VŽ lygina kainas: kur pigiausias būtiniausių prekių krepšelis

Publikuota: 2016-12-08
Juditos Grigelytės („Verslo žinios“) nuotr.
Juditos Grigelytės („Verslo žinios“) nuotr.

„Verslo žinios“ tęsia rugsėjį pradėtą ketvirtinį būtiniausių maisto prekių kainų lyginimą pagrindinių prekybos tinklų parduotuvėse. Šį kartą lyderis jau kitas – pagrindinių maisto prekių žemiausiomis kainomis įsigijome „Norfos“ parduotuvėse, rugsėjį geriausias kainas radome „Rimi“.

Rugsėjį, kai tik ėmėmės šio sumanymo, pigiausiai apsipirkome „Rimi“ – tinkle, kuris pirmiausia asocijuojasi su patogiu apsipirkimu, bet ne mažomis kainomis. Šįkart geriausią pasiūlymą pateikė parduotuvė, kurios tikslinė auditorija – praktiški žmonės. „Norfa“ ir praėjusį kartą būtų surinkusi daugiau balų, jei ne keli niuansai. Visąlaik lentynose turėjusi pigios ir, matyt, ne itin paklausios kavos, „Norfa“ buvo ją pašalinusi iš lentynų, todėl rugsėjį šio tinklo kavos kaina buvo viena didžiausių, palyginti su konkurentų. Dabar matome, kad pigioji kava grąžinta į lentynas.

Kava kiša koją ir Vokietijos žemų kainų tinklui „Lidl“. Čia pigiausia kava kainuoja 7,16 Eur. Kiti tinklai turi apie 5 Eur kainuojančios kavos, o „Norfoje“ ji dabar pigiausia – 4,98 Eur.

„Lidl“ neturi ir pigaus jogurto. Visi kiti didieji tinklai prekiauja jogurtu, kurio litras kainuoja 0,64–0,65 Eur. „Lidl“ jis pigiausias 1,05 Eur. Kai klausiame, kodėl žemų kainų tinklu besivadinantis „Lidl“ neturi tokio paties pigaus jogurto, bendrovės atstovai kalba apie kokybę. Kaip ir kavos, jie jogurto, kuris neatitinka minimalių tinklo nustatytų kokybės reikalavimų, neparduoda, tikina tinklo atstovai.

Šių dviejų prekių – kavos ir jogurto – kainų skirtumai stipriai brangina visą „Lidl“ prekių krepšelį, nes daugelis kitų produktų konkuruoja dešimčių centų skirtumu. Pasižiūrėkime, kaip atrodytų krepšelio kainos be kavos ir be jogurto.

Eliminavus šias prekes, „Lidl“ iš paskutinės pozicijos kyla į ketvirtą vietą.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::3d9afbea-3194-48e5-88bf-c804601b3169

Prekės keičiasi

Ieškantiems pigiausių pasiūlymų žinoma, kad kainas reikia sekti kasdien. Visi tinklai gruodžio 5 d. kaip pigiausias įvardijo ne tas pačias prekes, kurias minėjo rugsėjo 5 d., kai pirmąkart lyginome kainas. Įdomu tai, kad geriausi pasiūlymai yra ne tik tinklų privačių etikečių produktų, bet kai kuriais atvejais ir gamintojų prekių ženklų.

Būtiniausių prekių krepšelį sudarėme remdamiesi Statistikos departamento perkamiausių prekių sąrašu. Tačiau kai kurių prekių neįtraukėme dėl pernelyg skirtingos jų sudėties skirtinguose tinkluose. Manome, kad sunku palyginti šokoladą, arbatžolių mišinius, maltą mėsą, šaldytus žuvies gaminius. Todėl šių prekių, nors jos yra vienos labiausiai perkamų Lietuvoje, mūsų krepšelyje nėra.

Kaip ir praėjusį kartą, lyginome reguliarias prekių kainas ir neatsižvelgėme į akcijas.

Brangesnės, nei nurodė

Tiesa, šįkart kai ką darėme kitaip. Rugsėjį produktų kainas VŽ pateikė prekybos tinklų atstovai. Dabar mes patys ėjome į parduotuves ir fotografavome prekes. Pirmiausia dėl to, kad vartydami fotogaleriją skaitytojai galėtų matyti, kokių prekių kainas lyginame. Įsitikinome, kad eiti į parduotuves patiems verta ir dėl tikslumo. Parduotuvėse fiksuodama kainas VŽ fotografė kai kuriais atvejais rado jas didesnes, nei mums buvo pateikę tinklai. Abejonių kelia ir reguliarios kainos sąvoka. Teoriškai reguliarioji kaina turėtų būti stabili tam tikrą laiką, tačiau įsitikinome, kad tinklai jas keičia gana dažnai.

Gebėjimas pasiūlyti rinkai būtinų maisto produktų už mažiausią kainą suteikia prekybos tinklui pranašumą. Kiekvienam prekybininkui svarbu turėti prekių, kurios būtų įperkamos taupantiems, ribotą biudžetą turintiems klientams. Kokiais būdais tinklas pasiekia šį pranašumą – jau kitas klausimas. Galbūt pavyko sutarti su tiekėjais dėl palankesnių kainų, gali būti, kad šioje kategorijoje jis pasirinko minimalų uždarbį arba kai kurias prekes parduoda nuostolingai vien todėl, kad pritrauktų pirkėjų į parduotuvę. Prekybininkai tikisi, kad kartą užsukę daugelis klientų įsigis ir kitų prekių.

Jungtinės Karalystės leidinys „The Grocer“ prekių kainas pagrindiniuose tinkluose lygina kas mėnesį. Jų patirtis rodo, kad kaskart palankiausia apsipirkti vis kitame tinkle. Lapkričio pabaigoje laurus skynė „Walmart“ priklausantis tinklas „Asda“, jis dar prieš kelias savaites skelbė iš esmės peržiūrintis savo privačių etikečių produktų kainas ir pagal galimybes visas jas mažinantis iki žemų kainų tinklų lygio. Atrodo, kad dinamikos netrūks ir lietuviškų prekybos tinklų kainų varžytuvėse.

infogr.am::16d90585-0b45-4b93-a6a2-0c47dc3c36a6

FOTOGALERIJA Būtiniausių prekių krepšelis (8 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dėl planuojamų JAV tarifų Kinija pateikė skundą PPO

Kinijos komercijos ministerija pirmadienį pranešė, kad valstybė pateikė skundą Pasaulio prekybos...

H&M apyvarta Lietuvoje per metus pasiekė 18,5 mln. Eur

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklas „Hennes & Mauritz“ (H&M) Lietuvoje pirmąjį finansinių metų...

Lietuvos eksportas per metus paaugo 6% 6

Lietuvoje eksportas šiemet sausį–gegužę, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, padidėjo 6%,...

„Jozitos“ pardavimai augo penktadaliu 11

Šilalėje registruota bendrovė „Jozita“, kurios kainodara užtikrina vienas mažiausių degalų kainų, 2017 m.

Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Farmacijos įmonė sėkmę užsitikrino sparčiai reaguodama į sektoriaus pokyčius Rėmėjo turinys 3

25 metų gimtadienį švenčianti UAB „Tamro“ buvo pirmoji nelietuviško kapitalo didmeninė vaistų platinimo įmonė...

Futbolo įtaka: daugiau uždirbo lažybų punktai, prekybininkai ir kavinės 2

Sekmadienį pasibaigiantis pasaulio futbolo čempionatas į šalies lažybų punktus pritraukė rekordinį skaičių...

„Maxima“ nesibylinės dėl vaikams skirtos akcijos

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ nusprendė nebesibylinėti su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba...

Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Burberry“ pardavimai augo, pasiteisino nauja strategija

Didžiausio britų prabangos prekių ženklo „Burberry“ pardavimo pajamos pastarąjį ketvirtį išaugo 3% ir pasiekė...

„McDonald's“ Lietuvoje pernai pasiekė beveik 22,6 mln. Eur apyvartą

Užkandinių „McDonald's“ tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Premier Restaurants“ praėjusiais metais uždirbo...

PSDF lėšomis bus kompensuojama iki 100% priemokos už vaistus

Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis bus kompensuojama didesnė nei iki šiol dalis pacientų...

„Alibaba“ svarsto galimybę investuoti Belgijoje

Jackas Ma, Kinijos elektroninės prekybos milžinės „Alibaba“ įkūrėjas ir generalinis direktorius, ir Charles...

Teismas: Gariūnai su Ūkio ministerija galės bendrauti „laisva forma“ 5

Ūkio ministerijai nepavyko išsireikalauti iš Gariūnų įmonių nei atsakymų į 19 klausimų, nei po 1.000 Eur...

Pramonė
2018.07.13
Po britų „Brexit“ plano – Trumpo abejonės dėl prekybos susitarimo su JAV 4

Jungtinėje Karalystėje (JK) besisvečiuojantis Donaldas Trumpas, JAV prezidentas, teigia, kad laisvos prekybos...

Ryšių su klientais valdymas: „Excel“ Lietuvoje – vis dar karalius Premium 4

Lietuvos verslas naudoja daug skirtingų ryšių su klientais valdymo (CRM) sistemų. Stiprių lyderių pagal...

Technologijos
2018.07.12
„Lidl“ Amerikoje dar nepakartojo sėkmės istorijos 4

Triukšmingai į Jungtines Amerikos Valstijas 2017 m. birželį žengęs Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas...

„ACC Distribution“ ketvirtadaliu padidino pajamas, pelną – 10 kartų

Elektronikos bei buitinės technikos prekių platinimo UAB „ACC Distribution“ praėjusiais metais gavo 224,28...

Technologijos
2018.07.12
Nubaudė įmonę, klaidinusią „Ryanair“ ir „Wizz Air“ klientus

Keli interneto tinklalapiai, tokie kaip „ryanairbilietai.com“, „wizzairbilietai.lt“, „norvegianas.lt“,...

Praėjo metai, atėjo laikas vėl keisti VPĮ 1

Tenka susidurti su perkančiųjų organizacijų sprendimais, kurie remiasi neoficialiais institucijų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau