VŽ lygina kainas: kur pigiausias būtiniausių prekių krepšelis

Publikuota: 2016-12-08
Juditos Grigelytės („Verslo žinios“) nuotr.
Juditos Grigelytės („Verslo žinios“) nuotr.

„Verslo žinios“ tęsia rugsėjį pradėtą ketvirtinį būtiniausių maisto prekių kainų lyginimą pagrindinių prekybos tinklų parduotuvėse. Šį kartą lyderis jau kitas – pagrindinių maisto prekių žemiausiomis kainomis įsigijome „Norfos“ parduotuvėse, rugsėjį geriausias kainas radome „Rimi“.

Rugsėjį, kai tik ėmėmės šio sumanymo, pigiausiai apsipirkome „Rimi“ – tinkle, kuris pirmiausia asocijuojasi su patogiu apsipirkimu, bet ne mažomis kainomis. Šįkart geriausią pasiūlymą pateikė parduotuvė, kurios tikslinė auditorija – praktiški žmonės. „Norfa“ ir praėjusį kartą būtų surinkusi daugiau balų, jei ne keli niuansai. Visąlaik lentynose turėjusi pigios ir, matyt, ne itin paklausios kavos, „Norfa“ buvo ją pašalinusi iš lentynų, todėl rugsėjį šio tinklo kavos kaina buvo viena didžiausių, palyginti su konkurentų. Dabar matome, kad pigioji kava grąžinta į lentynas.

Kava kiša koją ir Vokietijos žemų kainų tinklui „Lidl“. Čia pigiausia kava kainuoja 7,16 Eur. Kiti tinklai turi apie 5 Eur kainuojančios kavos, o „Norfoje“ ji dabar pigiausia – 4,98 Eur.

„Lidl“ neturi ir pigaus jogurto. Visi kiti didieji tinklai prekiauja jogurtu, kurio litras kainuoja 0,64–0,65 Eur. „Lidl“ jis pigiausias 1,05 Eur. Kai klausiame, kodėl žemų kainų tinklu besivadinantis „Lidl“ neturi tokio paties pigaus jogurto, bendrovės atstovai kalba apie kokybę. Kaip ir kavos, jie jogurto, kuris neatitinka minimalių tinklo nustatytų kokybės reikalavimų, neparduoda, tikina tinklo atstovai.

Šių dviejų prekių – kavos ir jogurto – kainų skirtumai stipriai brangina visą „Lidl“ prekių krepšelį, nes daugelis kitų produktų konkuruoja dešimčių centų skirtumu. Pasižiūrėkime, kaip atrodytų krepšelio kainos be kavos ir be jogurto.

Eliminavus šias prekes, „Lidl“ iš paskutinės pozicijos kyla į ketvirtą vietą.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::3d9afbea-3194-48e5-88bf-c804601b3169

Prekės keičiasi

Ieškantiems pigiausių pasiūlymų žinoma, kad kainas reikia sekti kasdien. Visi tinklai gruodžio 5 d. kaip pigiausias įvardijo ne tas pačias prekes, kurias minėjo rugsėjo 5 d., kai pirmąkart lyginome kainas. Įdomu tai, kad geriausi pasiūlymai yra ne tik tinklų privačių etikečių produktų, bet kai kuriais atvejais ir gamintojų prekių ženklų.

Būtiniausių prekių krepšelį sudarėme remdamiesi Statistikos departamento perkamiausių prekių sąrašu. Tačiau kai kurių prekių neįtraukėme dėl pernelyg skirtingos jų sudėties skirtinguose tinkluose. Manome, kad sunku palyginti šokoladą, arbatžolių mišinius, maltą mėsą, šaldytus žuvies gaminius. Todėl šių prekių, nors jos yra vienos labiausiai perkamų Lietuvoje, mūsų krepšelyje nėra.

Kaip ir praėjusį kartą, lyginome reguliarias prekių kainas ir neatsižvelgėme į akcijas.

Brangesnės, nei nurodė

Tiesa, šįkart kai ką darėme kitaip. Rugsėjį produktų kainas VŽ pateikė prekybos tinklų atstovai. Dabar mes patys ėjome į parduotuves ir fotografavome prekes. Pirmiausia dėl to, kad vartydami fotogaleriją skaitytojai galėtų matyti, kokių prekių kainas lyginame. Įsitikinome, kad eiti į parduotuves patiems verta ir dėl tikslumo. Parduotuvėse fiksuodama kainas VŽ fotografė kai kuriais atvejais rado jas didesnes, nei mums buvo pateikę tinklai. Abejonių kelia ir reguliarios kainos sąvoka. Teoriškai reguliarioji kaina turėtų būti stabili tam tikrą laiką, tačiau įsitikinome, kad tinklai jas keičia gana dažnai.

Gebėjimas pasiūlyti rinkai būtinų maisto produktų už mažiausią kainą suteikia prekybos tinklui pranašumą. Kiekvienam prekybininkui svarbu turėti prekių, kurios būtų įperkamos taupantiems, ribotą biudžetą turintiems klientams. Kokiais būdais tinklas pasiekia šį pranašumą – jau kitas klausimas. Galbūt pavyko sutarti su tiekėjais dėl palankesnių kainų, gali būti, kad šioje kategorijoje jis pasirinko minimalų uždarbį arba kai kurias prekes parduoda nuostolingai vien todėl, kad pritrauktų pirkėjų į parduotuvę. Prekybininkai tikisi, kad kartą užsukę daugelis klientų įsigis ir kitų prekių.

Jungtinės Karalystės leidinys „The Grocer“ prekių kainas pagrindiniuose tinkluose lygina kas mėnesį. Jų patirtis rodo, kad kaskart palankiausia apsipirkti vis kitame tinkle. Lapkričio pabaigoje laurus skynė „Walmart“ priklausantis tinklas „Asda“, jis dar prieš kelias savaites skelbė iš esmės peržiūrintis savo privačių etikečių produktų kainas ir pagal galimybes visas jas mažinantis iki žemų kainų tinklų lygio. Atrodo, kad dinamikos netrūks ir lietuviškų prekybos tinklų kainų varžytuvėse.

infogr.am::16d90585-0b45-4b93-a6a2-0c47dc3c36a6

FOTOGALERIJA Būtiniausių prekių krepšelis (8 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
15:41
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
15:17
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 3

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
13:07
Lietuviai sugalvojo būdą, kaip Europos interneto parduotuvėse apsipirkti pigiau Verslo tribūna

Įsigyti reikalingą prekę šiais laikais galima net neiškėlus kojos iš namų. Apsipirkti internetu vilioja ne...

Prekyba
11:40
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 2

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
09:47
Didžiausia Baltarusijos prekybininkė plečiasi mažų parduotuvių segmente 1

Pirmąjį šių metų pusmetį didžiausios Baltarusijos prekybininkės „Eurotorg“ grynieji pardavimai augo 14% ir...

Prekyba
07:31
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 7

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Kaip padidinti pardavimus sezoninėmis prekėmis 1

Įpusėjęs ruduo kai kuriems prekybininkams žada didesnes pajamas – šaltesni orai išaugina dalies prekių...

Gazelė
2019.10.13
Dalis daržovių šiemet brangesnės nei pernai

Šiemet dalis daržovių brangesnės nei pernai, tačiau vasarą ūkininkus alinusi sausra šiek tiek sumažino morkų...

Prekyba
2019.10.12
Olimpinių žaidynių rėmimas: Japonijos bendrovės įspraustos į patriotinės prievolės pinkles Premium

Japonija birželį išdidžiai paskelbė sutriuškinusi olimpinį rekordą. Kitais metais Tokijuje bus rengiamas...

Rinkodara
2019.10.12
„Alibaba“ strategija: iki 2024 m. turėti milijardą aktyvių vartotojų 1

Kinijos elektroninės prekybos milžinės „Alibaba“ strategijoje įrašytas tikslas po penkerių metų pasiekti...

Prekyba
2019.10.12
TOP10 „Facebook“ nuomonės formuotojų Lietuvoje 24

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausia nuomonės...

Rinkodara
2019.10.12
„Valstiečiai“ siūlo apmokestinti didelius prekybininkus 40

Valdančiųjų „valstiečių“ atstovai nuo 2020 m. siūlo įvesti naują prekybos mokestį, jį turėtų mokėti daugiau...

Prekyba
2019.10.11
„Walmart“ vadovas pereina į „Air New Zeland“

Didžiausia JAV mažmeninės prekybos bendrovė „Walmart“ pranešė, kad Gregas Foranas, atsakingas už veiklą...

Prekyba
2019.10.11
Kauno „Žalgirio“ arenoje prasidėjo paroda „Rinkis prekę lietuvišką“ 1

Kauno „Žalgirio“ arenoje penktadienį prasidėjusi lietuviškų prekių ir paslaugų paroda „Rinkis prekę...

Paslaugos
2019.10.11
Socialiai atsakingiausios įmonės laurai teko „Rimi“ 5

Užimtumo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos prekybos tinklui „Rimi“ skyrė Socialiai...

Rinkodara
2019.10.11
„Sportland“ portfelyje padaugėjo „Adidas“ parduotuvių Premium 3

Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos „Akropoliuose“ esančias Vokietijos sportinių drabužių „Adidas“ parduotuves,...

Prekyba
2019.10.11
Patirčių nori ne tik Y kartos pirkėjai

Kad tūkstantmečio karta mėgsta patirtis, verslas jau girdėjo. Bet „Entrepreneur.com“ primena, kad to paties...

Gazelė
2019.10.10
Akinių lęšių gamintoja „Bod Lenses“ keičia vizualinį identitetą 2

Penktus metus skaičiuojanti Baltijos regiono akinių lęšių gamybos įmonė „Bod Lenses“ keičia vizualinį stilių.

Rinkodara
2019.10.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau