybę gauti inovatyvius sprendimus už patraukliausią kainą.
Žaliosios energetikos kryptis turėtų paspartinti ir renovacijų tempą. Tad „Transrifus“ nusiteikę pozityviai. Įmonė jau plečia sandėlius Vilniuje ir planuoja tolimesnę – tiek geografinę, tiek rinkos dalies – plėtrą.
„Statybų sektorius tikrai nėra tas, kuriame gali užsnūsti ant laurų. Pastovumo čia nedaug, iššūkių netrūksta. Bet nuolat tobuliname veiklos procesus, investuojame į skaitmenizavimą, plečiame produktų asortimentą. Todėl į ateitį žiūrime optimistiškai“, – tikina į trečią dešimtį žengiančios bendrovės įkūrėjai.
UAB „Transrifus“ informacija