Pasirašyta 235 mln. Eur vertės „Rail Baltica“ sutarčių

Pagal jas už 123,5 mln. Eur (be PVM) infrastruktūros tiesimo bendrovės „Fegda“ ir „Tilsta“ įrengs naują 10,4 km ruožą nuo Kauno (Palemono) link Šveicarijos, už 97,8 mln. Eur (be PVM) 8,5 km ilgio sankasos ir statinių ruožą statys infrastruktūros bendrovė HISK, o už 13,9 mln. eurų (be PVM) – bėgius 10 km ruože Šveicarija–Žeimiai ties Vokietijos kompanija „Leonhard Weiss International“ ir Estijos kompanija „Leonhard Weiss“.
„Bėgių tiesimo procesas leidžia efektyvinti projekto įgyvendinimą, nes bėgių statyba – daug spartesnė nei sankasos įrengimas. Be to, tiekimo grandinės valdymas ir iš anksto pristatytos statybos medžiagos sumažino rizikas, susijusias su jų trūkumu ar logistika“, – pranešime sako Egidijus Lazauskas, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
„Leonhard Weiss“ didžiojoje atkarpos dalyje – 8,8 km ruože – darbus numato atlikti iki 2025 m. pabaigos, o likusius darbus – iki 2027 m. pirmojo ketvirčio. Tuo metu HISK, „Fegda“ ir „Tilsta“ darbus numato užbaigti 2028 m. pirmąjį ketvirtį.
Be to, HISK stato ir 12,1 km sankasos ruožą atkarpoje Šėta–Ramygala.
Lietuvoje geležinkelio linija statoma ir pasirašytos sutartys dėl darbų 77 km ruože, o iki šių metų pabaigos jų ilgis sieks 114 km.
„Rail Baltica“ finansuojama Europos Sąjungos ir valstybės biudžeto lėšomis.