VŽ lygina kainas: kur pigiausias būtiniausių prekių krepšelis

Publikuota: 2016-12-08
Juditos Grigelytės („Verslo žinios“) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės („Verslo žinios“) nuotr.

„Verslo žinios“ tęsia rugsėjį pradėtą ketvirtinį būtiniausių maisto prekių kainų lyginimą pagrindinių prekybos tinklų parduotuvėse. Šį kartą lyderis jau kitas – pagrindinių maisto prekių žemiausiomis kainomis įsigijome „Norfos“ parduotuvėse, rugsėjį geriausias kainas radome „Rimi“.

Rugsėjį, kai tik ėmėmės šio sumanymo, pigiausiai apsipirkome „Rimi“ – tinkle, kuris pirmiausia asocijuojasi su patogiu apsipirkimu, bet ne mažomis kainomis. Šįkart geriausią pasiūlymą pateikė parduotuvė, kurios tikslinė auditorija – praktiški žmonės. „Norfa“ ir praėjusį kartą būtų surinkusi daugiau balų, jei ne keli niuansai. Visąlaik lentynose turėjusi pigios ir, matyt, ne itin paklausios kavos, „Norfa“ buvo ją pašalinusi iš lentynų, todėl rugsėjį šio tinklo kavos kaina buvo viena didžiausių, palyginti su konkurentų. Dabar matome, kad pigioji kava grąžinta į lentynas.

Kava kiša koją ir Vokietijos žemų kainų tinklui „Lidl“. Čia pigiausia kava kainuoja 7,16 Eur. Kiti tinklai turi apie 5 Eur kainuojančios kavos, o „Norfoje“ ji dabar pigiausia – 4,98 Eur.

„Lidl“ neturi ir pigaus jogurto. Visi kiti didieji tinklai prekiauja jogurtu, kurio litras kainuoja 0,64–0,65 Eur. „Lidl“ jis pigiausias 1,05 Eur. Kai klausiame, kodėl žemų kainų tinklu besivadinantis „Lidl“ neturi tokio paties pigaus jogurto, bendrovės atstovai kalba apie kokybę. Kaip ir kavos, jie jogurto, kuris neatitinka minimalių tinklo nustatytų kokybės reikalavimų, neparduoda, tikina tinklo atstovai.

Šių dviejų prekių – kavos ir jogurto – kainų skirtumai stipriai brangina visą „Lidl“ prekių krepšelį, nes daugelis kitų produktų konkuruoja dešimčių centų skirtumu. Pasižiūrėkime, kaip atrodytų krepšelio kainos be kavos ir be jogurto.

Eliminavus šias prekes, „Lidl“ iš paskutinės pozicijos kyla į ketvirtą vietą.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::3d9afbea-3194-48e5-88bf-c804601b3169

Prekės keičiasi

Ieškantiems pigiausių pasiūlymų žinoma, kad kainas reikia sekti kasdien. Visi tinklai gruodžio 5 d. kaip pigiausias įvardijo ne tas pačias prekes, kurias minėjo rugsėjo 5 d., kai pirmąkart lyginome kainas. Įdomu tai, kad geriausi pasiūlymai yra ne tik tinklų privačių etikečių produktų, bet kai kuriais atvejais ir gamintojų prekių ženklų.

Būtiniausių prekių krepšelį sudarėme remdamiesi Statistikos departamento perkamiausių prekių sąrašu. Tačiau kai kurių prekių neįtraukėme dėl pernelyg skirtingos jų sudėties skirtinguose tinkluose. Manome, kad sunku palyginti šokoladą, arbatžolių mišinius, maltą mėsą, šaldytus žuvies gaminius. Todėl šių prekių, nors jos yra vienos labiausiai perkamų Lietuvoje, mūsų krepšelyje nėra.

Kaip ir praėjusį kartą, lyginome reguliarias prekių kainas ir neatsižvelgėme į akcijas.

Brangesnės, nei nurodė

Tiesa, šįkart kai ką darėme kitaip. Rugsėjį produktų kainas VŽ pateikė prekybos tinklų atstovai. Dabar mes patys ėjome į parduotuves ir fotografavome prekes. Pirmiausia dėl to, kad vartydami fotogaleriją skaitytojai galėtų matyti, kokių prekių kainas lyginame. Įsitikinome, kad eiti į parduotuves patiems verta ir dėl tikslumo. Parduotuvėse fiksuodama kainas VŽ fotografė kai kuriais atvejais rado jas didesnes, nei mums buvo pateikę tinklai. Abejonių kelia ir reguliarios kainos sąvoka. Teoriškai reguliarioji kaina turėtų būti stabili tam tikrą laiką, tačiau įsitikinome, kad tinklai jas keičia gana dažnai.

Gebėjimas pasiūlyti rinkai būtinų maisto produktų už mažiausią kainą suteikia prekybos tinklui pranašumą. Kiekvienam prekybininkui svarbu turėti prekių, kurios būtų įperkamos taupantiems, ribotą biudžetą turintiems klientams. Kokiais būdais tinklas pasiekia šį pranašumą – jau kitas klausimas. Galbūt pavyko sutarti su tiekėjais dėl palankesnių kainų, gali būti, kad šioje kategorijoje jis pasirinko minimalų uždarbį arba kai kurias prekes parduoda nuostolingai vien todėl, kad pritrauktų pirkėjų į parduotuvę. Prekybininkai tikisi, kad kartą užsukę daugelis klientų įsigis ir kitų prekių.

Jungtinės Karalystės leidinys „The Grocer“ prekių kainas pagrindiniuose tinkluose lygina kas mėnesį. Jų patirtis rodo, kad kaskart palankiausia apsipirkti vis kitame tinkle. Lapkričio pabaigoje laurus skynė „Walmart“ priklausantis tinklas „Asda“, jis dar prieš kelias savaites skelbė iš esmės peržiūrintis savo privačių etikečių produktų kainas ir pagal galimybes visas jas mažinantis iki žemų kainų tinklų lygio. Atrodo, kad dinamikos netrūks ir lietuviškų prekybos tinklų kainų varžytuvėse.

infogr.am::16d90585-0b45-4b93-a6a2-0c47dc3c36a6

FOTOGALERIJA Būtiniausių prekių krepšelis (8 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dizaino darbai vėl varžysis „NAPA Baltic“

Lietuvos dizaino asociacija (LDA) produktų pakuočių kūrėjus ir verslus kviečia teikti paraiškas į jau šeštus...

Rinkodara
2020.09.20
IPRA konkursas keliamas į kitus metus

Tarptautinė ryšių su visuomene asociacija (IPRA) nukėlė šių metų spalį Vilniuje planuotą komunikacijos...

Rinkodara
2020.09.20
„Lidl Lietuva“ ir „Tele2“ apsikeitė vietomis

Tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys rodo, kad liepą fiksuodamas spartesnis reklamos rinkos atsigavimas.

Rinkodara
2020.09.20
Pateikė kompensuojamųjų vaistų be priemokų pardavimų statistiką

Nuo liepos įsigaliojusia naujove įsigyti kompensuojamųjų vaistų ar medicinos pagalbos priemonių be jokių...

Prekyba
2020.09.20
Lionelis Messi laimėjo 9 m. trukusį teisinį ginčą Premium

Futbolininkas Lionelis Messi po devynerius metus trukusio teisinio mūšio gali naudoti savo vardą kaip prekės...

Rinkodara
2020.09.19
TV3 turi naują komercijos direktorių

Naują TV sezoną TV3 žiniasklaidos grupė pasitinka ne tik su pokyčiais programoje, bet ir įmonės vadovybėje –...

Rinkodara
2020.09.18
Perėjęs į verslą, sukūrė įrankį viešųjų pirkimų bėdoms spręsti Premium 3

24 metus Lietuvos banke dirbęs Gintautas Moška prieš trejus metus tapo verslininku ir su bendraminčiais...

Technologijos
2020.09.18
Paskelbtas konkursas šalies vizualiniam ženklui kurti

Vyriausybės kanceliarija paskelbė konkursą vizualinėms šalies identiteto sukūrimo paslaugoms pirkti.

Rinkodara
2020.09.18
Vidutinės prekių kainos lieka stabilios 

Eksportuotų prekių kainos 2020 m. liepą, palyginti su birželiu, padidėjo 1,1%, importuotų prekių – 0,4%, rodo...

Prekyba
2020.09.18
„Telios“ pamokos – didžiųjų prekių ženklų kaina arba stručio galva smėlyje Premium 21

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nutraukė visuomenėje nemenką ažiotažą sukėlusią „Ežio“ reklamos...

Rinkodara
2020.09.18
Paskui šlubuojančią ekonominę logiką – klibinkščiuojantis sveikas protas 6

Valdantieji neatsisako valstybinių vaistinių steigimo idėjos, nepaisydami nei Konkurencijos tarybos abejonių...

Prekyba
2020.09.18
Valstybinių vaistinių idėja verslui pasitikėjimo nekelia: nauda byrės politikams, o ne ligoniams Premium 7

Kitą savaitę, ketvirtadienį, parlamentarai žada balsuoti dėl valstybinių vaistinių įteisinimo. Jei Farmacijos...

Prekyba
2020.09.18
„Viada LT“ grupė pirmąjį pusmetį uždirbo 0,5 mln. Eur

Buvusio „Lukoil Baltijos“ vadovo Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojamos bendrovės „Viada LT“, perėmusios...

„Httpool“ tapo „Spotify“ atstovais Baltijos šalyse

Agentūra „Httpool“ plečia savo partnerystę su „Spotify“ ir nuo šiol turės išskirtines reklamos atstovavimo...

Rinkodara
2020.09.17
Šeimos gydytojai prašo mažinti biurokratinę naštą 

Lietuvos šeimos gydytojų profesinė sąjunga teigia, jog gydytojai nebepakelia išaugusių krūvių ir reikalauja...

Prekyba
2020.09.17
„Maxima grupė“ paskelbė pirmojo pusmečio rezultatus  9

„Maxima Grupės“ pajamos per pirmąjį 2020 m. pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 6,3% ir...

Prekyba
2020.09.17
Finansiniai rodikliai apkrėsti, bet šoką atlaikė Premium 1

Kilusi pandemija sudavė smūgį šalies įmonėms, tačiau, kaip rodo statistikų duomenys, nors koronavirusas ir...

Verslo aplinka
2020.09.17
Pirmoji banga nenuplovė

Žvelgiant į Statistikos departamento pateiktus duomenis, aišku, kad du didieji Lietuvos ekonomikos sektoriai...

Pramonė
2020.09.17
Teismas: „Philip Morris Baltic“ bauda skirta pagrįstai 2

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos UAB „Philip Morris Baltic“ skundą dėl...

Rinkodara
2020.09.16
Reklamos verslo senbuviai įkūrė naują agentūrą

Naujai įsteigta reklamos agentūra „Marios“ į vieną kūrybinę komandą sujungė žmones, pastaruosius kelis...

Rinkodara
2020.09.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus