VŽ lygina kainas: kur pigiausias būtiniausių prekių krepšelis

Publikuota: 2016-12-08
Juditos Grigelytės („Verslo žinios“) nuotr.
Juditos Grigelytės („Verslo žinios“) nuotr.

„Verslo žinios“ tęsia rugsėjį pradėtą ketvirtinį būtiniausių maisto prekių kainų lyginimą pagrindinių prekybos tinklų parduotuvėse. Šį kartą lyderis jau kitas – pagrindinių maisto prekių žemiausiomis kainomis įsigijome „Norfos“ parduotuvėse, rugsėjį geriausias kainas radome „Rimi“.

Rugsėjį, kai tik ėmėmės šio sumanymo, pigiausiai apsipirkome „Rimi“ – tinkle, kuris pirmiausia asocijuojasi su patogiu apsipirkimu, bet ne mažomis kainomis. Šįkart geriausią pasiūlymą pateikė parduotuvė, kurios tikslinė auditorija – praktiški žmonės. „Norfa“ ir praėjusį kartą būtų surinkusi daugiau balų, jei ne keli niuansai. Visąlaik lentynose turėjusi pigios ir, matyt, ne itin paklausios kavos, „Norfa“ buvo ją pašalinusi iš lentynų, todėl rugsėjį šio tinklo kavos kaina buvo viena didžiausių, palyginti su konkurentų. Dabar matome, kad pigioji kava grąžinta į lentynas.

Kava kiša koją ir Vokietijos žemų kainų tinklui „Lidl“. Čia pigiausia kava kainuoja 7,16 Eur. Kiti tinklai turi apie 5 Eur kainuojančios kavos, o „Norfoje“ ji dabar pigiausia – 4,98 Eur.

„Lidl“ neturi ir pigaus jogurto. Visi kiti didieji tinklai prekiauja jogurtu, kurio litras kainuoja 0,64–0,65 Eur. „Lidl“ jis pigiausias 1,05 Eur. Kai klausiame, kodėl žemų kainų tinklu besivadinantis „Lidl“ neturi tokio paties pigaus jogurto, bendrovės atstovai kalba apie kokybę. Kaip ir kavos, jie jogurto, kuris neatitinka minimalių tinklo nustatytų kokybės reikalavimų, neparduoda, tikina tinklo atstovai.

Šių dviejų prekių – kavos ir jogurto – kainų skirtumai stipriai brangina visą „Lidl“ prekių krepšelį, nes daugelis kitų produktų konkuruoja dešimčių centų skirtumu. Pasižiūrėkime, kaip atrodytų krepšelio kainos be kavos ir be jogurto.

Eliminavus šias prekes, „Lidl“ iš paskutinės pozicijos kyla į ketvirtą vietą.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::3d9afbea-3194-48e5-88bf-c804601b3169

Prekės keičiasi

Ieškantiems pigiausių pasiūlymų žinoma, kad kainas reikia sekti kasdien. Visi tinklai gruodžio 5 d. kaip pigiausias įvardijo ne tas pačias prekes, kurias minėjo rugsėjo 5 d., kai pirmąkart lyginome kainas. Įdomu tai, kad geriausi pasiūlymai yra ne tik tinklų privačių etikečių produktų, bet kai kuriais atvejais ir gamintojų prekių ženklų.

Būtiniausių prekių krepšelį sudarėme remdamiesi Statistikos departamento perkamiausių prekių sąrašu. Tačiau kai kurių prekių neįtraukėme dėl pernelyg skirtingos jų sudėties skirtinguose tinkluose. Manome, kad sunku palyginti šokoladą, arbatžolių mišinius, maltą mėsą, šaldytus žuvies gaminius. Todėl šių prekių, nors jos yra vienos labiausiai perkamų Lietuvoje, mūsų krepšelyje nėra.

Kaip ir praėjusį kartą, lyginome reguliarias prekių kainas ir neatsižvelgėme į akcijas.

Brangesnės, nei nurodė

Tiesa, šįkart kai ką darėme kitaip. Rugsėjį produktų kainas VŽ pateikė prekybos tinklų atstovai. Dabar mes patys ėjome į parduotuves ir fotografavome prekes. Pirmiausia dėl to, kad vartydami fotogaleriją skaitytojai galėtų matyti, kokių prekių kainas lyginame. Įsitikinome, kad eiti į parduotuves patiems verta ir dėl tikslumo. Parduotuvėse fiksuodama kainas VŽ fotografė kai kuriais atvejais rado jas didesnes, nei mums buvo pateikę tinklai. Abejonių kelia ir reguliarios kainos sąvoka. Teoriškai reguliarioji kaina turėtų būti stabili tam tikrą laiką, tačiau įsitikinome, kad tinklai jas keičia gana dažnai.

Gebėjimas pasiūlyti rinkai būtinų maisto produktų už mažiausią kainą suteikia prekybos tinklui pranašumą. Kiekvienam prekybininkui svarbu turėti prekių, kurios būtų įperkamos taupantiems, ribotą biudžetą turintiems klientams. Kokiais būdais tinklas pasiekia šį pranašumą – jau kitas klausimas. Galbūt pavyko sutarti su tiekėjais dėl palankesnių kainų, gali būti, kad šioje kategorijoje jis pasirinko minimalų uždarbį arba kai kurias prekes parduoda nuostolingai vien todėl, kad pritrauktų pirkėjų į parduotuvę. Prekybininkai tikisi, kad kartą užsukę daugelis klientų įsigis ir kitų prekių.

Jungtinės Karalystės leidinys „The Grocer“ prekių kainas pagrindiniuose tinkluose lygina kas mėnesį. Jų patirtis rodo, kad kaskart palankiausia apsipirkti vis kitame tinkle. Lapkričio pabaigoje laurus skynė „Walmart“ priklausantis tinklas „Asda“, jis dar prieš kelias savaites skelbė iš esmės peržiūrintis savo privačių etikečių produktų kainas ir pagal galimybes visas jas mažinantis iki žemų kainų tinklų lygio. Atrodo, kad dinamikos netrūks ir lietuviškų prekybos tinklų kainų varžytuvėse.

infogr.am::16d90585-0b45-4b93-a6a2-0c47dc3c36a6

FOTOGALERIJA Būtiniausių prekių krepšelis (8 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
16:46
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
15:41
Pasipildė „Narvesen“ vadovų komanda 

Norvegijos bendrovei „Reitan Convenience“ priklausanti „Narvesen Baltija“ Latvijoje turi naują vadovę Dacę...

Prekyba
15:10
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 7

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
14:45
„Akropolis Group“ dairosi pirkinių užsienyje 3

Prekybos centrų valdytoja UAB „Akropolis Group“ plėtros galimybių užsienyje ieško ir per įsigijimus.

Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
12:08
„Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

„Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

Prekyba
07:10
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 6

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
2019.03.18
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus 1

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Wurth“ atidarė trečią parduotuvę Klaipėdoje

Vokiečių koncernas „Wurth Lietuva“ Klaipėdoje atidarė 600 kv. m klientų aptarnavimo centrą „Uostamiesčio...

Prekyba
2019.03.18
„Jysk“ keičia vadovą Baltijos šalyse

Dace Dovidena, pastaruosius šešerius metus vadovavusi „Jysk“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, paliko įmonę.

Prekyba
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Circle K“: pridėtinė vertė – kainos dalis 4

„Circle K Lietuva“ pardavimų strategija paremta principu, „ne visada mažiausia kaina reiškia mažiausius...

Pardavimai
2019.03.17
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau